• سه‌شنبه / ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ / ۰۸:۱۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 91031608477

تكليف سرخه‌حصار يكماهه مشخص مي‌شود

آخرين جزييات از وضعيت زمين‌هاي سرخه حصار و جمع‌آوري بساط دلال‌ها

آخرين جزييات از وضعيت زمين‌هاي سرخه حصار و جمع‌آوري بساط دلال‌ها

معاون عمراني استاندار تهران با بيان اينكه تا يك ماه آينده تكليف زمين‌هاي سرخه حصار مشخص خواهد شد، گفت: در شهر پرديس 500 هكتار زمين از سوي وزارت مسكن و شهرسازي به اعضاي اين تعاوني اختصاص داده شده كه پس از تفكيك و قطعه‌بندي، در صورتي كه اعضاي تعاوني تمايل داشته باشند، زمين جايگزين به آنها اعطا شود.

معاون عمراني استاندار تهران با بيان اينكه تا يك ماه آينده تكليف زمين‌هاي سرخه حصار مشخص خواهد شد، گفت: در شهر پرديس 500 هكتار زمين از سوي وزارت مسكن و شهرسازي به اعضاي اين تعاوني اختصاص داده شده كه پس از تفكيك و قطعه‌بندي، در صورتي كه اعضاي تعاوني تمايل داشته باشند، زمين جايگزين به آنها اعطا شود.

محمدرضا محمودي در گفت‌وگو با خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به آخرين وضعيت پديده زمين‌خواري در پايتخت و آخرين اقدامات استانداري براي حل مشكل سرخه حصار گفت:‌ زمين‌هاي پايتخت داراي ارزش افزوده است و نسبت به كل كشور زمين‌هاي آن گران است و افراد علاقه‌مندند در تهران زمين يا ملكي داشته باشند.

وي افزود: در سال‌هاي گذشته در قالب تعاوني‌هايي كه در وزارت جهاد كشاورزي آن زمان شكل گرفت، زمين‌هاي مربوط به منابع طبيعي شناسايي، تفكيك و در بين اعضاي تعاونيها تقسيم شده است.

محمودي در توضيح بيشتر گفت: بر اساس آخرين آمار، بيش از 40 هزار نفر در اين گونه تعاوني‌ها عضو بوده و در حال حاضر 40 هزار قطعه سند در اين منطقه و در دست افراد وجود دارد كه در دست بررسي كارگروه زمين‌خواري است.

معاون استاندار ادامه داد: افرادي كه عضو اين تعاوني‌ها هستند، شناسايي شده‌ و تعدادي كه مستحق گرفتن زمين هستند، براي آنها زمين جايگزين در نظر گرفته شده است كه يكي از اين تعاوني‌ها مربوط به سرخه حصار است.

بسياري از اعضاي تعاوني سرخه حصار استحقاق اخذ زمين‌هاي معوض را ندارند

به گفته محمودي، در تعاوني سرخه‌حصار بيش از چهار هزار نفر عضو هستند كه بسياري از اين افراد استحقاق اخذ زمين‌هاي تعاوني را ندارند و به عنوان دلال، واسطه زمين‌خوار هستند كه اين افراد شناسايي شده‌اند.

وي ادامه داد: زمين‌هاي اين افراد به هيچ عنوان قابليت سكونت ندارد، چرا كه در ارتفاعات بالاي هزار و 800 متر قرار دارد كه بر اساس قانون و دستور مقام معظم رهبري اجازه هيچ‌گونه ساخت‌وسازي در اين مناطق وجود ندارد و اين دسته از زمينها جزء منابع طبيعي و اراضي ملي محسوب مي‌شوند.

اختصاص 500 هكتار زمين معاوض در پرديس براي اعضاي تعاوني سرخه حصار

معاون عمراني استاندار تهران تصريح كرد: آخرين اقدامي كه در استان تهران براي تعاوني سرخه‌حصار صورت گرفته اين است كه در شهر پرديس 500 هكتار زمين از سوي وزارت مسكن و شهرسازي به اعضاي اين تعاوني اختصاص داده كه پس از تفكيك و قطعه‌بندي، در صورتي كه اعضاي تعاوني تمايل داشته باشند، زمين جايگزين به آنها اعطا شود.

محمودي خاطر نشان كرد: پرديس در جنوب لواسان قرار دارد و به لحاظ موقعيت جغرافيايي و آب‌و هوايي از شهرهاي خوب كشور محسوب مي‌شود و در آينده نيز پيشرفت‌هاي قابل توجهي خواهد داشت، لذا توصيه مي‌كنيم افرادي كه عضو تعاوني سرخه‌حصار هستند، زمين جايگزين را در اين شهر دريافت كنند.

به زودي فراخوان زمين‌هاي پرديس براي اعضاي تعاوني سرخه‌حصار اعلام مي‌شود

وي ادامه داد: به زودي نحوه جايگزيني زمين‌هاي پرديس براي اعضاي تعاوني سرخه‌حصار اعلام مي‌شود و چنانچه افراد در فرصت مقرر نسبت به تحويل سند زمين‌هاي سرخ‌حصار به دولت اقدام نكنند، اين كار به معناي انصراف خواهد بود و علاوه بر اينكه زمين‌هاي سرخه‌حصار از اين افراد بازپس گرفته مي‌شود، زمين‌هاي جايگزين نيز به آنها تعلق نمي‌گيرد.

معاون عمراني استاندار تهران گفت: پس از اعلام فراخوان براي بازپس‌گيري زمين‌هاي سرخه‌حصار، تمامي ساخت‌وسازهاي غيرمجاز اين اراضي تخريب مي‌شود و افراد هيچ‌گونه دخل و تصرفي در اين زمين‌ها نخواهند داشت.

تا يك ماه آينده تكليف زمين‌هاي سرخ‌حصار مشخص خواهد شد

بساط دلالهاي سرخه حصار جمع مي‌شود

وي گفت: بر اساس اطلاعاتي كه وجود دارد، آشفتگي‌ تعاونيها براي تعدادي از افراد منافعي دارد و از اين آشفتگي‌ها استفاده مي‌كنند و افراد را تحريك مي‌كنند، از طريق دلالي به سودهاي سرشاري رسيده‌اند، لذا با اين برنامه‌اي كه استانداري براي رفع مشكل سرخه‌حصار اتخاذ كرده است، بساط اين‌گونه دلالي‌ها برچيده مي‌شود.

محمودي تاكيد كرد: استانداري با هر گونه ساخت و ساز غيرمجاز به شدت برخورد مي‌كند و افرادي كه گول برخي از دلالان تعاوني‌ها را مي‌خورند بايد بدانند كه امكان سكونت و يا هر نوع ساخت و سازي را نخواهند داشت و بر اساس قانون با آنها برخورد خواهد شد.

معاون عمراني استاندار تهران گفت: تا يك ماه آينده تكليف زمين‌هاي سرخه‌حصار مشخص خواهد شد.

به گفته وي با توجه به اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها و افزايش هزينه‌هاي نگهداري زمين و ملك، قطعا ويلاداري به شكل سنتي و سابق مقرون به صرفه نيست، چرا كه افراد نمي‌توانند از عهده هزينه‌هاي نگهداري باغ و يا ويلاها برآيند، لذا شاهديم كه سبك باغداري و ويلاداري به شكل سنتي در ايران رو به افول است، لذا توصيه مي‌شود افرادي كه علاقه‌مند هستند در مناطق خوش‌ آب و هوا، ويلا و يا زميني داشته باشند، از طرح‌هاي "تايمشرينگ" استفاده كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۰۶-۱۲ ۱۱:۳۶

من برای اینچنین معاون استانداری متاسفم که چنین پاسخ مسئولانه برای 40 هزار سند(حداقل 4500 سند در سرخه حصار) می‌دهند. عناوین زمین‌خوار، دلال، غیرمجاز، مستحق دریافت زمین! این صلاحیت را چه کسی به آقای معاون استاندار داده‌اند.

avatar
۱۳۹۱-۱۱-۰۳ ۱۴:۵۰

پدر من يكي از اعضاي تعاوني مسكن جهاد كشاورزي مي‌باشد و همچنين يك قطعه زمين سنددار در شهرك زيتون دارد. اما به‌دليل كهولت سن و ناتوان بودن ايشان جهت رفت‌وآمد، خواهشمند است در صورت امكان هرگونه اطلاعاتي در اين خصوص داريد به آدرس ايميل فوق ارسال فرماييد. با تشكر

avatar
۱۳۹۱-۱۱-۲۷ ۱۰:۴۷

با سلام، احتراما اینجانب 27 ساله کارمند قراردادی هستم و الان هم بیکار هستم و تمکن مالی دیگه‌ای ندارم. حالا از شما سئوال می‌کنم، تا کی می‌خواین با این وعده و وعیدها مردم رو سرگردون کنید!؟ ایا سند سربی تفکیک‌شده کافی نیست؟ نباید مردم به حق و حقوق قانونی‌شون برسن؟ آیا این مدت زمان سپری شده بابت تعیین تکلیف کافی نیست؟ اگه خودتون هم ازین زمین‌ها داشتین باز هم نظرتون همین بود؟ به‌خدا قسم اسناد و مدارک همه قانونی است و ما هم زمین‌خوار، زیاده‌طلب و حرام‌خوار نیستیم و دنبال یک لقمه نون حلال هستیم. حال شما می‌دانید و وجدانتان. دیدار به قیامت

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۲۲ ۱۶:۵۱

اگر قراره ساخت‌وسازی نشه عدالت اینه که یک عده کارشناس بی‌طرف بشینن زمین‌ها رو ارزشگذاری کنن و معادل امروز به مردم پول بدن یا زمین معوض، این گونه ادبیاتی که این دوست عزیز به کار مي‌برند و این دید آمرانه و این نگاه از بالا به پایین شایسته این ملت و کسی که در چنین پستی هست، نیست.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۹ ۲۳:۰۳

آقای محمودی دگر بسه با این وعده‌های خالی یک ماه! آقای محمودی دیدار به قیامت!

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۲ ۱۳:۲۸

پدر من بعد از سی سال کارمندی آبرومندانه و 7 سال بازنشستگی هنوز این زمینهارو نتونسته تحویل بگیره بعد به راحتی میگویند که زمین جایگزینی میخواهند بدهند آخه اگر خداروقبول دارید _ آقای وزیر مربوط - به جای اولتیماتوم و تحدید اینکه "اگر در زمان مقرر نسبت به تحویل زمینها و جایگزینی اقدام نشود به منزله انصراف است " مثل بچه ی آدمیزاد زمین جایگزین را به کارمند و بازنشسته ای که تموم زندگی و امیدش بعد از خدا به این یه تیکه زمینه بدید و خلاصش کنین باعث تاسفه