• شنبه / ۱ مهر ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 91070100242

در پي قطع ارز دولتي ايرلاين‌ها

افزايش نرخ بليت پروازهاي داخلي و خارجي حلال مشكلات است؟

افزايش نرخ بليت پروازهاي داخلي و خارجي حلال مشكلات است؟

در شرايطي كه مسئولان صنعت حمل و نقل هوايي كشور به دنبال رتبه‌بندي ايرلاين‌ها قصد افزايش كيفيت خدمات به مسافران را داشتند توقف تخصيص ارز دولتي به شركت‌هاي هواپيمايي اين صنعت را در آستانه تعطيلي قرار داده است؛ موضوعي كه رييس انجمن شركت‌هاي هواپيمايي به آن اذعان دارد.

در شرايطي كه مسئولان صنعت حمل و نقل هوايي كشور به دنبال رتبه‌بندي ايرلاين‌ها قصد افزايش كيفيت خدمات به مسافران را داشتند توقف تخصيص ارز دولتي به شركت‌هاي هواپيمايي اين صنعت را در آستانه تعطيلي قرار داده است؛ موضوعي كه رييس انجمن شركت‌هاي هواپيمايي به آن اذعان دارد.

به گزارش خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) حمل و نقل هوايي در كشور ما به دليل مسائلي چون سن ناوگان و نيز وضعيت فرودگاه ها به طوري كه تنها سه فرودگاه سود ده در كشور داريم، نيازمند توجه ويژه مسئولان است.

اين بخش از حمل و نقل كه شايد به اشتباه لوكس خوانده مي‌شود و همين نامگذاري باعث اجحاف در حق آن است، در كشور پهناور ايران سرعت سفرها را زياد كرده و حتي در حمل و نقل بار و رشد اقتصادي نيز موثر است، بنابراين نيازمند حمايت است.

هفته گذشته از سوي بانك مركزي به شركت‌هاي هواپيمايي اعلام شد كه از اين به بعد ارز دولتي به آنها تعلق نمي‌گيرد. خبري كه فعالان اين عرصه را شوكه كرد.

سيد عبدالرضا موسوي رييس انجمن شركت‌هاي هواپيمايي در اين باره به ايسنا گفت: پس از اعلام قطع شدن تخصيص ارز دولتي به ايرلاين ها تنها در صورت افزايش 100 درصد نرخ بليت پروازهاي داخلي و خارجي مي توان به بقاي ايرلاين ها اميدوار بود.

وي همچنين تاكيد دارد: مشكلات ايرلاين‌ها در پي قطع ارز دولتي زماني حل مي‌شود كه نرخ بليت تمام پروازهاي داخلي و خارجي افزايش يابد.

موسوي با اعلام اينكه با حذف ارز دولتي براي شركت‌هاي هواپيمايي صنعت هوايي كشور از بين مي‌رود، افزود: اگر اين موضوع اجرا شود و بر انجام آن پافشاري كنند يا صنعت هوايي كشور از بين مي‌رود و يا بايد براي جبران ارزي كه شركت‌هاي هواپيمايي استفاده مي‌كنند قيمت بليت هواپيماها را صد‌درصد افزايش دهيم.

رييس انجمن شركت‌هاي هواپيمايي با بيان اين‌كه چه‌طور مي‌توان خدمات كنوني را با قيمت فعلي ارائه كرد اما ارز را با نرخ آزاد تهيه كرد؟ گفت: اين شرايط باعث به تعطيلي كشيده شدن شركت‌هاي هواپيمايي مي‌شود مگر اين‌كه به مااجازه دهند قيمت بليت هواپيما را افزايش دهيم.

وي هم‌چنين تاكيد كرد: ما به عنوان فعالان اين عرصه تنها كاري كه مي‌توانيم انجام دهيم اطلاع‌رساني شرايط موجود و نيز پيامد‌هاي تصميم اتخاذ‌شده مبني بر حذف ارز دولتي به شركت‌هاي هواپيمايي است.

موسوي خاطر نشان كرد: امروز قرار بود در كميسيون عمران مجلس موضوع بررسي شود و تصميم داشتيم مشكلات موجود را در اين كميسيون مطرح كنيم كه لغو شد.

وي هم‌چنين خاطر نشان كرد: سازمان هواپيمايي نيزدر اين زمينه تنها مي‌تواند شرايط را به مسوولان امر اطلاع دهد و بايد منتظر تصميم‌هاي احتمالي بعدي باشيم.

رييس انجمن شركت‌هاي هواپيمايي گفت: اين‌كه اجازه ندهند نرخ بليت را افزايش دهيم و از طرفي بر سر قيمت سوخت هواپيماها نيز با شركت نفت اختلافاتي وجود داشته باشد و به تازگي بگويند ارز دولتي به شما تعلق نمي‌گيرد همگي باعث مشكلات فراوان براي صنعت هوايي كشور است.

موسوي خاطر نشان كرد: وزير راه و شهرسازي قول انجام اقداماتي در اين راستا داده است اما تا زماني كه اعتقاد جمعي مسئولان بر حل اين موضوع نباشد اتفاقي نخواهد افتاد.

موسوي به عنوان رييس انجمن شركت‌هاي هواپيمايي در حالي از مسئولان تقاضاي حل مشكلات متعاقب قطع ارز دولتي را از طريق افزايش نرخ بليت تمام پروازهاي داخلي و خارجي مطرح مي كند كه طبق قانون برنامه پنجم توسعه از ابتداي سال 92 بايد آزادسازي نرخ بليت اجرايي شود و اين اتفاق قرار بود با وجود تزريق ارز دولتي به بدنه اين صنعت اتفاق بيفتد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha