• سه‌شنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 91030906020

مخالفت شوراي شهر با يك فوريت طرح تحكيم بنياد خانواده

معصومه آباد خبرداد: رشد 3/4درصدي طلاق در سال 90 /آمار طلاق درشمال شهر بيشتر از جنوب‌شهراست

معصومه آباد خبرداد: رشد 3/4درصدي طلاق در سال 90 /آمار طلاق درشمال شهر بيشتر از جنوب‌شهراست

درخواست كميته سلامت شوراي شهر تهران براي تصويب يك فوريت طرح «تحكيم بنياد خانواده، آموزش مهارت‌هاي مشترك زندگي زوجين قبل از تثبيت ازدواج»، با مخالفت رييس شوراي شهر تهران مواجه شد و علي‌رغم اصرار برخي اعضاي شورا، اين طرح در نهايت به يك طرح عادي تبديل شد.

درخواست كميته سلامت شوراي شهر تهران براي تصويب يك فوريت طرح «تحكيم بنياد خانواده، آموزش مهارت‌هاي مشترك زندگي زوجين قبل از تثبيت ازدواج»، با مخالفت رييس شوراي شهر تهران مواجه شد و علي‌رغم اصرار برخي اعضاي شورا، اين طرح در نهايت به يك طرح عادي تبديل شد.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، معصومه آباد ـ رييس كميته نامگذاري شوراي شهر تهران ـ با اشاره به رشد آمار طلاق در كشور اظهار كرد: در سال گذشته نسبت به سال 89 آمار ازدواج تنها يك درصد رشد داشته و اين درحاليست كه آمار طلاق 3/4 درصد رشد داشته است.

آباد: آمار طلاق در شمال شهر تهران بيشتر از نقاط جنوبي شهر است

وي با اشاره به اينكه 17 درصد طلاق‌ها در سال گذشته، در سال اول ازدواج رخ داده است، افزود: شهر تهران بيشترين آمار طلاق را در ميان شهرهاي كشور دارد و علي‌رغم برخي تصورات كه وضعيت معيشتي را موجب طلاق مي‌داند، در شمال شهر تهران آمار طلاق بيشتر از نقاط جنوبي شهر بوده است.

به گفته آباد، در شميران از هر سه ازدواج در سال گذشته دو مورد به طلاق منجر شده است، اين در حالي است كه در مناطق جنوبي پايتخت از هر 3/4 ازدواج يكي به طلاق منجر شده است.

به گزارش ايسنا، مهدي چمران، اما در مخالفت با تصويب يك فوريت اين طرح، اظهار كرد: طلاق موضوعي است كه بايد درباره آن كار كارشناسي جدي شود و كميسيون‌ها نمي‌توانند يك هفته‌اي و در قالب طرح يك فوريتي آن را بررسي كنند.

پروين احمدي‌نژاد ـ عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران ـ نيز با قيد يك فوريت براي اين طرح مخالف بود و خواستار عادي شدن آن شد.

ابتكار: مسئله تحكيم بنيان خانواده در كشور بايد به صورت اورژانسي بررسي شود

با اين حال معصومه ابتكار ـ رييس كميته محيط زيست شوراي شهر تهران ـ در دفاع از تصويب يك فوريت اين طرح گفت: براي تهيه طرح تحكيم بنياد خانواده و آموزش مهارت‌هاي مشترك زوجين قبل از ثبت ازدواج كار كارشناسي زيادي در مجمع مشورتي، بانوان و كميته سلامت صورت گرفته است و اين مسئله اورژانسي است.

وي با اشاره به اينكه جوانان در هنگام ازدواج يك فيلم 20 دقيقه‌اي را مشاهده مي‌كنند كه اگرچه محتواي آن خوب است، اما اين فيلم كهنه شده و كيفيت خوبي ندارد و به اين ترتيب اثرگذاري لازم را هم نخواهد داشت، افزود: اين فيلم به مهارت‌هاي زندگي نمي‌پردازد و موضوع مهارت‌هاي زندگي مغفول مانده است.

وي بار ديگر بر اورژانسي بودن مسئله تحكيم بنيان خانواده در كشور، تاكيد كرد و با اشاره به آمار بالاي طلاق خواستار تصويب يك فوريت اين طرح شد.

با اين حال چمران، همچنان بر موضع خود پافشاري كرد و با تاكيد بر اينكه اهميت اين مسئله را زير سوال نمي‌بريم، گفت: براي درمان سرطان بايد كار جدي انجام شود، اما اين جدي بودن الزاما به معناي سريع بودن نيست.

حمزه شكيب ـ رييس كميسيون عمران شوراي شهر تهران ـ هم خواستار ارائه توضيحات بيشتري از سوي ابتكار درباره مشكلات فيلمي كه براي زوج‌هاي جوان پخش مي‌شود، شد و گفت: براي اينكه اعضاي شوراي شهر توجيه شوند، مصداق‌هاي دقيق‌تري مطرح كنيد.

آباد هم در پاسخ به شكيب به شوخي گفت: اگر خواستيد دوباره ازدواج كنيد، اين فيلم را براي شما پخش مي‌كنيم!

به گزارش ايسنا، حبيب كاشاني ـ عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران ـ هم از جمله كساني بود كه اعتقاد داشت بايد مفصل به اين موضوع پرداخته شود و به همين دليل با قيد يك فوريت براي طرح ياد شده، مخالفت بود.

آمار طلاق عاطفي دو برابر طلاق رسمي است

با اين حال آباد دوباره بر آمارهاي نگران‌كننده طلاق در كشور تاكيد كرد و گفت: دو برابر اين آمار، طلاق عاطفي وجود دارد و با خانواده‌هايي مواجه هستيم كه زير يك سقف زندگي مي‌كنند، اما هيچ تعامل رسمي خانوادگي با يكديگر ندارند.

وي با اشاره به اينكه موضوعاتي همچون سيل و فرو ريختن ساختمان هم اهميت دارد، خطاب به شكيب گفت: اگر آمار طلاق را بررسي كرده و جزئيات آن را استخراج كنيم، ‌خواهيم ديد كه روزانه چه اتفاق ناگواري در خانواده‌هاي ايراني رخ مي‌دهد كه قطعا كم‌اهميت‌تر از ديگر حوادث شهر نيست.

به گفته آباد در قالب اين طرح شهرداري مكلف مي‌شود كه آموزش‌ مهارت‌هاي زندگي را در يك چارچوب نظام‌يافته و طبق برنامه‌ريزي ارائه كند و كار كارشناسي كافي نيز درباره آن انجام شده است.

خسرو دانشجو ـ سخنگوي شوراي شهر تهران ـ هم كه از امضاكنندگان اين طرح بود، حرف خود را پس گرفت و با قيد يك فوريت طرح تحكيم بنياد خانواده و آموزش‌ مهارت‌هاي زندگي مشترك زوجين قبل از ثبت ازدواج، مخالفت كرد.

دانشجو با تاكيد بر اينكه اين آمار طلاق با توجه به سابقه فرهنگي و مذهبي ملت ما طبيعي به نظر مي‌رسد و بسيار بالاست، در عين حال گفت: قرار بود اين طرح به صورت مناسبتي به ايام روز زن برسد و به همين خاطر با يك فوريت آن موافقت كرده بودم، اما اكنون با طرح اين موضوع به مراد خود رسيديم و شوراي شهر نسبت به اين مسئله مهم واكنش نشان داد. بنابراين مي‌توان به صورت عادي بررسي كرد.

وي تاكيد كرد: قرار نيست كاري بي‌اثر در كنار كارهاي ديگر انجام شود و شايد خيري در اين موضوع بوده كه طرح ياد شده به روز زن نرسيد تا جدي‌تر در كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر بررسي شود.

به گزارش ايسنا، مرتضي طلايي ـ رييس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر تهران ـ هم پيشنهاد داد كه قيد يك فوريت باقي بماند و كميسيون بررسي جدي خود را در اسرع وقت انجام دهد.

با اين حال در نهايت حذف قيد يك فوريت به راي گذاشته شد و با تصويب اعضاي شوراي شهر طرح «تحكيم بنياد خانواده و آموزش مهارت‌هاي زندگي مشترك زوجين قبل از ثبت ازدواج عادي» مقرر شد كه به محض اتمام بررسي آن در كميسيون‌هاي تخصصي، اين موضوع در دستور كار قرار بگيرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha