• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91051710591
  • خبرنگار : 71359

نديمي: راه‌اندازي بورس ارز به معني كنار گذاشتن صرافي‌هاست

نديمي: راه‌اندازي بورس ارز به معني كنار گذاشتن صرافي‌هاست

يك عضو كميسيون اقتصادي مجلس گفت: راه‌اندازي بورس ارز به معني كنار گذاشتن صرافي‌ها است اين در حالي است كه صرافي‌ها عامل اجرايي بانك‌ها هستند.

يك عضو كميسيون اقتصادي مجلس گفت: راه‌اندازي بورس ارز به معني كنار گذاشتن صرافي‌ها است اين در حالي است كه صرافي‌ها عامل اجرايي بانك‌ها هستند.

ايرج نديمي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در مورد راه‌اندازي بورس ارز در كشور گفت: صرافي‌ها براي ايجاد كسب و كارشان سرمايه‌گذاري كرده‌اند ضمن اينكه آنها عامليت بانك‌ها را هم دارند؛ بنابراين راه‌اندازي بورس ارز نمي‌تواند به همين سادگي اتفاق بيفتد.

وي با بيان اينكه لازم است تركيب شوراي عالي پول و اعتبار تغيير كند،‌ گفت: بايد مسئوليت‌ها به طور مشخص به وزير اقتصاد و دارايي داده شود تا بتوانيم وزير را مجبور به پاسخگويي كنيم.

اين عضو كميسيون اقتصادي مجلس ادامه داد: تصور من اين است كه راه‌اندازي بورس ارز اقدام درستي نيست چرا كه معامله ارز را به خارج از صرافي‌ها منتقل مي‌كند و اين پشت پا زدن به همه قوانين و سرمايه‌گذاري‌هاي انجام شده در اين زمينه است.

نديمي اظهار كرد: بورس ارز به معني ايجاد درآمد،‌ نظارت و عرضه مستقيم ارز است در صورتي كه چنين اهدافي با ايجاد بورس ارز محقق نخواهد شد.

نماينده مردم لاهيجان در مجلس تصريح كرد: ايجاد بورس ارز در شرايط فعلي به معني بالا بردن قيمت ارز است كه به نفع اقتصاد كشور نيست.

وي در مورد ساير تاثيرات ايجاد بورس ارز گفت: بورس ارز علاوه بر ايجاد زمينه گراني ارز‌هاي خارجي، ارزش پول داخلي را هم كاهش مي‌دهد ضمن اينكه نوعي دور زدن صرافي‌ها و به حساب نياوردن سرمايه‌گذاري‌هاي انجام شده در آنهاست.

اين عضو كميسيون اقتصادي مجلس تاكيد كرد: ايجاد بورس ارز تاثيرات مثبتي بر وضعيت اقتصادي كشور نخواهد داشت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha