• دوشنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ / ۰۰:۱۷
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 91062011791

داورزني: ليگ جهاني از المپيك مهمتر است/ براي ادامه همكاري مذاكرات خوبي با ولاسكو داشتيم

داورزني: ليگ جهاني از المپيك مهمتر است/ براي ادامه همكاري مذاكرات خوبي با ولاسكو داشتيم

رئيس فدراسيون واليبال با تمجيد از عملكرد ملي‌پوشان ابراز اميدواري كرد تمام شرايط براي حضور قدرتمندانه در ليگ جهاني فراهم شود.

رئيس فدراسيون واليبال با تمجيد از عملكرد ملي‌پوشان ابراز اميدواري كرد تمام شرايط براي حضور قدرتمندانه در ليگ جهاني فراهم شود.

محمدرضا داورزني در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي ايسنا، درباره بازي با ژاپن عنوان كرد: بازيكنان واقعا خوب بازي كردند، ايران به سطحي از پختگي و شادابي رسيده كه به هيچ‌وجه بازي را وِل نمي‌كند. تيم ما بر خلاف گذشته فراز و نشيب و نوسان ندارد. امروز هم مقابل تيم ژاپن بازي بسيار خوبي به نمايش گذاشت.

داورزني درباره عملكرد تيم ملي ژاپن در دو ديداري كه با ايران داشت، گفت: ژاپن بازي اول را سه بر صفر باخته بود و به واقع چيزي براي از دست دادن نداشت، ژاپني‌ها امروز كاملا انتحاري بازي كردند تا به هر شكل ممكن نتيجه بگيرند اما بازي بسيار خوب ايران مانع از موفقيت آنها شد.

وي در پاسخ به اين سوال كه با وجود نياز به پيروزي تنها در يك ست، ملي‌پوشان به هيچ‌وجه انگيزه‌شان را از دست ندادند، گفت: ببينيد اين همه تماشاگر به ورزشگاه آمده بودند، همه از تيم ملي برد مي‌خواستند، هرچند ما با يك ست هم مي‌توانستيم به ليگ جهاني راه پيدا كنيم اما مزه‌اش اين بود كه دوبار و آن هم با اقتدار كامل يعني سه بر صفر به پيروزي برسيم تا كام مردم شيرين شود.

رئيس فدراسيون واليبال در پاسخ به اين سوال كه آيا با توجه به پيروزي‌هاي چندباره ايران مقابل تيم‌هايي مانند چين و ژاپن آيا مي‌توان گفت كه قدرت اول آسيا هستيم و آنها ديگر به ما نمي‌رسند؟ گفت: به نظر من اين جمله در ورزش كاربردي ندارد، هر تيمي كه كار كند و بيشتر تلاش كند موفق مي‌شود، ما نمي‌توانيم بگوييم از اين به بعد هميشه مقابل اين تيم‌ها برنده هستيم، چون آنها كار مي‌كنند و تلاش مي‌كنند تا با پشتوانه‌سازي تيم قدرتمندي داشته باشند. اما نكته اينجاست كه ما بيشتر كار مي‌كنيم، اين تيم اول بود كه ديديد، تيم دوم ما در مسابقات جام كنفدراسيون‌ها حضور داشت و به مقام نايب قهرماني رسيد كه نتيجه ارزشمندي بود اما ما فقط اين دو تيم را نداريم، تيم سوم ما همين تيمي است كه در قالب تيم ارتش‌هاي جهان در رقابتهاي تهران شركت مي‌كند. پس ما از ساير تيم‌هاي آسيايي بيشتر كار كرده‌ايم كه حالا آنها را شكست مي‌دهيم.

رئيس فدراسيون واليبال درباره خاطره تلخ مردم از پيروزي تشريفاتي مقابل همين تيم ژاپن در رقابتهاي انتخابي المپيك گفت: همه كارشناسان و مردم اذعان داشتند كه تيمي كه واقعا جايش در المپيك خالي بود ايران بود، اميدوارم با اين نتيجه‌اي كه امروز گرفتيم آن خاطره تلخ را از ذهن مردم پاك كرده باشيم.

وي در پاسخ به اين سوال كه ليگ جهاني واقعا چقدر اهميت دارد و آيا از المپيك براي ايران مهم‌تر است؟ به ايسنا گفت: المپيك رويداد معتبري است و ارزش و اعتبار خاص خودش را دارد اما اگر دقت كرده باشيم در المپيك يك تيم چهاربازي انجام مي‌دهد و تا چهارسال ديگر بازي خاصي انجام نمي‌دهد اما ما در ليگ جهاني در هر سال فقط 12 بازي خواهيم داشت كه در چهارسال اگر در اين رقابتها حضور داشته باشيم به اين معنا است كه تا المپيك ريودوژانيرو 48بازي انجام داد‌ه‌ايم، 48 بازي كجا، 4 بازي كجا. تيم‌هايي كه در المپيك حضور داشتند اگر نتوانند به ليگ جهاني بروند فقط تا 2016 چهاربازي انجام خواهند داد نه 48 بازي.

داورزني درباره وضعيت ميزباني ايران در رقابتهاي ليگ جهاني عنوان كرد: نماينده FIVB امروز در سالن حضور داشت و همه چيز را از نزديك ديد، اگر بخواهم بگويم كه مي‌توانيم در اين مدت كم يك ورزشگاه در همين حد سالن 12 هزارنفري بسازيم كه خوب مسلما حرف بيهوده‌اي است و اين كار امكان‌پذير نيست. ما بايد از همين امكاناتي كه داريم نهايت استفاده را ببريم. سالن 12 هزار نفري نياز به كار و افزايش امكانات دارد كه تمام تلاشمان را در اين‌باره انجام خواهيم داد.

داورزني در پاسخ به اين سوال كه آيا مشكلي كه براي تماشاگران زن به وجود آمد، نمي‌تواند روي نظر نماينده فدراسيون جهاني تاثيرگذار باشد؟ گفت: اين مساله همانطور كه مي‌دانيد به هيچ وجه در اختيار ما نبود، به هر حال او امروز همه چيز را ديده و نظرش را منتقل خواهد كرد، اميدوارم مشكلي در اين زمينه وجود نداشته باشد و بتوانيم رقابت‌هاي ليگ جهاني را در تهران به بهترين شكل ممكن برگزار كنيم.

داورزني درباره اهداف پيش‌روي واليبال ايران پس از صعود به ليگ جهاني به ايسنا گفت: تيم ما قهرمان آسيا شده است و اين به هيچ‌وجه اتفاق كوچكي نيست، تجربه نشان داده كه حفظ قهرماني بسيار سخت‌تر از به دست آوردن آن است، ما نياز داريم تا در وهله اول دوباره در آسيا قهرمان شويم و نشان دهيم كه برتري ما مقابل تيم‌هاي آسيايي اتفاقي نبوده و قابل تكرار است. هرچند در مصاف با اين تيم‌ها چندبار اين مساله را اثبات كرده ايم. اما نياز داريم در مسابقات رسمي نيز بار ديگر قهرمان آسيا شويم. در مرحله بعدي بايد به فكر حضور موفق در رقابتهاي جهاني باشيم و پس از آن نيز بايد همانگونه كه همه انتظار دارند برنامه خاصي براي ليگ جهاني داشته باشيم تا بتوانيم خوب بازي كنيم. چرا كه همانطور كه گفتم حضور در ليگ جهاني مي‌تواند تجربه 12 بازي با تيم‌هاي برتر جهان را براي ايران به دنبال داشته باشد.

رئيس فدراسيون واليبال در پايان در پاسخ به اين سوال كه با توجه به اتمام قرارداد ولاسكو و نقش كاملا تاثيرگذار او در پيشرفت واليبال ايران چه برنامه‌اي را براي ادامه حضور او داريد؟ گفت: امروز مذاكرات خوبي در اين زمينه داشتيم اما هنوز نتيجه اعلام نشده است اما روند گفت‌وگوها مثبت بود و بسيار اميدوارم كه به توافق برسيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۰۶-۲۰ ۰۹:۲۱

ایول بابا! از بچه‌های تیم ملی والیبال تشکر می‌کنیم خصوصا کادر فنی و ولاسکو. دلمان خنک شد.

avatar
۱۳۹۱-۰۶-۲۰ ۰۹:۳۰

با سلام و خسته نباشید، به نظر من فدراسیون والیبال باید تمام تلاش خود را برای نگه‌داشتن ولاسکو انجام دهد تا هیچ بهانه‌ای باعث رفتن ولاسکو نباشد. متشکرم