• دوشنبه / ۹ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 91050905195

ساماندهی نیروهای شرکتی تعیین تکلیف شد

ساماندهی نیروهای شرکتی تعیین تکلیف شد

سرانجام فوریت تعیین تکلیف قراردادهای تامین نیروی انسانی دولت تصویب شد و در صورت تصویب نهایی آن طرح، انعقاد قرارداد با شرکت‌ها و موسسات غیردولتی توسط دستگاه‌های اجرایی و تامین خدمات مورد نیاز دستگاه فقط در فعالیت ها و کارهایی که معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوري عناوین آنها را ابلاغ می‌كند، مجاز است.

سرانجام فوریت تعیین تکلیف قراردادهای تامین نیروی انسانی دولت تصویب شد و در صورت تصویب نهایی آن طرح، انعقاد قرارداد با شرکت‌ها و موسسات غیردولتی توسط دستگاه‌های اجرایی و تامین خدمات مورد نیاز دستگاه فقط در فعالیت ها و کارهایی که معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوري عناوین آنها را ابلاغ می‌كند، مجاز است.

عبدالعلی تاجی- معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری -در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) درباره طرح ساماندهی نیروهای شرکتی اظهار کرد: طرح دوفوریتی برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی که در مشاغل اصلی و پشتیبانی دستگاه‌ها هستند، مطرح شد به‌گونه‌ای که دستگاه ها ارتباطشان را با شرکت ها قطع کنند و به طور مستقیم خودشان قرارداد منعقد کنند.

وی افزود: روز گذشته دو فوریت این طرح به رای گذاشته شد که رای نیاورد اما به یک فوریت آن رای داده شد بنابراین در اختیار کمیسیون اقتصادي قرار می‌گیرد تا نظرات اصلاحی نمایندگان مجلس و دولت در آن لحاظ شود و سپس مجددا برای راي گیری علنی به صحن باز می‌گردد.

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری با بیان این که در واقع مجلس با یک فوریت لایحه ماده واحده قانون تبدیل وضع نیروهای شرکتی در دستگاه‌های اجرایی موافقت کرد، گفت: اکنون ساماندهی نیروهای شرکتی در حال انجام است.

این در حالی است که طی ماه های گذشته اخباری مبنی بر لغو این مصوبه طی نامه رییس مجلس شورای اسلامی به رییس جمهوری منتشر می شد و تاجی همواره بر عدم لغو مصوبه مربوط به ساماندهي نيروهاي شركتي تاكيد مي کرد.

اما موضوع نیروهای شرکتی به قانون اول توسعه برمی‌گردد كه در آن احکامی وجود داشت که به دنبال واگذاری بخشی از وظایف دستگاه های اجرایی بودند، بنابراين اجازه داده شده دستگاه‌های اجرایی در قالب قانون قراردهایی را با شرکت‌ها منعقد کرده و صفر تا 10 برخی وظایف را واگذار کنند.

بنا بر اين گزارش، هدف از اجرای اين قانون کاهش هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی بود که در عمل محقق نشده و بنا به گفته تاجي، اکنون تعداد قابل توجهی نیرو در مشاغل اصلی و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار هستند، در حالي كه شرکت‌ها هیچ کاری انجام نمی‌دهند.

از سوي ديگر در قانون استخدامی گذشته و همچنین قانون مدیریت خدمات کشوری بنا شده نیاز نیروی انسانی دستگاه های اجرایی از طریق نشر آگهی عمومی و برگزاری آزمون و مصاحبه تخصصی انجام شود.

به علاوه در قانون برنامه پنجم، مجلس شورای اسلامی اختیار استخدام را با مکانیزم خاصی به دولت واگذار کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۱۰:۳۲

آخرش ما متوجه نشدیم شامل شهرداریها می‌شود یا نه؟

avatar
۱۳۹۱-۱۱-۱۸ ۱۰:۴۹

شامل همه می‌شه حتی با هر مدرک و هر جا فقط به شرطی{كه} جزء نیروهای حجمی نباشد.

avatar
۱۳۹۱-۰۶-۲۹ ۲۲:۵۹

شرکت آب و فاضلاب مشهد شترمرغ است! در معافیتهای مالیاتی و تملکات و اخذ بودجه و ...، دولتی است اما در بحث تبدیل وضعیت نیروهای ضعیف شرکتی که سالها با پیمانکار قرارداد عقد می‌کنند، خصوصی است و جالب اینکه برای خصوصی بودن در مواجهه با نیروهای بیچاره به‌اصطلاح سهامی خاص استناد می‌کنند. اگر وجدان و دغدغه مطبوعاتی دارید شما را به خدا! با انعکاس مطلب به حدود 2000 نفر نیروی شرکتی کمک کنید.

avatar
۱۳۹۱-۰۷-۰۱ ۱۴:۴۰

آخرش این نیروها هستند که دچار ضرر و زیان می‌شوند. من هم نمی‌دونم این قانون شامل راه‌آهن می‌شود یا نه، آخه راه‌آهن از همه آخر اجرا می‌کنه این قانونها رو!

avatar
۱۳۹۱-۰۷-۰۱ ۱۷:۳۰

اگر شرکتها حذف شود وضع از این هم که هست بدتر می‌شود.

avatar
۱۳۹۱-۰۷-۰۱ ۲۲:۴۰

به کدامین گناه-چرا ما باید کار کنیم شرکت پیمان کاری سود ببره وحق ما رو بخورند -

avatar
۱۳۹۱-۰۷-۰۲ ۱۰:۴۹

لطفا هرچه سری‌تر{سريعتر} تعین{تعيين} تکلیف کنید.

avatar
۱۳۹۱-۰۷-۰۶ ۱۴:۱۵

چرادر راه آهن لرستان(دورود) هیچگونه تبدیل وتغییری مشاهده نمیشه تکلیف ماکه درپست حساس بازدید به عنوان مکانستین واگن به صورت کاملا شرکتی هستیم چی میشه؟

avatar
۱۳۹۱-۰۷-۳۰ ۱۳:۰۷

آبفا خوزستان زیر بار هیچ قانونی نمی‌رود! چرایي‌اش را از مسئولین بپرسید.

avatar
۱۳۹۱-۰۸-۰۲ ۱۴:۱۷

مثل اينكه مسئولين يادشون رفته نيروهاي شركتي هم انسانند كه دستگاهها با كمترين حقوق از آنها بيگاري مي‌كشند و اگر پيگيري كنند آقايان مسئول آزرده خاطر شده، نيروي شركتي را اخراج مي‌كنند! بابا به خدا ما هم انسانيم. تا كي بايد صبر كنيم؟ دنيا داره تموم مي‌شه.

avatar
۱۳۹۱-۰۸-۰۷ ۱۳:۲۸

قابل توجه مسئولين محترم! برخي دستگاهها از اجراي بخشنامه ممانعت كرده و با توجه به بحث حجمي و غيرحجمي قرارداد حجمي با نيرو بسته و در كارهاي غيرحجمي مثل امور اداري و امور مالي از نيروهاي شركتي استفاده مي‌كنند! تو را به خدا چه بحث حجمي و غيرحجمي بود كه شما راه انداختيد؟ اگر هم پيگيري كنيم از كار اخراجمان مي‌كنند! تا كي بايد صداي ما را مسئولين نشنوند؟ با وجودي كه تقريبا بيشتر كارهاي تخصصي را نيروهاي شركتي در دستگاهها انجام مي‌دهند با توجه به توانايي علمي و تعهدكاري اين نيروها.

avatar
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۲۳:۵۱

با سلام، چرا دروغ می‌گید! الان یه سري به شرکتهای برق استان تهران بزنید که شرکتها دارن قرارداد منعقد می‌کنن و ما همچنان با مدارک عالی از دانشگاههای دولتی نه امنیت شغلی داریم نه حقوق مناسبی. با تشکر از وعده‌هاي شما!

avatar
۱۳۹۱-۰۸-۱۵ ۱۳:۴۳

با سلام ميشه يكي اينو معني كنه بلاخره نيروهاي شركتي تحصيل كرده نفت و گاز قراردادي ميشوند يا خير چرا كسي توضيح كامل نداده

avatar
۱۳۹۱-۰۸-۲۰ ۱۲:۰۱

تو رو خدا! به داد اين نيروهاي شركتي برسين! آخه تا كي بايد وضعيت اين‌طور باشه؟!

avatar
۱۳۹۱-۰۸-۲۱ ۱۵:۳۰

سلام، ما نیروهای شرکت ملی خدمات تدارک که زیر نظر بانک ملی کار می‌کنیم، دیگه امیدی برای قرارداد مستقیم نداریم. شرکت داره این دست و آن دست می‌کنه تا انتخابات ریاست‌جمهوری. کاش ما نیروهای شرکتی هم یک پشتیبان داشتیم! آه آه آه و هیچ... متشکرم

avatar

"چه خیالها گذر کرد و گذر نکرد خوابی"!

avatar
۱۳۹۱-۰۹-۰۱ ۱۱:۳۰

من یکی از نیروهای شرکتی آب و فاضلاب شهری آمل با مدرک تحصیلی لیسانس با 5 سال سابقه که هنوز تبدیل وضعیت نشدم. واقعا نمی‌دونم چی‌کار کنم. یه ذره به فکر ما شرکتی‌ها باشین.

avatar
۱۳۹۱-۰۹-۰۸ ۱۲:۲۰

اگه بشه چي مي‌شه اما در هر صورت يه جوري از زيرش شونه خالي مي‌كنن كه شامل ما نشه! آخه ما توي شركت مبين كار مي‌كنيم.

avatar
۱۳۹۱-۰۹-۰۹ ۰۷:۵۲

نيروهاي دانشگاه صنعتي اصفهان هنوز شرکتي هستند. 9/9/91

avatar
۱۳۹۱-۰۹-۱۳ ۱۶:۱۴

سلام، ما جمعی از کارمندان شرکتی شاغل در دانشگاه علم و صنعت با توجه به سابقه کار 13 سال به بالا همچنان شرکتی هستیم و مسئولان زیربط{ذي‌ربط} تاکنون هیچگونه اقدامی نسبت به تبدیل وضعیت ما انجام نداده‌اند. با تشکر

avatar
۱۳۹۱-۰۹-۱۴ ۰۹:۵۹

چرا نیروهای شرکتی بانک ملی قرارداد مستقیم نمی‌شن؟

avatar
۱۳۹۱-۰۹-۱۵ ۱۱:۴۵

پیگیر تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی دانشگاه آزاد مخصوصاً واحد آیت‌الله آملی باشید.

avatar

سلام، ما نيروي شرکتي حجمي دانشگاه علوم پزشکي هستيم. اگر به کار باشه اگر به مدرک باشه اگر به باانضباطي باشه، از کارمندهاي اونجا خيلي‌ هم سرتريم. اما چه فايده که در حق ما ظلم مي‌کنند و استخدام نمي‌شيم! چرا چرا چرا؟

avatar
۱۳۹۱-۰۹-۲۱ ۱۳:۴۲

با توجه به اینکه مدت زیادی از این بحث گذشته، هنوز شهرداریها هیچ اقدامی انجام نداده‌اند. آیا نیروهای شهرداری شامل این قانون نیستند؟

avatar
۱۳۹۱-۰۹-۲۲ ۱۱:۵۶

با عرض سلام خدمت شما، من نيروي شركتي بانك ملي ايران هستم ولي هنوز هيچ تغيير وضعيتي به وجود نيامده. خواهشمندم اگر امكان داره اين مورد را پيگيري كنيد. با توجه به اين كه {نيروهاي شركتي} بيشتر بانكها كه خصوصي يا نيمه‌خصوصي هستند قراردادي شده‌اند ولي براي بچه‌هاي بانك ملي كه يك بانك كاملا دولتي مي‌باشد هنوز هيچ فرجي نشده. با تشكر

avatar
۱۳۹۱-۰۹-۲۵ ۰۸:۱۲

با سلام، نيروي شركتي مستقر در يگان حفاظت منابع طبيعي شهريار مي‌باشم اما تبديل وضعيت نشده‌ام. لغو اين مصوبه از سوي مجلس ناعدالتي را مي‌رساند! زيرا خودشان به صورت رسمي و با حقوق و مزاياي بالا كار مي‌كنند اما از دل و وضع مردم بيچاره خبر ندارند!

avatar
۱۳۹۱-۰۹-۲۹ ۰۰:۳۹

با سلام، اگر نیروی شرکتی هم باقی بمانیم حداقل افزایش حقوق از طرف سازمان اداره کار برای شرکتیها لحاظ بشه.

avatar
۱۳۹۱-۰۹-۲۹ ۲۳:۱۵

از بس دروغ شنیدیم دیگه خسته شدیم! تو را خدا اگه کاری نمی‌کنید الکی دلمون را هم خوش نکنید. شما اونجا جاتون گرمه، یه فکری می‌کنید کیه که اجرا کنه! آبدار و طرفه مدیران آب منطقه هر کار دلشون می‌خواد می‌کنن به قول خودشون اونها یه چیزی برا خوشون گفتند!

