• یکشنبه / ۸ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 91050804552
  • خبرنگار : 99999

چادر مانتو ملي رونمايي شد

چادر مانتو ملي رونمايي شد

معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: پوشش‌هايي كه اين روزها در جامعه مشاهده مي‌شود و بسياري از افراد را آزار مي‌دهد، سليقه توده جوانان نيست و بايد با فعالان اين عرصه برخورد شود.

معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: پوشش‌هايي كه اين روزها در جامعه مشاهده مي‌شود و بسياري از افراد را آزار مي‌دهد، سليقه توده جوانان نيست و بايد با فعالان اين عرصه برخورد شود.

رونمایی از چادر - مانتو ملی

به گزارش خبرنگار بخش هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، حميد شاه‌آبادي شامگاه 7 مرداد ماه در مراسم رونمايي نخستين «چادر مانتو» در بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم بيان كرد: فعاليت‌هاي انجام شده مبتني بر مطالعات دو سال اخير و به پشتوانه اطلاعات عمومي و انگيزه‌هاي ديني ماست و بايد توجه داشت كه حاكميت، متولي همه‌ سلايقي است كه شاخصه‌هاي اسلامي و فرهنگي ما را حفظ بكنند.

او تصريح كرد: امروز در اين نمايشگاه چهل و دو مدل «مانتو چادر» رونمايي مي‌شود كه بايد فرصت بروز در جامعه را پيدا كنند و اولين گام خود را به عنوان پوششي نزديك به پوشش برتر(چادر) بردارند. تمام مدل‌هاي ارائه شده مبتني بر باورهاي ديني ما و شاخصه‌هاي فرهنگي و اسلامي طراحي شده است.

شاه آبادي با اشاره به حضور بخش خصوصي در اين صنعت اظهار كرد: با تكيه بر سليقه مخاطبان و با توجه ويژه به حضور و مشاركت بخش خصوصي و نظام عرضه و تقاضا در اين عرصه فعاليت‌هاي جديدي انجام مي‌شود و از تمام فعالان و طراحان اين عرصه دعوت مي‌شود تا در يك نظام گفتماني نزديك به هم و در فضاي همكاري جدي نياز واقعي جامعه را بشناسند.

او با مرور فعاليت‌هاي كارگروه مد و لباس بيان كرد: اين كارگروه خود را متولي اقشار جامعه و همه‌ سلايق مي‌داند و حجاب برتر را محور كارهاي خود قرار داده است. ما نبايد از حجاب‌ برتر فاصله بگيريم چرا كه هرچقدر از آن فاصله بگيريم به همان اندازه فرصت‌هايي را براي ديدگاه‌هاي ديگر فراهم كرده‌ايم و اين به معني نفي پوشش‌هاي ديگر نيست و بايد توجه داشت لباسي كه امروز رونمايي مي‌شود چادر نيست بلكه چادر مانتويي است.

رونمایی از چادر - مانتو ملی

معاون امور هنري ادامه داد: نگاه ما بر اين است كه جوان ايراني حتي جواني كه پوشش خود را چادر مانتو قرار مي‌دهد بار ديگر به حجاب اسلامي نزديك شود.

كيوان سهرابي - رئيس كارگروه و مد و لباس - نيز در بخش ديگري از اين مراسم از افتتاح بنياد ملي مد و لباس در هفته گذشته خبر داد و افزود: بنياد ملي مد و لباس بستري است كه بتوانيم در طول سال با تناسب فصل، مدل‌هاي جديدي از چادر مانتو را رونمايي كنيم.

او بيان كرد: امروز كه پنج سال از افتتاح كانون ساماندهي مد و لباس مي‌گذرد، اين كانون سه سال را به حوزه پژوهش اختصاص داده و سال 89 اولين نمايشگاه را برگزار كرد، در اسفند ماه سال گذشته نيز موفق به برگزاري اولين جشنواره مد و لباس منجر شد.

به گزارش ايسنا، در اين مراسم كه در سالن شبستان مصلي امام خميني برگزار شده بود، لاله افتخاري - نماينده مجلس شوراي اسلامي - در سخناني اظهار كرد:‌ چادر زن ايراني نشان فرهيختگي، استقلال و تفكر بالاي اوست و دنيا چادر را به عنوان پوشش نمي‌بيند و اين مانتو چادر به افرادي كه به دلايل شغلي توانايي استفاده از چادر را ندارند كمك مي‌كند تا به پوشش چادر نزديك باشند.

او گفت: اگر روزي افرادي به چادر حمله كردند، قصدشان حمله به تفكر پشت اين چادرها بوده و ما اين تفكر را با هيچ چيز عوض نمي‌كنيم.

در بخش پاياني اين مراسم، شاه آبادي ـ معاون امور هنري وزير فرهنگ و ارشاد ـ با حضور ساير شركت كنندگان از غرفه‌هاي چادر مانتو «سرير» بازديد كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha