• جمعه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 91052716743

ارزيابي عملكرد سازمان فناوري اطلاعات كشور

نظام ارزيابي عملكرد سازمان فناوري اطلاعات ايران، بر اساس برنامه‌هاي تدوين شده و با توجه به شاخص‌هاي عمومي و اختصاصي تعريف شده نهايي و ابلاغ شده است.

نظام ارزيابي عملكرد سازمان فناوري اطلاعات ايران، بر اساس برنامه‌هاي تدوين شده و با توجه به شاخص‌هاي عمومي و اختصاصي تعريف شده نهايي و ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، براي اين منظور،‌ روش اجرايي مناسب در راستاي تشريح اقدامات لازم جهت اجراي برنامه ارزيابي عملكرد سالانه در ابعاد شاخصهاي عمومي و اختصاصي مصوب معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهوري و بر اساس آيين نامه‌ها و دستورالعمل هاي اجرايي مواد 81 و 82 قانون مديريت خدمات كشوري طراحي و اجرايي شد.

تدوين برنامه راهبردي و به تبع آن اهداف عملياتي و ساليانه، اولين و مهم‌ترين گام استقرار نظام مديريت عملكرد محسوب مي شود،‌ در اين رابطه هيات مديره سازمان فناوري اطلاعات با در نظر گرفتن برنامه‌هاي توسعه، برنامه‌هاي اجرايي دستگاه، تكاليف و مأموريت‌هاي تعيين شده از سوي مراجع ذيصلاح و اقدامات بهبود بر اساس نتايج حاصل از ارزيابي سال قبل، برنامه راهبردي و اهداف عملياتي ساليانه سازمان را در ابعاد عمومي و اختصاصي به صورت سندي مدون تهيه و به تمام واحدهاي تابعه ابلاغ كرده است.

مدير كل بازرسي و ارزيابي عملكرد شيوه عملياتي اين ارزيابي را بر اساس روش اجرايي كنترل مستندات و سوابق كيفيت عنوان كرد و گفت: آيين نامه اجرايي نظام مديريت عملكرد مواد81و82 قانون مديريت خدمات كشوري،‌ دستورالعمل اجرايي استقرار نظام مديريت عملكرد و تصويب نامه شوراي عالي اداري از جمله اسناد بالا دستي مورد توجه در اين ارزيابي محسوب مي شود.

استقرار و توسعه دولت الکترونیک، ساماندهی نیروی انسانی، اصلاح ساختارها و تمرکز زدایی، استقرارنظام جامع مدیریت عملکرد و ارتقاء بهره وری، توانمند سازي منابع انساني و خدمت رساني به مردم و تكريم ارباب رجوع از جمله محورهاي اصلي شاخص هاي عمومي مدنظر در اين حوزه محسوب مي‌شود و به گفته

سيدهاشم تقوي از جمله شاخص هاي تدوين شده در اين حوزه مي توان به پایش وضعيت شاخص‌های توسعه فاوای کشور، ایجاد و راه اندازی مراکز داده استانی و تدوین استانداردها در حوزه فاوا اشاره كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha