• یکشنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 91052213359

/همه كتاب‌هاي درسي سال جديد در تيراژ بالا آماده شده است/

حاجي‌بابايي خبرداد: پرداخت مابه‌التفاوت حقوق فرهنگيان تا پايان مرداد ماه

حاجي‌بابايي خبرداد: پرداخت مابه‌التفاوت حقوق فرهنگيان تا پايان مرداد ماه

وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه مابه‌التفاوت افزايش حقوق فرهنگيان در سال 91 تا پايان مرداد ماه پرداخت مي‌شود، گفت: امسال براي نخستين بار آموزش و پرورش در آغاز مهرماه هيچ‌گونه مشكلي در خصوص كمبود معلم، كلاس و كتاب ندارد.

وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه مابه‌التفاوت افزايش حقوق فرهنگيان در سال 91 تا پايان مرداد ماه پرداخت مي‌شود، گفت: امسال براي نخستين بار آموزش و پرورش در آغاز مهرماه هيچ‌گونه مشكلي در خصوص كمبود معلم، كلاس و كتاب ندارد.

به گزارش خبرنگار «آموزش‌وپرورش» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حميدرضا حاجي‌بابايي در نشست با اصحاب رسانه ضمن تشريح برخي از فعاليت‌هاي وزارت متبوع خود و پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص مسائل مختلف آموزش و پرورش، گفت: از سال 90 تاكنون فعاليت‌هاي مختلفي در راستاي عملياتي كردن برنامه‌هاي سند تحول اجرا شده و مي‌توان گفت يكي از پركارترين سال‌هاي آموزش‌وپرورش در طول 33 سال گذشته بود.

وي با بيان اينكه اجراي برنامه سند تحول يكي از بزرگترين اقدامات و تلاش‌هاي آموزش و پرورش است، خاطرنشان كرد: از دوم مهرماه برنامه‌هايي جديد آموزش‌وپرورش آغاز مي‌شود.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينكه همه تلاش خود را براي جلب رضايت مقام معظم رهبري و آرامش خانواده‌هاي ايراني به كار بسته و در اين راه رسانه‌ها مي‌توانند با اطلاع‌رساني و تقويت برنامه‌ريزي‌هاي آموزشي در اجراي اين برنامه‌ها تاثيرگذار باشند.

به گزارش ايسنا، وزير آموزش و پرورش در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر مشخص شدن تكليف بيمه جانبازان فرهنگي بازنشسته، گفت: با توجه به اينكه قانون بيمه بازنشستگي در اختيار سازمان بازنشستگي قرار دارد و اين سازمان اخيرا بيمه تكميلي خود را با شركت آتيه‌سازان منعقد كرده، لذا آموزش‌وپرورش نمي‌تواند بيمه ديگري را اجرا كند.

وي در توضيح بيشتر گفت: آموزش و پرورش زماني كه اعلام كرد مي‌خواهد بيمه طلايي را براي بازنشستگان فرهنگي انجام دهد، به صورت داوطلبانه و با هدف خدمت‌رساني به اين قشر زحمت‌كش بود، اما بنا بر دلايلي پس از چهار ماه اجراي آن متوقف شد و قرارداد جديد به امضاي طرفين نرسيد.

حاجي‌بابايي خاطرنشان كرد: بر اساس قانون جديد، ارائه خدمات به جانبازان بازنشسته از بنياد شهيد خارج شده و به دستگاه‌ها اعلام شده و با توجه به اينكه سازمان‌ها به طور دقيق با وظايف خود در قبال جانبازان آشنايي ندارند، اجراي برنامه‌ها براي اين افراد نيازمند زمان است.

وزير آموزش و پرورش همچنين در پاسخ به سوال ديگري مبني بر وضعيت پيش‌دبستاني‌ها و صدور مجوزها نيز، گفت: پيش از اين پيش‌دبستاني زير نظر معاونت آموزش ابتدايي اداره مي‌شد ولي با توجه به ماهيت غيردولتي بودن آن و اصلاح ساختار بر اساس مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورش، اين مركز تحت نظارت سازمان مدارس غيردولتي قرار گرفته است.

صدور 5 هزار و 500 مجوز پيش‌دبستاني طي سه ماه اخير

وي ادامه داد: از زماني كه پيش‌دبستاني تحت نظارت سازمان مدارس غيردولتي قرار گرفته و با توجه به روندي كه براي صدور مجوزها با اولويت مربيان پيش‌دبستاني، فرهنگيان و بازنشستگان صورت گرفته، طي سه ماه گذشته پنج هزار و 500 مجوز پيش‌دبستاني صادر شده است و در حال حاضر دو هزار متقاضي نيز در صف اخذ مجوز قرار دارند.

حاجي‌بابايي گفت: يكي از سياست‌هايي كه امسال در دستور كار آموزش و پرورش قرار گرفته، اجاره كلاس‌هاي خالي مدارس در صبح و عصر براي پيش‌دبستاني‌ها است و در هر مدرسه‌اي كه كلاس خالي در هر دو نوبت وجود داشته باشد، مي‌تواند آن را به پيش‌دبستاني اجاره دهد.

وزير آموزش و پرورش درباره ورود مجلس شوراي اسلامي براي تعيين و تكليف مربيان پيش‌دبستاني گفت: هر قانوني كه در مجلس تصويب و به تاييد شوراي نگهبان برسد و به صورت قانون به آموزش و پرورش اعلام شود، علي‌رغمي كه اعتقادي به آن نداشته باشم، آن را اجرا خواهم كرد. لذا اگر قانون براي آموزش و پرورش استخدام مربيان پيش‌‌دبستاني را تكليف كند، قطعا آن را انجام خواهم داد.

پرداخت مابه‌التفاوت افزايش حقوق فرهنگيان تا پايان مرداد

وي درباره پرداخت مابه‌التفاوت افزايش حقوق سال 91 فرهنگيان نيز گفت: به جز شهر تهران كه تمامي بدهي‌هاي فرهنگيان آن پرداخت شده، در مابقي استان‌ها تا پايان مرداد ماه جاري همه بدهي‌هاي مربوط به مابه‌التفاوت حقوق فرهنگيان پرداخت خواهد شد.

حاجي‌بابايي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود درباره بكارگيري 20 هزار خدمتكار با تحصيلات پنجم ابتدايي و سوم راهنمايي نيز گفت: با توجه به اينكه در سال‌هاي اخير آموزش و پرورش با همكاري و كمك خيرين، مدارس و فضاهاي آموزشي زيادي را احداث كرده است و اين مدارس نيازمند نگهداري است، 20 هزار خدمتكار را به صورت قراردادي به كار گرفته كه اين افراد متاهل بوده و سن آنها بين 20 تا 30 سال است و تا زماني كه براي آموزش و پرورش فعاليت مي‌كنند، وضعيت كاري آنها به صورت قراردادي خواهد بود، چرا كه بر اساس قانون، براي افرادي با اين تحصيلات امكان استخدام در هيچ سازمان دولتي وجود ندارد.

وزير آموزش و پرورش همچنين با اشاره به ارتقاي سطح علمي مدارس دولتي نيز گفت: سياست آموزش و پرورش، توجه به نخبگان است و در اين راستا اعتباربخشي به مدارس دولتي را در دستور كار قرار داده‌ايم. به طوري كه علاوه بر افزايش تعداد مدارس سمپاد در كشور، مدارس نمونه دولتي را نيز به لحاظ كيفي، ارتقا داده‌ايم و مي‌توان گفت مدارس نمونه دولتي، فاز دوم مدارس سمپاد در كشور هستند.

حاجي‌بابايي همچنين در پاسخ به خبرنگار ديگري نيز، كسري بودجه پنج هزار ميلياردي آموزش و پرورش را رد كرد و گفت: اين كسري بودجه مربوط به دولت است و ارتباطي به بودجه آموزش و پرورش ندارد.

وي تاكيد كرد: آموزش و پرورش در حال حاضر هيچ‌گونه مشكلي در خصوص كسري بودجه و اعتبارات ندارد.

وزير آموزش و پرورش در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با بيان اينكه هيچ‌گونه دغدغه‌اي براي آغاز مهرماه جديد نداريم، از پايان چاپ كتاب‌هاي درسي خبر داد و گفت: همه كتاب‌ها در تيراژ بالا آماده شده و به استان‌ها ارسال مي‌شود و با توجه به اينكه كار چاپ‌ كتاب‌ها رو به اتمام است، در زمان برنامه‌ريزي شده، كتاب‌ها به دست دانش‌آموزان خواهد رسيد و اول مهر هيچ‌گونه مشكلي نخواهيم داشت.

حاجي‌بابايي همچنين گفت: طي 33 سال گذشته، سال 91 اولين سالي است كه آموزش و پرورش هيچ‌گونه دغدغه‌اي را براي معلم، كلاس و كتاب در آغاز سال تحصيلي ندارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۰۶-۱۳ ۰۰:۴۵

با توجه به گفته وزیر آموزش و پرورش مبنی بر پرداخت حقوق فرهنگیان تا پایان مرداد، چرا این اقدام صورت نگرفت؟ آیا معوقه افزایش حقوق تا پایان شهریور پرداخت خواهد شد؟

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۲۹ ۱۷:۴۸

به نظرم دولت محترم بایستی در مورد زوجهای معلم تجدیدنظر کنه. در حالی که دوبله حقوق، مزایا، پاداش، عیدی، سهام و و و می‌گیرند، جمعا هر دو، دو سوم سال را تعطیلند. 2 روز در هفته، وفات‌ها، مولودها، 14 روز نوروز، 3 ماه تابستان، هوا سرده تعطیل، آلوده تعطیل، زایمان 3 ماه رفت، 3 ماه هم مواظب باشید مبادا بهش بربخوره! انواع بیمه‌ها، تسهیلات و و. اکثرا 2 شغله! حالا هم که 5شنبه‌ها را تعطیل کردند. کلاس اضافه گذاشته و جیب والدین را خالی می‌کنند! نصف روز تعطیل، در صورتی‌که یه کسبه معمولی مثل بنده که 22 ماه هم جبهه، دارای کارت ایثار، به‌اندازه یه معلم ارزش نداشته و تا شب جون می‌کنه، حتی بازنشستگی هم نداره! بیمه نداره، سهام نداره، یه روز سر کار نره، مریض باشه، واویلا... آیا عدالته اینه؟ آیا اینا ایرانی نیستند؟ انواع و اقسام مالیات رو هم می‌دهند. چرا باید تبعیض قائل بود؟! آخرش هم میلیونها تومن می‌دن از بیت‌المال که... این هم می‌شه با حذفش خدمات عمومی داد!