• سه‌شنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 91030905744

باابلاغ بخشنامه بازنشستگی پیش‌ازموعد فرهنگيان تا هفته آينده؛

حاجي بابايي خبر داد: بازنشستگي پيش از موعد 10 هزار فرهنگي داراي بيماري صعب‌العلاج

حاجي بابايي خبر داد: بازنشستگي پيش از موعد 10 هزار فرهنگي داراي بيماري صعب‌العلاج

وزیر آموزش و پرورش با بيان اينكه بخشنامه بازنشستگی پیش از موعد فرهنگيان تا هفته آینده به استانها ابلاغ مي‌شود، گفت: بر اساس اين بخشنامه 10 هزار فرهنگی دارای بیماری صعب‌العلاج پيش از موعد بازنشسته خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش با بيان اينكه بخشنامه بازنشستگی پیش از موعد فرهنگيان تا هفته آینده به استانها ابلاغ مي‌شود، گفت: بر اساس اين بخشنامه 10 هزار فرهنگی دارای بیماری صعب‌العلاج پيش از موعد بازنشسته خواهند شد.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» ايسنا، حمیدرضا حاجی‌بابایی در حاشیه "چهاردهمین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز استان تهران" كه با حضور تمدن ـ استاندار تهران ـ برگزار شد با اشاره به جزئیات اصلاحیه بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان گفت: آنچه که در مجلس و قانون بودجه مصوب شده در واقع یک اصلاحیه بر قانون بازنشستگی پیش از موعد است که همه قوانین همان است به جز بحث پنج سال ارفاقی براي بازنشستگي.

اجراي اصلاحیه قانون بازنشستگی پیش ازموعد فرهنگيان از نظر اعتباري مشکل دارد

وی افزود: براساس اصلاحیه قانون بازنشستگی پیش ازموعد، فرهنگيان زن با 20 سال سابقه و بالاتر و فرهنگيان مرد با 25 سال سابقه و بالاتر می‌توانند بازنشسته شوند؛ البته اجرای این طرح از نظر اعتباري مشکل دارد، چرا که اعلام شده بايد اعتبار آن از طریق منابع داخلی یا فروش اموال تامين شود.

وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: با توجه به اینکه ممکن است در سراسر کشور فرهنگیانی باشند که دارای پرونده بیماری صعب‌العلاج باشند، مقرر شده یک اقدام کارشناسی انجام بپذیرد و تعدادی سهمیه برای هر استان با توجه به جمعیت استانها مشخص شود تا مدیران کل آموزش و پرورش بتوانند در قالب این سهمیه تعدادی از فرهنگیانی که دارای اولویت هستند را پيش از موعد بازنشسته كنند.

10 بازنشسته فرهنگي داري بيمار صعب‌العلاج پيش از موعد بازنشسته مي‌شوند

وي ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم بتوانیم مشکل حدود 10 هزار فرهنگی را از این طریق حل کنیم، البته به شرطی که پرونده پزشکی‌ آنها کامل بوده، جزو بیماری‌های صعب‌العلاج باشد و اين افراد در چارچوب سهمیه استانی قرار بگیرند.

به گزارش ايسنا، حاجي بابايي با بيان اينكه تلاش مي‌كنيم تا اين بخشنامه را تا هفته آینده به استان‌ها ابلاغ کنیم، اضافه كرد: در گذشته ناگزیر بودیم به تعداد هر بازنشسته، 15 میلیون تومان به حساب تامین اجتماعی و بازنشستگی واریز کنیم که اکنون دیگر این موضوع نیست، اما باز هم نمی‌توانیم به تعداد نامحدود بازنشسته پیش از موعد داشته باشیم، چرا كه منابع داخلی چنین اجازه‌ای را به ما نمی‌دهد.

با ابلاغ بخشنامه به ادارات کل آموزش و پرورش، فرهنگیان مي‌توانند براي بازنشستگی پیش‌ از موعد اقدام كنند

وزير آموزش و پروش همچنين در پاسخ به این سوال كه فرهنگیان برای ارائه درخواست بازنشستگی پیش‌ از موعد در چه زمانی اقدام کنند؟ اظهار كرد: بودجه دو روز است که به ما ابلاغ شده است و فرهنگیان باید صبر کنند تا بخشنامه را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کنیم، اما در جلسه اين هفته با مدیران کل استان‌ها هماهنگی‌های لازم را انجام خواهیم داد تا ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها بتوانند با توجه به سهمیه‌ای که در اختیارشان قرار داده می‌شود، با اولویت پیش‌بینی شده، فرهنگیان راتحت پوشش قرار دهند.

بودجه 91 آموزش و پرورش وضعيت مناسبي دارد

وي با اشاره به بودجه سال 91 آموزش و پرورش نیز گفت: بودجه آموزش و پرورش نسبت به بودجه کشوری مناسب است و نسبت به مصوب سال 89 و 90 در زمینه‌های عمرانی و جاری افزایش بیشتری يافته است.

وزیر آموزش و پرورش تصريح كرد: عدد بودجه آموزش و پرورش 14 هزار و 600 میلیارد تومان توسط دولت پیش‌بینی شده بود که با اضافه شدن اعتباراتی نظیر 20 درصد براي ورزش یا تجهیز هنرستان‌ها به حدود 15 هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش ايسنا، حاجي بابايي در رابطه با مشكل سرباز معلم‌ها و نامه‌نگاريهايي كه براي حل اين مشكل با نيروهاي مسلح صورت گرفته، پاسخ داد: در اين باره 2 نامه آماده شد، يكي بر اساس قانونی بود که قبلا وجود داشت و از دی‌ماه سال گذشته به استان‌های کشور دادیم تا پرونده‌ها را تکمیل کنند که این نامه برای آن دسته از فارغ‌التحصیلانی بود که مشکل سربازی ندارند؛ البته برای آن دسته از فارغ‌التحصیلانی که مشکل سربازی دارند نيز نامه‌ای به نیروهای مسلح فرستادیم که هر زمان پاسخ آن داده شود، اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

حاجی‌بابایی درباره اينكه گفته مي‌شود نیروهای مسلح، پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش را قبول نکرده است نيز پاسخ داد: در آن صورت هر آنچه را که قانون بگوید، انجام می‌دهیم.

در مورد بيمه طلايي فرهنگيان من نباید وعده بدهم، این موضوع جزو وظایف سازمان بازنشستگی است

وزير آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش يكي از خبرنگاران مبني بر آخرین وضعیت «بیمه طلایی بازنشستگان فرهنگی» نيز چنين پاسخ داد: اخیرا و در دو ـ سه روز گذشته جلسات خوبی با وزیر رفاه و سازمان بازنشستگی برگزار شد که جهت مثبتی داشته است و تمام تلاشمان این است که این کار انجام پذیرد.

وي افزود: باید روند قانونی این موضوع طی شود که شامل مبلغی است که بیمه ایران اعلام می‌کند و دوم اینکه مجموعه آنچه که تدارک می‌بینیم و از بازنشسته‌ها می‌گیریم و آنچه سازمان بازنشستگی می‌دهد، هماهنگ باشد.

حاجي‌بابايي درباره زمان تحقق بيمه طلايي فرهنگیان خاطرنشان كرد: من که نباید وعده بدهم، قانونا این موضوع جزو وظایف سازمان بازنشستگی است و ما به عنوان کمک، ورود پیدا کرده‌ایم و هر وقت که شرایط آماده شود، همکاری می‌کنیم.

وي در خصوص اخذ وجه در مدارس در هنگام ثبت‌نام تصريح كرد: از تمام مدیران مدارس تشکر می‌کنم؛ به این دلیل که روند ثبت‌نام در سال جاری بسیار بهتر شده است و ما همه توانمان را به کار می‌گیریم تا شهروندان به موقع و با کمترین مشکل ثبت‌نام فرزندانشان را در مدارس انجام دهند.

وزير آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: بازرسی‌ها نشان می‌دهد که ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس تاکنون به خصوص در شهر تهران موفقیت‌آمیز بوده است و اگر مورد یا اشکالی وجود داشته باشد، در صورتی که اعلام شود، پیگیری می‌کنیم.

حاجي بابايي از مديران مدارس خواست با تمام دیدگاه‌‌های تربیتی که دارند، از مردم پذیرایی کنند و سعی کنند ثبت‌نام‌ها به موقع انجام شود تا کسی معطل نشود، ضمن اینکه خلاف مقررات و قانون کار خاصی در زمینه ثبت‌نام انجام نگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۱۰-۲۵ ۲۰:۳۱

خوب!