• شنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 91032011035
  • خبرنگار : 71121

پلاتس:

توليد اوپك در ماه مه روزانه 1.75 ميليون بشكه بيشتر از سقف رسمي بوده است

توليد اوپك در ماه مه روزانه 1.75 ميليون بشكه بيشتر از سقف رسمي بوده است

بررسي‌هاي پايگاه خبري پلاتس از مقامات اوپك حاكي از اين است كه توليد نفت اين سازمان در ماه مه روزانه با 40 هزار بشكه افزايش به 31 ميليون و 750 هزار بشكه در روز رسيده است.

بررسي‌هاي پايگاه خبري پلاتس از مقامات اوپك حاكي از اين است كه توليد نفت اين سازمان در ماه مه روزانه با 40 هزار بشكه افزايش به 31 ميليون و 750 هزار بشكه در روز رسيده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) اين آمار نشان دهنده اينست كه توليد اوپك در ماه مه نسبت به توليد 31 ميليون و 710 هزار بشكه‌اي در ماه آوريل افزايش يافته و به بالاترين سطح از اكتبر 2008 تاكنون(زماني كه توليد اوپك 32 ميليون و 260 هزار بشكه در روز شد) رسيده است.

جان كينگستون مدير بين‌المللي اخبار پلاتس گفت: آنچه حائز اهميت است افزايش توليد از ژانويه نسبت به ماه مه است كه نشان مي‌دهد توليد اوپك از 30 ميليون و 870 هزار بشكه در روز به 31 ميليون و 750 هزار بشكه در ماه گذشته رسيده است.

تغييرات توليد اوپك در ماه مه به اين صورت بوده كه توليد عربستان، كويت و ليبي در مجموع 150 هزار بشكه در روز افزايش يافته و توليد آنگولا، ايران، عراق، نيجريه و امارات در مجموع 110 هزار بشكه كاهش يافته كه باعث افزايش 40 هزار بشكه اي توليد اوپك شده است.

اين بررسي نشان مي‌دهد كه توليد ايران در ماه مه سه ميليون و 250 هزار بشكه در روز بوده در حالي كه اين مقدار در ماه آوريل سه ميليون و 280 هزار بشكه در روز بوده است.

در آستانه اجرايي شدن تحريم‌هاي اتحاديه اروپا عليه نفت ايران در اول ژوئيه، صادرات نفت اين كشور به اروپا كاهش يافته است.

بررسي‌هاي پلاتس نشان داد: عربستان در ماه مه توليد خود را با 50 هزار بشكه افزايش به 10 ميليون بشكه در روز رسانده است اما با توجه به كاهش قيمت نفت از 128 دلار در اول مارس به مرز 90 دلار در هشتم ژوئن، بسياري از فعالان نفتي اين سوال را مطرح كرده‌اند كه رياض تا چه مدت توليد خود را در اين سطح بالا نگه خواهد داشت.

اين احتمال وجود دارد كه عربستان در نشست آتي اوپك در 14 ژوئن با فشار برخي از اعضاي اين سازمان براي كاهش توليد مواجه شود.

يوسف يوسفي وزير نفت الجزاير چند روز پيش گفت: اگر مشخص شود كه توليد اوپك بالاي سقف توليد رسمي 30 ميليون بشكه در روز بوده، اين سازمان بايد توليد خود را كاهش دهد.

رستم قاسمي وزير نفت ايران نيز گفت كه وي بر رعايت سقف توليد از سوي اوپك تاكيد خواهد كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha