• پنجشنبه / ۲ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 91060200889
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

وزير آموزش و پرورش خبر داد:

طراحي نظام رتبه بندي معلمان و توزيع "بسته راهنماي معلم" در مدارس

طراحي نظام رتبه بندي معلمان و توزيع "بسته راهنماي معلم" در مدارس

وزير آموزش و پرورش يكي از موفق ترين طرح‌ها در سند تحول بنيادين را تعطيلي روزهاي پنجشنبه مدارس توصيف و تاكيد كرد: معلم در راس اقدامات وزارت آموزش و پرورش و سند تحول بنيادين است و در اجراي سند وزارت آموزش و پرورش ملزم است كه فرصت لازم را براي تحقيق و پزوهش معلم فراهم كند.

وزير آموزش و پرورش يكي از موفق ترين طرح‌ها در سند تحول بنيادين را تعطيلي روزهاي پنجشنبه مدارس توصيف و تاكيد كرد: معلم در راس اقدامات وزارت آموزش و پرورش و سند تحول بنيادين است و در اجراي سند وزارت آموزش و پرورش ملزم است كه فرصت لازم را براي تحقيق و پزوهش معلم فراهم كند.

به گزارش سرويس «آموزش و پرورش» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حميد رضا حاجي بابايي، در سي‌‌ و دومين نشست مشترك اعضاي شوراي معاونين و مديران كل آموزش و پرورش سراسر كشور، با اشاره به تغيير كتب درسي پايه‌هاي دوم و ششم ابتدايي در وزارت آموزش و پرورش، اظهار كرد: هم اكنون 22 ميليون جلد كتاب درسي براي پايه‌هاي دوم و ششم ابتدايي چاپ و در اختيار ادارات كل آموزش و پرورش سراسر كشور قرار گرفته است.

وي افزود: براي نخستين بار است كه علاوه بر برگزاري دوره‌هاي آموزشي 120 تا 180 ساعته براي معلمان پايه‌هاي دوم و ششم ابتدايي، بسته راهنماي معلم، حاوي كتاب راهنماي معلم، CD و DVD‌هاي آموزشي و روش تدريس معلمان حاوي؛ 40 ساعت فيلم آموزشي توليد و در اختيار معلمان قرار گرفته است.

وي با اشاره اينكه ساماندهي فضاي آموزشي و نيروي انساني در وزارت آموزش و پرورش، 2 ماه زودتر از سال‌هاي گذشته صورت گرفته است، افزود: تمام كلاس‌هاي درسي دوره ابتدايي مشخص شده و معلمان مدارس ابلاغ‌هاي خود را دريافت كردند تا با آمادگي كامل سال تحصيلي جديد را آغاز كنند.

حاجي بابايي گفت: بايد به سمتي حركت كنيم كه با توجه به نيازهاي وزارت آموزش و پرورش، نيروي انساني استخدام و با توجه به عدم نياز، نيروهاي وزارت آموزش و پرورش را به طرق قانوني ساماندهي كنيم تا به توازن نيرو دست يابيم چرا كه يكي از مهمترين مباحث آموزش و پرورش، توازن نيرو است.

طراحي نظام رتبه بندي معلمان

وي با بيان اينكه معلم محقق و پژوهنده است كه مي تواند دانش آموزي خلاق ، پژوهشگر و نوآور را در نظام آموزشي كشور تربيت كند، افزود: معلم در راس اقدامات وزارت آموزش و پرورش و سند تحول بنيادين است و در اجراي سند وزارت آموزش و پرورش ملزم است كه فرصت لازم را براي تحقيق و پزوهش معلم فراهم كند.

به گفته وزير آموزش و پرورش، در صورتي كه معلمان 6 روز هفته را در دورترين نقاط كشور به تعليم و تربيت دانش آموزان بپردازند، ديگر فرصتي براي انجام كار پزوهشي و تحقيق نخواهند داشت و به همين دليل است كه در سند تحول بنيادين معلم در رديف استادان، فناوران و پژوهشگران آمده است و بايد فرصت مطالعاتي براي معلم پيش بيني كنيم.

وي با اشاره به اينكه بايد همه امكانات لازم را براي ارتقاء جايگاه و شان معلم در كشور فراهم كنيم، افزود: تحول بنيادين در تغيير نگاه به معلم ايجاد خواهد شد و نخستين و مهمترين ابزار براي ارتقاء جايگاه و شان معلم ، ارائه فرصت ها و امكانات لازم براي ترغيب معلم به پژوهشگري است كه با اجراي طرح تعطيلي پنجشنبه‌ها اين فرصت به معلمان داده مي شودتا با فراغت كامل به امور پژوهشي و تحقيق بپردازند.

وي با اشاره به اينكه وزارت آموزش و پرورش، نظام رتبه بندي معلمان كشور را طراحي و تدوين خواهد كرد، افزود: مهمترين مطالبه امروز تحول بنيادين، نظام رتبه بندي معلمان است و با تهيه و تدوين آن جايگاهي پژوهشي، علمي، تحقيقي و استادي براي معلم تعريف خواهيم كرد تا بتوانيم بيش از گذشته شان و جايگاه معلم را ارتقاء دهيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha