• یکشنبه / ۹ مهر ۱۳۹۱ / ۰۸:۳۷
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 91070905474

رسيدگي به شكايات مشتركان ICT از سامانه تا اجرا

رسيدگي به شكايات مشتركان ICT از سامانه تا اجرا

بارها در خبرها اعلام شد كه به منظور تحقق اهداف تفاهم‌نامه همكاري پايش و كنترل سرويسهاي ICT بين رگولاتوري و هفت دستگاه اجرائي، حمايت از حقوق مصرف‌كننده و تامين‌كنندگان خدمات در اين حوزه، فاز دوم سامانه پاسخگوئي به شكايات مشتركين در سايت رگولاتوري ايجاد شده اما درباره اينكه چه تعداد از اين شكايات پاسخ داده شده آماري اعلام نشده است.

بارها در خبرها اعلام شد كه به منظور تحقق اهداف تفاهم‌نامه همكاري پايش و كنترل سرويسهاي ICT بين رگولاتوري و هفت دستگاه اجرائي، حمايت از حقوق مصرف‌كننده و تامين‌كنندگان خدمات در اين حوزه، فاز دوم سامانه پاسخگوئي به شكايات مشتركين در سايت رگولاتوري ايجاد شده اما درباره اينكه چه تعداد از اين شكايات پاسخ داده شده آماري اعلام نشده است.

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات ايسنا، در مرحله اول كاربران بايد با مراجعه به سايت اپراتوري كه از آن خدمات دريافت مي‌كنند نسبت به طرح شكايت و دريافت كد 17 رقمي پيگيري اقدام كنند و اپراتور بايد در مدت زمان مشخص و تعيين شده به شكايت شاكي رسيدگي كند.

در صورتيكه اپراتور در بازه زماني تعيين شده و مطابق با قراردادهاي فيمابين، پاسخگوئي لازم را انجام ندهد كاربران مي‌توانند با مراجعه به سامانه جامع در سايت رگولاتوري با آدرس www.cra.ir و ورود كد پيگيري 17 رقمي كه از سايت اپراتور دريافت كرده‌اند، موضوع شكايت و عدم پاسخگوئي اپراتور را پيگيري كنند.

كاهش زمان پاسخگوئي به شكايات، طرح و پيگيري شكايات به صورت الكترونيكي و بدون نياز به مراجعه حضوري و نظارت هوشمند از مزاياي سامانه جامع پاسخگوئي به شكايات عنوان و اعلام شده كه رگولاتوري به منظور پاسخگوئي و حفظ حقوق مشتركان، از طريق مناطق هفتگانه خود و با همكاري هفت دستگاه ديگر عضو تفاهم‌نامه همكاري پايش و كنترل بازار موضوع شكايات را پيگيري مي‌كند.

تفاهم‌نامه پايش و كنترل سرويسهاي ارتباطي و فناوري اطلاعات در سال 90 بين سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي، سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان، پليس امنيت و اطلاعات عمومي ناجا، سازمان تعزيرات حكومتي، پليس آگاهي ناجا، سازمان نظام صنفي رايانه‌اي، شركت ارتباطات زيرساخت و سازمان فناوري اطلاعات مبادله شد.

اما در همين زمينه مدير کل نظارت بر سرويس‌هاي فن‌آوري اطلاعات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گفته بود كه بيش‌ترين شكايات كاربران در رابطه با اينترنت پرسرعت است.

عليرضا اصغريان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، تاكيد كرده بود: كم‌فروشي در حوزه اينترنت اين است كه وقتي اپراتوري از مشترك مبلغي را براي ارائه سرويسي دريافت كرده و قرار بوده كه آن را سه روزه ارايه بدهد، مثلا 10 روزه اين كار را انجام دهد و يا سرويسي را كم‌تر از آن ميزاني كه تعهد دارد، ارائه كند.

سيستم نظارت آنلاين سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به گفته مسوولانش، با دسترسي مستقيم به شبکه اپراتورهاي فن‌آوري اطلاعات به‌طور مداوم شبکه اپراتورهاي فن‌آوري اطلاعات را کنترل مي‌کند.

قطعا مردم يا همان كاربران بايد درباره پارامتر‌ها و شاخص خريد اينترنت، نرخ اشتراك، ظرفيت خط، سرعت دانلود و مواردي از اين قبيل دقت كنند اما بررسي وضعيت شبکه اپراتورهاي فن‌آوري اطلاعات هم بايد از راه نزديک و در محل صورت پذيرد كه اين امر باعث ايجاد تعامل ميان ارائه‌دهندگان خدمات و اطلاع از مشکلات و شرايط واقعي آن‌ها مي‌شود.

مدير کل نظارت بر سرويس‌هاي فن‌آوري اطلاعات سازمان تنظيم مقررات در اين باره ابراز كرد: ارائه‌ي خدمات شركت‌هايي كه در حوزه‌ي فن‌آوري اطلاعات پروانه دارند، اگر فاقد توافق‌نامه‌ي سطح خدمات (SLA) باشند، در مرحله‌ي اول متوقف شده و اگر موضوع ادامه يابد، فعاليت‌هايشان متوقف و يا معلق مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha