• یکشنبه / ۴ تیر ۱۳۹۱ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 91040401712

پايان بهار فيس‌بوك!

پايان بهار فيس‌بوك!

شبكه‌ي اجتماعي همچون فيس‌بوك هر روز و هر ماه براي اينكه در تمام مراحل زندگي اعضايش سهيم باشد به ايجاد برنامه‌هاي جديدتر و جذاب‌تر از ديگر شبكه‌هاي اجتماعي مي‌پردازد.

شبكه‌ي اجتماعي همچون فيس‌بوك هر روز و هر ماه براي اينكه در تمام مراحل زندگي اعضايش سهيم باشد به ايجاد برنامه‌هاي جديدتر و جذاب‌تر از ديگر شبكه‌هاي اجتماعي مي‌پردازد.

به گزارش سرويس فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در ماه‌هاي اخير شاهد فعاليت‌هاي جديد فيس‌بوك براي جذب كاربران بيش‌تر بوديم و از اين اقدامات مي‌توان به ايجاد تايم لاين ، دعوت به اهداي عضو كاربران و مرورگرها در صفحات اين شبكه اشاره كرد.

*قابلیت جدید فیس‌بوک برای کاربران

پس از مدت‌ها انتظار، شبکه اجتماعی فیس‌بوک این امکان را فراهم کرد تا کاربران بتوانند پس از انتشار نظرات خود آن‌ها را در هر زمانی که بخواهند، ویرایش کنند.

گفته می‌شود که این ویژگی جدید تا چند روز آینده به تدریج برای تمامی کاربران شبکه اجتماعی پرجمعیت فیس‌بوک در دسترس خواهد بود.

بر این اساس اگر شما در نظرات خود دچار اشتباه تایپی شدید به راحتی و بدون نگرانی می‌توانید آن را اصلاح کنید. این ویژگی جدید در حالی برای کاربران فراهم شده است که پیش از این کاربران تنها مدت زمان محدودی و به ميزان تنها چند ثانیه را برای ویرایش نظرات خود فرصت داشتند اما اکنون هر زمان که بخواهند می‌توانند این کار را انجام دهند.

با فعال شدن این ویژگی شما وقتی علامت ضربدر بالا سمت راست نظر را فشار می‌دهید گزینه "پاک کردن" و یا "ویرایش" را به شما نشان خواهد داد.

البته فیس‌بوک در کنار این ویژگی، امکان دیگری را نیز فراهم کرده است؛ اگر شما نظری را ویرایش کنید، نسخه اولیه آن پاک نمی‌شود و در کنار این نظر گزینه "Edited" به معنی "ویرایش شده" نشان داده می‌شود و وقتی روی آن کلیک کنید، نسخه اولیه نظر به شما نشان داده خواهد شد.

*مرورگر فیس‌بوک در راه است

اوايل بهار 90 فیس‌بوک باز هم خبرساز شد و این بار از مرورگر اين شبكه اجتماعي خبر به میان آمده است.

شرکت فیس‌بوک قصد دارد تا شرکت “Opera Software” که تولیدکننده مرورگر Opera است را خریداری کند و این در حالی است که آمارهای منتشره نشان می‌دهند هم‌اکنون بیش از 200 میلیون نفر در جهان از این مرورگر استفاده می‌کنند.

از سوي منبع اعلام كننده اين خبر آمده است که مرورگر جدید فیس‌بوک شامل نوار پلاگین‌هایی خواهد بود که بیش از پیش فیس‌بوک را در دسترس کاربران قرار خواهد داد. هنوز فیس‌بوک در این خصوص اظهارنظری نکرده است ولی گفته می‌شود که اقدام فیس‌بوک برای تولید مرورگر جدید نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد تا اینترنت را تسخیر کند.

* اپلیکیشن جدید فیس‌بوک برای آی‌فون

فیس‌بوک برای کاربران تلفن‌های همراه هوشمند آی‌فون اپلیکیشن دوربین جدید رونمایی کرد. این اپلیکیشن جدید فیس‌بوک به کاربران آی‌فون امکان می‌دهد تا با گوشی‌های خود عکس گرفته و پیش از آپلود کردن آن در حساب‌های کاربری فیس‌بوک خود، عکس را با قابلیت‌های ارائه شده در این اپلیکیشن ویرایش کنند.

فیس‌بوک که به تازگی وارد بورس شده است، در بیانیه‌ای در این خصوص عنوان کرد که به دنبال تولید اپلیکیشنی است که به کاربران تلفن‌های هوشمند اندرویدی نیز امکان ویرایش عکس را بدهد. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که فیس‌بوک آوریل سال جاری میلادی اپلیکیشن محبوب اینستاگرام را به قیمت یک میلیارد دلار خریداری کرده است.

*سهام فيس بوك در بورس ركورد زد

قيمت سهام فيس بوك در نخستين روز معامله آن كه با 38 دلار آغاز شده بود، با 38.23 دلار پايان يافت. قيمت سهام اوليه اين شبكه اجتماعي بيش از 10 درصد افزايش داشته و در دقايق اوليه معامله، پيش از اينكه به سرعت سقوط كند تا 42 دلار نيز افزايش يافت. اما ميزان سهام افزايش يافته در پايان روز نخست به دليل وجود يك مشكل فني در بازار سهام، از بين رفت و معامله‌هايي كه فيس بوك سهام خود را در آن عرضه كرده، به تاخير افتاد.

قيمت كل سهام اين شبكه اجتماعي هشت ساله معادل 104 ميليارد دلار برآورد شده است. تحليل گران معتقدند كه تاخير نيم ساعته در شروع معامله سهام فيس‌بوك به دليل وجود يك مشكل فني پيش آمده و اين نشان‌دهنده تقاضاي بالا براي سهام آن بوده است. در طول اين مدت، سرمايه گذاران مطمئن نبودند كه آيا خريد و فروششان درحقيقت انجام گرفته يا خير. اما كمي پس از آن اعلام شد كه مسوولان قصد دارند براي سفارش‌هايي كه در آن مدت انجام شده راه حلي پيدا كند.

* موبايل! اولویت اول بنیانگذار فیس‌بوک

بنیانگذار فیس‌بوک اعلام کرد که در سال جاری میلادی اولویت اول وی موبایل خواهد بود. مارک زوکربرگ که در آستانه عرضه اولیه سهام فیس‌بوک در بازارهای سهام اهداف خود را برای سرمایه‌گذاران تشریح می‌کرد گفت که اولویت اول وی در سال جاری بهبود اپلیکیشن‌های موبایل در فیس‌بوک خواهد بود.

در این نشست بیش از 200 سرمایه‌گذار حضور داشته و این فرصت را پیدا کردند تا درباره ورود فیس‌بوک به بازار سهام سوالات خود را از مارک زوکربرگ بپرسند. این نشست در حالی برگزار شد که وال استریت درباره توانایی فیس‌بوک در کسب درآمد از طریق کاربران موبایلی این شرکت ابراز تردید کرده بود.

زوکربرگ و سریل سندبرگ ـ مدیر اجرایی فیس‌بوک ـ گفتند که بخش تبلیغات فیس‌بوک در حال رشد خوبی است و بسیاری از بازاریاب‌ها در حال افزایش هزینه‌های خود در فیس‌بوک هستند.

*بنیانگذار فیس‌بوک از تابعیت آمریکا صرف‌نظر کرد

یکی از بنیانگذاران فیس‌بوک برای خلاصی از پرداخت مالیات‌های سنگین از تابعیت آمریکا صرف‌نظر کرد. ادواردو ساورین در آستانه ورود فیس‌بوک به بازار سهام تصمیم گرفته است تا تابعیت آمریکایی خود را لغو کند تا با این اقدام بتواند پول بیش‌تری برای خود پس‌انداز کند.

این مرد برزیلی 30 ساله در سال 1998 و پس از شش سال زندگی در آمریکا شهروند این کشور شد و این در حالی است که این فرد سال گذشته تابعیت سنگاپور را به دست آورده و از تابعیت آمریکا صرف‌نظر کرد.

این اقدام بنیانگذار فیس‌بوک بدین معنی است که وی مالیات کمتری خواهد پرداخت. این در حالی است که ساورین باید برای این اقدام خود هزینه‌ای پرداخت کند و آن هزینه "مالیات خروج" بر سهام وی در فیس‌بوک است.

*رقابت تلفن‌هاي هوشمند با رايانه بر سر فيس‌بوك

كاربران تلفن‌هاي هوشمند، زمان بسياري را براي گشت‌زني در شبكه‌هاي اجتماعي در تلفن‌هاي خود صرف مي‌كنند و به نظر مي‌رسد كه فيس بوك انتخاب نخست آن‌ها در شبكه‌هاي اجتماعي باشد.

تحقيق جديدي كه توسط موسسه تحقیقات دنیای دیجیتال انجام شده، نشان مي‌دهد كه متوسط كاربران در آمريكا، بيش از هفت ساعت را براي استفاده از اين شبكه اجتماعي از طريق تلفن‌هاي همراه خود و در حدود شش ساعت را از طريق رايانه خود در ماه مارس صرف كرده‌اند.

فيس بوك در دسامبر سال 2011 اعلام كرد كه بيش از 425 ميليون كاربر فعال به صورت ماهانه در دستگاه‌هاي تلفن همراه خود به فيس‌بوك دسترسي پيدا مي‌كنند. اين مقدار در حدود نيمي از كل كاربران فعال فيس بوك به صورت ماهانه است.

طي سال گذشته مديران اجرايي فيس بوك با اشاره به اهميت روزافزون تلفن همراه براي رشد اين شركت، به وارد كردن برنامه كاربردي خود در تمام دستگاه‌هاي تلفن همراه اقدام كردند.

*چشم‌پوشي كاربران فيس‌بوك از كنترل حريم خصوصي

بررسي‌ها نشان داد 28 درصد از كاربران فيس‌بوك، تقريبا تمام پست‌هاي فيس بوك خود را علاوه بر دوستان خود با ديگر افراد نيز به اشتراك مي‌گذارند. اين امكان وجود دارد كه اطلاعات شخصي ميليون‌ها كاربر فيس‌بوك در سطح وسيعي از اين شبكه اجتماعي بزرگ به اشتراك گذاشته شود.

بر اساس بررسي مجله آمريكايي Consumer Reports، تقريبا 13 ميليون كاربر فيس بوك در ايالات متحده آمريكا از ابزار كنترل حريم خصوصي اين سايت اطلاع ندارند و يا از آن استفاده نمي‌كنند.علاوه بر اين، 28 درصد از كاربران اعلام كرده‌اند كه تقريبا تمام پست‌هاي فيس بوك خود را با افرادي فراتر از دوستان خود به اشتراك مي‌گذارند.

تنها 37 درصد از كاربران اعلام كرده‌اند كه از ابزار حريم خصوصي اين سايت براي محدود كردن ميزان برنامه‌هاي كاربردي اطلاعاتي كه اجازه ديده شدن دارند، استفاده مي‌كنند.

*فيس‌بوك از كاربران خود حفاظت مي‌كند؟

فيس‌بوك به كاربرانش امكان دسترسي به دانلودهاي رايگان نرم‌افزار ضد تروجان را داده و در اين زمينه با شركاي خود ليست‌هاي سياه یوآرال يا نشانی وب را به اشتراك مي‌گذارند. مقامات فيس بوك در شبكه اجتماعي خود سايتي را راه‌اندازي كرده‌اند تا امنيت بيشتري براي 900 ميليون كاربر خود و سيستم‌هاي آن‌ها فراهم سازند.

فيس‌بوك با مشاركت شركت‌هاي مايكروسافت، مك آفي، سيمانتك، ترند ميكرو و سوفوز از اين بازار آنتي‌ويروس رونمايي كرده كه به كاربران امكان دانلود رايگان مجوزهاي شش ماهه و يا نسخه‌هاي كامل نرم‌افزار ضد تروجان اين شركت‌ها به مدت شش ماه تا يك سال را بسته به اين كه كدام محصول را انتخاب كنند، مي‌دهد.

*دعوت فيس‌بوك از كاربران براي اهداي عضو

شايد يكي از تاثير گذارتيرين اقدامات فيس بوك در سال جديد دعوت از كاربران خود براي اهداي عضو بود.

شبكه اجتماعي فيس‌بوك اعلام كرد: بعد از موفقيت فيس‌بوك در برقراري ارتباط بين افراد، ‌در حال حاضر فيس بوك به سرنوشت پس از مرگ مردم نيز اهميت مي‌دهد.

فيس‌بوك در فرم ثبت نامي خود لينكي را براي اهدا كننده عضو قرار خواهد داد و اين درحالي است كه اين موضوع در شبكه‌هاي اجتماعي الزام قانوني ندارد و فيس بوك اميد دارد كه در اين موضوع موفق شود. براساس گزارش‌هاي منتشر شده توسط مارك زوكربرگ، مديرعامل شركت فيس بوك؛ آخرين نسخه فيس بوك با ويژگي تلاش براي نجات جان انسان‌هاست كه براي افزايش در آگاهي اهداي عضو به طور گسترده است.

*قابليت جديد فيس‌بوك براي دوستداران موسيقي

روش‌هاي گوش كردن به موسيقي در فيس‌بوك ارتقاء پيدا كرده و اين شبكه اجتماعي از كليد جديد "listen" در صفحات هنرمندان عرصه موسيقي رونمايي كرد.

كاربران فيس‌بوك در گوشه بالا سمت راست، بين گزينه‌هاي "like" و "message" در صفحات موسيقي‌دان‌ها مي‌توانند برروي گزينه "listen" كليك كرده و سپس در هر سرويس پخش موسيقي مانند Spotify و Rdio كه كاربر در آن ثبت نام كرده، به آهنگ‌ها گوش كنند.

اين گزينه از كليدهاي "listen with" متفاوت است كه كاربران مي‌توانند آنها را در زماني كه مي‌بينند دوستانشان چه آهنگ‌هايي گوش مي‌دهند، كليك كنند. گزينه جديد "listen" فيس بوك تنها در صفحات موسيقي‌دان‌ها ظاهر مي‌شود و مكان متمركزي در اين سايت ندارد.

*"ديس‌لايك" ويروسي‌تان مي‌كند

چندي پيش خبري مبني بر وجود ويروسي در فيس بوك منتشر شد كه اين خبر از وجود یک اپلیکیشن (app) ویروسی پخش شده بود که کاربر خیال می‌کند با کلیک بر آن می‌تواند گزینه دیس‌لایک را به صفحه خود اضافه کند. اما فیس‌بوک تاكيد كرد كه چنین افزونه‌ای ندارد و این ویروس است.

دويچه وله فارسي خبري در اين باره منتشر كرد كه پیغام‌هایی در فیس‌بوک منتشر شده که در آن‌ها ادعا می‌شود کاربر با کلیک می‌تواند گزینه دیس‌لایک (dislike) را نیز به گزینه‌های فیس‌بوک اضافه کند. اما یک لحظه دست نگه دارید و کلیک نکنید! این لینک‌ها آلوده هستند. این اپلیکیشن (app) و لینک ‌داخل آن صرفاَ راهی در جهت فریب کاربران فیس‌بوک و نفوذ به اکانت‌های اشخاص است.

کاربر با کلیک بر لینکی که عنوان آن "Enable Dislike Button" است نه تنها به طور خود‌به‌خود پیغام ویروسی را به دوستان خود نیز ارسال می‌کند، بلکه با کلیک بر آن اپلیکیشن ویروسی اجازه می‌دهد به کامیپوترش نفوذ کرده و به انجام عملیات تخریبی که می‌تواند شامل دزدی اطلاعات باشد دست بزند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha