• شنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 91062514401
  • خبرنگار : 71078

معاون ترافيك شهردار تهران خبرداد:

بخش مياني خط 3مترو تا پايان مهر راه‌اندازي مي‌شود

بخش مياني خط 3مترو تا پايان مهر راه‌اندازي مي‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: تا پايان مهرماه بخش مياني خط سه مترو آماده بهره‌برداري مي‌شود حدفاصل چهارراه وليعصر تا خيابان شهيد مطهري و ايستگاه مصلي را پوشش مي‌دهد.

معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: تا پايان مهرماه بخش مياني خط سه مترو آماده بهره‌برداري مي‌شود حدفاصل چهارراه وليعصر تا خيابان شهيد مطهري و ايستگاه مصلي را پوشش مي‌دهد.

به گزارش خبرنگار سرويس «شهري» ايسنا، سيد جعفر هاشمي تشكري امروز صبح در حاشيه ورود دستگاه تمام مكانيزه حفار تونل(TBM) خط سه متروي تهران به ايستگاه منيريه در جمع خبرنگاران اظهار كرد: اجراي آزمايشي خط 5 اتوبوس تندرو تهران از چهارشنبه هفته گذشته به صورت آزمايشي با 50 دستگاه اتوبوس آغاز و با اقبال مردم روبرو شده است. همچنين تا پيش از مهرماه 50 اتوبوس دو كابين و 50 اتوبوس يك كابين ديگر به آن اضافه مي‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران در ادامه اظهار كرد: براي شروع مهرماه علاوه بر راه‌اندازي خط 5 اتوبوس‌هاي تندرو ، 70 دستگاه واگن يك طبقه به خطوط 1،2 و 4 و 20 دستگاه واگن براي خط 5 مترو اختصاص مي‌يابد و بدين ترتيب 500 هزار سفر به ظرفيت حمل‌ونقل افزوده مي‌شود.

وي در ادامه اظهار كرد: در حال آماده سازي خط اتوبوس تندرو در بزرگراه صدر هستيم كه همزمان با افتتاح بزرگراه طبقاتي صدر به بهره‌برداري مي‌رسد و راه اندازي اين خط مي‌تواند نقش مهمي در جابجايي مردم داشته باشد چرا كه بسياري از مردم تهران سفرهاي شهري خود را از شمال شهر آغاز مي‌كنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران درباره ورود اتوبوس‌هاي جديد به ناوگان حمل‌ونقل شهري اظهار كرد: از ابتداي سال 90 سهم اتوبوس شهر تهران قطع و تا الان سهميه‌اي از سوي دولت اختصاص نيافته است و بر اساس منابع شهرداري اتوبوس خريداري مي‌شود.

وي اضافه كرد: تا اوايل سال 92 نيز حدود 1200 دستگاه اتوبوس دو كابين برقي، هيبريدي وارد شبكه حمل‌ونقل مي‌شود.

وي با بيان اينكه نوسانات قيمت ارز و نحوه تامين آن مشكلات زيادي را براي ما به وجود آورده است، گفت: اميدواريم دولت در اين زمينه تصميم‌گيري‌هاي لازم را انجام دهد تا مردم از بلاتكليفي خارج شوند.

تشكري هاشمي با اشاره به شروع سال تحصيلي اظهار كرد: براي شروع سال تحصيلي بالاترين سهم سرويس را به تاكسي‌هاي سطح شهر اختصاص داده‌ايم و اين تاكسي‌ها بايد داراي عمر كمتر از 5 سال و معاينه فني باشند علاوه بر آن راننده‌هاي آن‌ها آموزش ديده باشند.

وي درباره ايمن سازي حريم مدارس گفت: 100 درصد از مدارس محدوده‌هاي داخل شهر تهران ايمن سازي شده‌ است و با هماهنگي پليس راهنمايي و رانندگي تجهيزات پليس مدارس را فراهم كرده‌ايم تا مورد استفاده قرار گيرد.

وي اضافه كرد: تعداد سيستم‌هاي هوشمند ترافيكي با شروع مهرماه بالغ بر يكهزار دوربين مي‌شود و تقريبا هيچ نقطه كوري براي نظارت ترافيكي نداريم. همچنين كنترل سرعت تقاطع‌ها همزمان با طرح كنترل هوشمند به بهره‌برداري مي‌رسد و بدين ترتيب از بالاترين حد تجهيزات ترافيكي برخوردار مي‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران درباره مطرح شدن شركت واحد اتوبوسراني تهران براي دريافت جايزه «ارابه طلايي» گفت: شركت واحد اتوبوسراني تهران به چند دليل به عنوان مديريت برتر اتوبوسراني انتخاب شده است. اين شركت بزرگترين شبكه اتوبوسراني دنيا از نظر تعداد ناوگان و مسافر و ساختار مديريتي محسوب مي‌شود و علاوه بر آن با اجراي اتوبوس‌هاي تندروي شهري توانسته است خدمات محدودي را به مردم ارائه كند.

وي افزود: حدود 60 درصد از ناوگان اتوبوسراني با مشاركت بخش خصوصي و مردم اداره مي‌شود و علاوه بر آن عمر اين ناوگان نسبتا جوان است. تحول ساختاري كه در شبكه اتوبوسراني به وجود آمده است نيز يكي از دلايل اين موفقيت محسوب مي‌شود. به عنوان نمونه هنگام رسيدن به مقصد قابل پيش‌بيني شده است. اجراي آزمايشي اين طرح در مناطق 5 و 20 شروع شد و اكنون در حال پياده سازي در نقاط ديگر شهر تهران است.

هاشمي تشكري در پاسخ به اين پرسش كه آيا با توجه به گذر خط 5 مترو از بزرگراه‌ها، پل‌هاي عابر پياده براي آنان در نظر گرفته شده است؟ گفت: همه ايستگاه‌هايي كه در امداد بزرگراه هستند براي آنها پل عابر پياده ساخته مي‌شود. پل‌هاي عابر پياده در حال ورود به كشور هستند و اميدواريم تا پايان امسال اين محموله به دست ما برسد البته كارهاي عمراني آن انجام شده است.

وي با اشاره به نحوه عملكرد دولت در مقابل شهرداري تهران اظهار كرد: از ابتداي سال جاري ريالي بابت يارانه، بودجه عمراني و اتوبوس دريافت نكرده‌ايم و دولت به هيچ يك از تعهدات خود در قبال مديريت شهري عمل نكرده است و ما بايد دستمان را به كمر خودمان بگيريم و منتظر نشويم چون در غير اين صورت مردم بايد با پاي پياده تردد كنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران، افزود: سهم شهرداري از هدفمندسازي و بودجه ناشي از جرايم رانندگي نيز اختصاص پيدا نكرده است. البته دستگاه‌هاي نظارتي مانند مجلس شوراي اسلامي و سازمان بازرسي كل كشور به اين موضوع واقف هستند، در اين شرايط ما بايد وقت خود را صرف حل مشكلات با توجه به منابع شهرداري بكنيم.

هاشمي تشكري اظهار كرد: مشكل دستگاه‌هاي نظارتي است كه بايد پاسخ دهند كه آيا قانون بايد ناديده گرفته شود يا دستگاه‌هاي نظارتي نمي‌توانند برخورد كنند يا اگر برخورد كرده‌اند چگونه عمل كرده‌اند كه برخورد آنان موثر نبوده است. متاسفانه قانون نوشته مي‌شود ولي در قفسه‌ها به فراموشي سپرده مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha