سرویس
پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ / Apr 24 2014
تعداد کل اخبار: 9

مديركل امور آسيب‌هاي اجتماعي سازمان بهزيستي:

«كودك آزاري»، «همسر آزاري» و «فرار از منزل» بيشترين علت تماس با اورژانس اجتماعي

» سرویس: اجتماعي - رفاهي و خانواده

مديركل امور آسيب‌هاي اجتماعي سازمان بهزيستي كشور ضمن تشريح آخرين آمارهاي عملكرد اورژانس اجتماعي از تصويب كليات و جزييات آيين نامه «اوژانس اجتماعي» در پيس جلسه كميسيون اجتماعي هيات دولت خبر داد.

دكتر ولي‌الله مسعودي فريد در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اعلام خبر برقراري 92 هزار تماس مرتبط با اورژانس اجتماعي در سال گذشته، اظهار كرد: "كودك آزاري" با هشت و "همسر آزاري" با هفت درصد بيشترين علت تماس با اوژانس اجتماعي را به خود اختصاص داده‌اند و در رده‌هاي بعدي نيز "فرار از منزل" و "اعتياد" قرار دارند.

وي افزود: از مجموع تماس‌ها حدود 25 هزار تماس، منجر به پذيرش در مراكز مداخله در بحران شده است كه برخي به صورت داوطلبانه و برخي از طريق ارجاع مراجع قضايي و انتظامي صورت گرفته است. بخش خدمات سيار اورژانس نيز 52 هزار ماموريت انجام داده است.

فريد در ادامه عنوان كرد: 80 تا 85 درصد مكالمات برقرار شده با اورژانس اجتماعي زماني كمتر از 5 دقيقه دارند و به طور ميانگين 15 تا 30 دقيقه از زمان هر تماس تا حضور تيم هاي مداخله در بحران به طول مي‌انجامد.

وي در ادامه با اعلام خبر ارسال آيين‌نامه اورژانس اجتماعي به كميسيون اجتماعي هيأت دولت در هفته آتي عنوان كرد: جزئيات و كليات اين آيين نامه در هفته گذشته در پيش جلسه كميسيون اجتماعي دولت به تصويب رسيده و اميدواريم تا شهريور ماه به تصويب هيأت دولت برسد.

مديركل امور آسيب ديدگان اجتماعي سازمان بهزيستي كشور در ادامه عنوان كرد: در شهرهاي بزرگ مشكل دسترسي براي خودروهاي اورژانس اجتماعي به قوت خود باقي است، چرا كه در اين شهرها محدوديت تردد خودرو وجود دارد و خودروهاي اورژانس نيز به عنوان خودروي امدادي قلمداد نشده و اجازه ورود به خطوط ويژه را ندارند و اين موضوع از جمله مسائلي است كه در آيين نامه جديد لحاظ شده است.

فريد در ادامه با اعلام سطح‌بندي مراكز اورژانس اجتماعي در سراسر كشور اظهار كرد: در سطح يك مراكز استانها قرار دارند كه فعاليت اورژانس اجتماعي در آنها شبانه روزي است. در سطح دو نيز شهرستانها قرار دارند كه فعاليت اورژانس در آنها شبانه روزي نيست، اما خط 123 در طول شبانه روز فعال است و اگر نياز به پذيرش باشد، افراد در مراكز مداخله در بحران پذيرش مي‌شوند.

وي در ادامه با اعلام خبر اختصاص چهار ميليارد تومان براي تجهيز ناوگان اورژانس اجتماعي عنوان كرد: اين رقم براي خريد 100 دستگاه خودرو اختصاص مي‌يابد كه ترجيحا خودروهاي داخلي، شاسي بلند و با قيمت 35 تا 40 ميليون تومان خريداري مي‌شود.

مديركل امور آسيب ديدگان اجتماعي سامان بهزيستي كشور افزود: توزيع خودروهاي خريداري شده در نيمه دوم سال انجام شده و استانهاي بزرگتر همچون تهران، خراسان رضوي، آذربايجان شرقي، فارس، اصفهان و خوزستان و استانهاي تازه تأسيس مانند البرز بيشترين سهم را خواهند داشت.

فريد در ادامه عنوان كرد: بخشي از اعتبار اختصاص يافته براي خريداري خودروي سواري هزينه مي‌شود، چرا كه در برخي ماموريت‌ها نيازي به حضور خودروي شاسي بلند نيست.

وي در پايان با بيان اينكه خريد وسايل حفاظتي از جمله شوكر و افشانه در حال طي كردن مراحل قانوني است، اظهار كرد: علاوه بر اين امر به ماموران اورژانس نحوه استفاده از اين وسايل و مقابله با افراد پرخاشگر آموزش داده مي‌شود تا امنيت جاني آنها تضمين شود.

انتهاي پيام

در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
نام و نام خانوادگی*
ایمیل
متن نظر*
● تعداد‌ نظرات (0)