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۲ ۰۳:۵۹

لطفا بفرمایید منظور از نیروهای حجمی چیست؟

avatar

شرکت نفت فقط تعداد کمی از نیروها را تبدیل وضعیت کرده است.

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۴ ۲۲:۳۸

آیا نیروهایی که تحت پوشش پیمانکاران سازمان عمران شهرداری دزفول به عنوان راننده مشغول خدمتند، مشمول این لایحه هستند؟

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۶ ۱۷:۴۷

تو رو خدا! یه فکری برای نیروهای شرکتی بانک مسکن هم بکنید.

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۹ ۲۱:۵۰

تو را به‌خدا! می‌خواید کار ما خدماتی‌ها رو درست کنید، به‌خاطر خدا دست دست نکنید. 15 سال توی اداره برق جان می‌کنیم بخاطر زایمان بچه‌ام از اداره انداختنم بیرون! 8 ماه جان کندم کانال‌یابی کردم تا بالاخره آمدم سر کار، بعد از اون چند سال بعدش که رئیس عوض شد، بخاطر 6 روز مرخصی آن‌هم قصد زیارت امام هشتم(ع) را داشتیم، دوباره اخراج شدم. خدا وکیلی، امنیت شغلی، بهداشت روح و روان و سلامت جسمي نداریم. بخاطر شرایط کاری که داریم و استرس‌های ناشی از اخراج مجدد و ... که نگن عدم‌کارایی و همکاری؛ بعضی بیماریهای روده مثل کولیت، ناراحتی اعصاب، میگرن و... داریم! تو را به خدا کارمون رو درست کنید، سنگ نندازید.

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۱۹ ۱۸:۴۲

همش كشکه! دلتون را خوش نکنید. بزک نمیر بهار می‌آد / خربزه با خیار می‌آد.

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۱۹ ۲۳:۰۵

با سلام، چرا کسی نیست که یقه مدیران ارشد بانک ملی که برا خودشون شرکت ملی خدماتی تدارک را راه انداختن و نیرو می‌گیرند و زیر بار مصوبه قراردادی شدن نیروهای شرکتی نمی‌روند و سالهاست که حق و حقوق ما نیروهای شرکتی را نوش جان می‌کنند. چرا این همه کارشکنی؟ لطفا پیگیری جدی نمایید. متاسفانه هیچ خبری از قراردادی شدن ما نیروهای شرکتی بانک ملی نیست.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۲۱:۰۴

غصه نخور این کار رو همه جا انجام میدن. تو بعضی جاها هم اشم شرکت رو اصلا شبیه به ادارات نمیدن ولی همه مدیرانشون از خودشونن و رییساشونم بازنشسته های همون جا. قربان قدمت ای فرزند فاطمه کی میآیی؟؟

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۲۰ ۱۵:۵۵

سلام، نیروهای شرکت شهرکهای صنعتی استان گلستان که هنوز شرکتی هستند، می‌گن اصلا کی گفته شرکتی باید قرارداد بشه! بعد خودشون پول لباس می‌گیرن به ما شرکتی‌های بدبخت هیچ چی نمی‌دن! ... تا کی این همه ظلم!؟ پولدارها بخورن و پولدارتر بشن، نیروهای بدبخت شرکتی فقط ماهی 460 هزار تومان بگیرن با این همه کارهای زیادی که انجام می‌دن آخه این انصافه؟! ما بچه‌های شرکتی شهرکهای صنعتی استان گلستان که دیگه ناامید شدیم، چون مدیرمون می‌گه قراردادی نمی‌شید چون بودجه نداریم. اگه بودجه ندارید پس این همه حقوق هفت میلیونی از کجا می‌آد؟ خلاصه که دولت وقتی قانون می‌ذاره خواهشا بهش عمل کنه تا حق ما شرکتی‌ها اين‌قدر پایمال نشه!

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۵ ۱۳:۱۹

جز بیان خبر کاری از دستشان بر نمی آید.5 ساله منتظرم استخدام شوم و لی همچنان با شرکت قرارداد دارم.

avatar
۱۳۹۲-۱۱-۱۱ ۲۳:۴۰

باعرض سلام من نزديک به 11سال هست که در شرکت گاز مشهد مشغول به کار هستم و من هنوز تبديل وضعييت نشدم لطفا مسئولين به حال ما کارگران که هيچگونه امنيت شغلي نداريم فکري بکنه و از دست دلالان(پيمانکاران محترم) نجات بدين ...