• چهارشنبه / ۷ تیر ۱۳۹۱ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91040704053
  • خبرنگار : 90068

سفر وزير خارجه به قزاقستان

صالحي: مي‌توان حجم همكاري‌هاي تجاري تهران ـ آستانه را به سطحي مناسب با ظرفيت‌ها رساند

صالحي: مي‌توان حجم همكاري‌هاي تجاري تهران ـ آستانه را به سطحي مناسب با ظرفيت‌ها رساند

وزيران امور خارجه ايران و قزاقستان در بيستمين سال برقراري روابط ديپلماتيك بر گسترش بيش از پيش مناسبات دوجانبه در كليه زمينه‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي تاكيد كردند.

وزيران امور خارجه ايران و قزاقستان در بيستمين سال برقراري روابط ديپلماتيك بر گسترش بيش از پيش مناسبات دوجانبه در كليه زمينه‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي تاكيد كردند.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به قزاقستان، علي‌اكبر صالحي و يرژان كازيخانف، وزيران امور خارجه ايران و قزاقستان امروز چهارشنبه طي مذاكراتي در آستانه، همكاري‌ها و رايزني‌هاي دو كشور در عرصه‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي را در جهت منافع دو كشور، منطقه و جهان بررسي كردند.

وزير امور خارجه كشورمان در اين ديدار با اشاره به مشتركات فراوان دو كشور اظهار داشت: روابط دو ملت ريشه در تاريخ دارد و به منزله شاخه‌هايي از يك درخت مي‌باشد.

وي با اشاره به اراده روساي جمهور دو كشور براي توسعه و تحكيم بيشتر مناسبات فيمابين، افزود: روابط تهران ـ آستانه به روي ريل واحدي قرار دارد و بايد با سرمايه‌گذاري در نيات و اراده‌هاي مثبت موجود در دو كشور، روابط را رو به جلو پيش برد.

صالحي با اشاره به حجم مبادلات تجاري و اقتصادي دو كشور گفت:‌ ظرفيت‌هاي متقابل دو كشور به قدري بالاست كه به آساني مي‌توان حجم همكاري‌هاي تجاري را به سطحي مناسب با اين ظرفيت‌ها رساند.

وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به شرايط حساس منطقه‌اي و بين‌المللي ناشي از تحولات سيال و سريع نسبت به رايزني‌ها و همكار‌ي‌هاي دو كشور در عرصه‌ها و مجامع منطقه‌اي و بين‌المللي ابراز رضايت كرد.

صالحي همچنين اهميت همكاري‌هاي علمي، فرهنگي و فني دو كشور را خاطر نشان كرد و به فلاسفه، متفكرين و دانشمندان مشترك اشاره نمود. وزير امور خارجه قزاقستان نيز در اين ديدار ضمن اشاره به اهميت سفر صالحي به آستانه به عنوان وزير امور خارجه و رييس ايراني دوازدهمين اجلاس كميسيون مشترك همكاري‌هاي اقتصادي دو كشور افزود: امسال مصادف با بيستمين سالگرد برقراري روابط ديپلماتيك ميان ايران و قزاقستان است لذا اين سفر به موقع از اهميت مضاعفي برخوردار مي‌باشد.

وي گفت: سياست ما، گسترش روابط، حسن همجواري، ارتقاي سطح همكاري‌هاي اقتصادي و تجاري با ايران است و قزاقستان همواره در عرصه‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي از مواضع ايران حمايت كرده و خواستار استمرار و افزايش اين همكاري‌ها شد. موضوع همكاري كشورهاي حوزه درياي خزر نيز از ديگر محورهاي مذاكرات دو طرف بود.

در اين ديدار پيرامون آخرين تحولات منطقه از جمله افغانستان و سوريه و طرح كوفي عنان رايزني و تبادل نظر شد و طرفين به تشريح مواضع و ديدگاه‌هاي خود پرداختند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha