• یکشنبه / ۲۵ تیر ۱۳۹۱ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 91042514815
  • خبرنگار : 71404

تهيه‌كننده «نشان برتر» تلويزيون: از مسابقات خارجي الگو گرفتيم، كپي‌برداري نكرديم

تهيه‌كننده «نشان برتر» تلويزيون: از مسابقات خارجي الگو گرفتيم، كپي‌برداري نكرديم

تهيه كننده مسابقه «نشان برتر» شبكه دو درباره‌ي راه‌هايي كه به جذابيت بيشتر مسابقه‌هاي تلويزيوني در ايران مي‌انجامد، گفت: مسابقه‌اي كه با فكر طراحي شود و بيننده را به فكر وا دارد، جذاب است.

تهيه كننده مسابقه «نشان برتر» شبكه دو درباره‌ي راه‌هايي كه به جذابيت بيشتر مسابقه‌هاي تلويزيوني در ايران مي‌انجامد، گفت: مسابقه‌اي كه با فكر طراحي شود و بيننده را به فكر وا دارد، جذاب است.

پيمان پورمقيمي در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: مسابقه‌هاي تلويزيوني بايد به گونه‌اي باشند كه وقتي بيننده وارد مي‌شود، چشمانش چيزهايي را ببيند كه تاكنون نديده است؛ به نظر من چنين مسابقه‌هايي در صورتي جالب و جذاب هستند كه با فكر طراحي شوند.

وي با بيان اينكه هر چه هيجان در مسابقه‌ها بيشتر باشد، بيننده از تماشاي آن بيشتر راضي مي‌شود، خاطرنشان كرد: هميشه بايد موارد خاصي در مسابقه‌ها گنجانده شود تا بيننده را جذب كند؛ چرا كه هر چه هيجان در مسابقه بيشتر باشد، مخاطب از تماشاي آن بيشتر لذت مي‌برد.

او در پاسخ به اينكه در حال حاضر وضعيت مسابقه‌هاي تلويزيوني در ايران را چطور مي‌بيند؟ گفت: در حال حاضر مسابقه‌هاي تلويزيوني در ايران خيلي كم است؛ در حالي كه در تمام تلويزيون‌هاي دنيا يكي از سرگرم‌كننده‌ترين و پربيننده‌ترين برنامه‌ها، مسابقه است.

پورمقيمي در ادامه درباره‌ي تاثير نحوه‌ي اجرا و طراحي دكور بر جذابيت بيشتر مسابقه، اظهار كرد: اجرا و دكور در مسابقه مربوط به آيتم‌هاي فني مي‌شود اما همين آيتم‌ها مي‌توانند بيشترين تاثير را در جذابيت داشته باشد. حتي در برنامه‌هاي گفت‌وگو محور باز هم مجري و دكور مي‌تواند خيلي تاثيرگذار باشد.

تهيه‌كننده مسابقه «نشان برتر» با تاكيد بر اينكه نحوه‌ي اجرا در هر برنامه‌اي، به آن روح مي‌دهد، خاطرنشان كرد: نحوه‌ي اجرا نه تنها در مسابقه، بلكه در تمام برنامه‌ها مي‌تواند به برنامه‌ي مورد نظر روح بدهد كه در مسابقه‌ها اين امر بيشتر است؛ چرا كه اجرا مي‌تواند پل برقراري ارتباط با بيننده باشد.

وي در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر كپي‌برداريِ مسابقه‌هاي تلويزيوني در ايران از مسابقه‌هاي كه خارج از كشور ساخته مي‌شوند، گفت: من شخصا كاملا اين موضوع را مي‌پذيرم، اما در «نشان برتر» به دليل اينكه علاوه بر تهيه‌كنندگي، خودم طراحي آن را نيز بر عهده داشتم، اصلا هيچگونه كپي‌برداري صورت نگرفته است. من تمام مسابقات داخلي و خارجي را ديدم و فقط الگو گرفتيم، كپي‌برداري نكرديم. مي‌توان گفت 80 درصد از «نشان برتر» را خودمان طراحي كرديم و مابقي آن را از مسابقه‌هاي خارج از كشور الگوبرداري كرديم. ما تمام مسابقات داخلي و خارجي را آناليز كرديم و دليل موفقيت آن‌ها و جذب مخاطبانشان را پيدا كرديم. ما مشابه مسابقه‌هاي خارجي را نساختيم بلكه فقط به دنبال اين رفتيم كه چرا توانستند موفق شوند.

او اضافه كرد: به عنوان مثال در مسابقه 101 كه از تلويزيون ايران پخش مي‌شد، آناليزي كه از آن در آورديم چهار آيتم اصلي براي موفقيتش نوشتيم كه اول از همه اجراي ناصر ممدوح بود. وي بعد از بازي در سريال «اغما» اين مسابقه را اجرا كرد كه به نظر من اگر اين مسابقه امروز پخش مي‌شد، شايد موفق نمي‌شد اما به دليل اينكه سريال «اغما» موفق بود و بلافاصله بعد از آن مسابقه «101» به روي آنتن رفت و بينندگان ممدوح را بيش از حد دوست داشتند، برايشان جذاب بود. دومين دليل موفقيت مسابقه «101» نورپردازي خيلي قوي و خوب آن بود، همچنين طرح سوالات آزاد اين مسابقه از شركت‌كننگان يكي ديگر از دلايل موفقيتش بود؛ چرا كه سوالات آن در رابطه با مراودات اجتماعي بود و به شكلي بود كه بيننده مي‌توانست در آن شركت كند.

پورمقيمي در ادامه گفت‌وگوي خود با ايسنا، يك توضيح كلي درباره مسابقه «نشان برتر» داد و گفت: «نشان برتر» بزرگترين و پرهزينه‌ترين مسابقه‌ي تاريخ تلويزيون ايران است. اين مسابقه در يك فضاي سه هزار و 300 متري دكورسازي شده است در كل ميان 64 تيم و سازمان و شركت برند آماده شده كه در هر قسمت از آن هشت گروه هشت نفره با يكديگر رقابت مي‌كنند و به صورتك حذفي از هر گروه يك تيم بالا مي‌آيد و در نهايت هشت تيم مرحله نيمه نهايي را برگزار مي‌كنند و دو تيم به فينال مي‌رسند و در آخر يك تيم به عنوان «نشان برتر» معرفي مي‌شود.

تهيه‌كننده «نشان برتر» با اشاره به هزينه‌هايي كه شركت‌كنندگان براي شركت در اين مسابقه پرداخت كردند، خاطرنشان كرد: هر تيم براي شركت در «نشان برتر» ورودي پرداخته است و زماني هم كه تيم‌ها برنده شدند و به مرحله‌هاي بعدي راه يافتند ديگر هزينه‌اي از آن‌ها گرفته نمي‌شود و رايگان به مراحل بعدي مي‌روند.

وي درباره‌ي جوايز تيم‌هاي برنده در مسابقه «نشان برتر» توضيح داد: تيم دوم مبلغ 10 ميليون تومان دريافت مي‌كند و كنار مي‌رود، تيم اول هم براي جايزه 20، 30، 40 و 50 ميليون توماني رقابت مي‌كند.

همچنين او در پاسخ به اينكه آيا تمام قسمت‌هاي مسابقه نشان برتر ضبط شده و آماده است؟ گفت: اين مسابقه 64 قسمت 55 دقيقه‌اي است كه پيش از ايام نوروز هفت قسمت از آن به روي آنتن رفت و مابقي آن قرار است هر هفته پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها روي آنتن شبكه دو باشد. در حال حاضر هم دو گروه ضبط شده را آماده داريم و گروه سوم و چهارم را بعد از ماه مبارك رمضان ضبط خواهيم، ما در واقع مي‌خواهيم به ترتيب پيش برويم؛ چرا كه قصد داريم بينندگان از طريق نظرسنجي اشكالات مسابقه را به ما اطلاع دهند تا آن‌ها را اصلاح كنيم.

تهيه‌كننده نشان برتر در پاسخ به اين پرسش كه فكر نمي‌كنيد اگر اين مسابقه به شكل زنده پخش مي‌شد جذابيت بيشتري را براي بينندگان به همراه داشت؟ خاطرنشان كرد: زنده اجرا شدن براي «نشان برتر» هنوز زود است، چرا كه ما تاكنون چنين مسابقه‌اي در تاريخ تلويزيون نداشتيم و اولين تجربه بود. شايد سال آينده بتوانيم آن را زنده اجرا كنيم.

پورمقيمي در پايان گفت: پروژه مسابقه نشان برتر خيلي برايمان سخت بود و من از همين جا از همه عوامل تشكر مي‌كنم به دليل اينكه ما را در اين مدت در ساخت اين پروژه سنگين همكاري كردند و خوشحالم از اينكه نتيجه داد.

به گزارش ايسنا، مسابقه «نشان برتر» به تهيه‌كنندگي پيمان پورمقيمي و كارگرداني ابوالفضل احمديان تهيه شده و با اجراي پوريا تابان همراه است. پخش اين مسابقه از هفته گذشته آغاز شده و قرار است هر هفته پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها روي آنتن شبكه دو باشد.

به گفته تهيه كننده به دليل شلوغي كنداكتور ماه رمضان، «نشان برتر» پخش نخواهد شد و بلافاصله پس از ماه رمضان مجددا به روي آنتن مي‌رود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۰۸-۱۹ ۲۱:۲۳

می‌خواهم در مسابقه شما شرکت کنم، ولی نمی‌توانم. با تشکر