• چهارشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۶:۳۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91022716791
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

بیانیه جنبش عدالتخواه دانشجویی درباره مذاکرات بغداد و مسائل مرتبط با آن

بیانیه جنبش عدالتخواه دانشجویی درباره مذاکرات بغداد و مسائل مرتبط با آن

جنبش عدالتخواه دانشجویی با صدور بیانیه‌ای خط قرمزهای خود پیرامون مذاکرات ایران و ۵+۱ را بیان كرد.

جنبش عدالتخواه دانشجویی با صدور بیانیه‌ای خط قرمزهای خود پیرامون مذاکرات ایران و ۵+۱ را بیان كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) متن کامل این بیانیه به شرح زير است:

«پس راهی جز مبارزه نمانده است، و باید چنگ و دندان ابرقدرت‌ها و خصوصا آمریکا را شکست، و الزاما یکی از دو راه را انتخاب نمود: یا شهادت یا پیروزی؛ که در مکتب ما هر دوی آن‌ها پیروزی است، که ان‌شاءاللّه خداوند قدرت شکستن چهارچوب سیاست‌های حاکم و ظالم جهانخواران، و نیز جسارت ایجاد داربست‌هایی بر محور کرامت انسانی را به همه مسلمین عطا فرماید». بخشی از پیام حضرت امام به مناسبت پذیرش قطعنامه ۵۹۸

نشستن پای میز مذاکره با مستکبران توجیهی ندارد:

چند روزی بیشتر تا آغاز مذاکرات ایران و ۵+۱ قدرت استکباری باقی نمانده است و هنوز هم که هنوز است نمی‌دانیم که نشستن پای میز مذاکره با مستکبران و قلدران جهان چه منطق و توجیهی دارد. آیا فراموش کرده‌ایم که امریکا و ابرقدرت‌های شرق و غرب جز به منافع استکباری خود نمی‌اندیشند؟ آیا گمان کرده‌ایم که دشمنی اینان با منطق انقلابی اسلام به پایان رسیده است؟ آیا تصور کرده‌ایم که مستکبران جهان دست از خوی استکباری خود برداشته‌اند که امید کسب پیروزی برای ملت ایران و مستضعفان جهان در این مذاکرات داریم؟!! آیا یادمان رفته است که هرگاه با این زورگویان عالم به مذاکره نشسته‌ایم در نهایت شرمنده مردم از پای مذاکره برگشته‌ایم؟

دشمنان از هر ابزاری برای ضربه زدن به گفتمان انقلاب اسلامی استفاده می‌کنند

اگر نیم نگاهی به رخدادهای امروز جهان بیاندازیم و درک درستی از شرایط حاکم بر جهان داشته باشیم، درخواهیم یافت که معادلات بین‌المللی به نفع مستضعفان جهان تغییر یافته است. موج عظیم بیداری اسلامی از یک سو و جریان ضدسرمايه داری در قلب دنیای استکبار از سوی دیگر، افزایش روز افزون محبوبیت حزب‌الله لبنان و مبارزان فلسطینی و موازی آن نفرت روزافزون ملت‌های جهان از رژیم خونخوار صهیونیستی و وقایعی از این دست، حاکی از گسترش گفتمان انقلاب اسلامی در سطح جهان است و طبیعی است که در چنین شرایطی دشمنان دشمنی خود را شدت بخشند و از هر ابزاری برای ضربه زدن به این گفتمان و در راس آن جمهوری اسلامی به عنوان پرچمدار آن استفاده کنند. فشارهای مرتبط با مساله هسته‌يی و تحریم‌های وضع شده علیه ایران و اقدامات دیگری از این دست در این پازل می‌گنجند.

ایستادگی عامل الگوگیری مبارزان جهان:

اما آنچه موجب شکست مستکبران در الگوگیری مبارزان جهان از منطق انقلاب اسلامی و عملکرد جمهوری اسلامی شده است، ایستادگی نظام اسلامی بر سر مواضع به حق خود و خودداری از هرگونه عقب نشینی و وادادگی در برابر تحریم‌ها و فشارها بوده است و همین خود قلوب ملت‌های جهان را به پیروزی نهایی حق بر باطل روشن و امیدوار ساخته است. اکنون نیز باید به این نکته عنایت داشت که پیروزی جمهوری اسلامی جز با ایستادگی و حرکت رو به جلو و حفظ سنگرها و پایگاه‌های گوناگون مقاومت اسلامی- از غزه و فلسطین گرفته تا لبنان و سوریه – حاصل نمی‌شود و هر قدمی که ما عقب بنشینیم، گرگ‌های خونخوار جهان ده قدم پیش خواهند آمد. مبادا فشارها و تحریم‌ها ما را مرعوب خود سازد که این دشمنی‌ها می‌گذرد و تمام می‌شود.

وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنکُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُم فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِن قَبْلِهِمْ وَلَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضَى لَهُمْ وَلَیُبَدِّلَنَّهُم مِّن بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا (نور/۵۵)

عقب‌نشینی پذیرفتنی نیست:

بنابراین، با وجود این‌که فشار نشستن بر سر میز مذاکره با مستکبران عالم بر قلب‌هایمان سنگینی می‌کند، حال که بر سر میز مذاکره نشسته‌ایم و قرار است تا چند روز آینده بر سر مواضع استراتژیک نظام در بغداد تصمیم بگیریم، به مسوولان جمهوری اسلامی و تیم مذاکره کننده یادآوری می‌کنیم که شرایط جهانی به نفع ماست و لذا توافق بر سر هرگونه همکاری با نهادها و سازمان‌های بین المللی پیرامون برنامه هسته‌يی ایران، باید در راستای حرکت رو به جلو و تقویت جبهه استضعاف علیه مستکبرین جهان صورت گیرد و عقب نشینی از ادامه برنامه هسته‌يی به بهانه لغو بخشی از تحریم‌ها و وعده وعیدهای مبهمی از این دست، پذیرفته نیست.

مشکلات اقتصادی کشور بهانه‌ای برای پیش کشیدن مذاکره با آمریکا نشود:

به برادران محترم یادآور می‌شویم که نکند شرایط و مشکلات اقتصادی امروز کشور بهانه‌ای شود برای عقب نشینی و یا پیش کشیدن مباحثی همچون مذاکره با شیطان بزرگ، آمریکای جهانخوار؛ چرا که مشکلات اقتصادی امروز کشور بیش از آنکه ناشی از تحریم‌ها باشد، ناشی از بی تدبیری و سوء مدیریت آقایان است و موج‌های رسانه‌ای و فضاسازی به انحاء مختلف برای القای این مساله به بدنه مردم که تورم و فشارهای معیشتی و اقتصادی به تحریم‌ها بر می‌گردد و راه حل آن امتیاز دادن به ابرقدرت‌های دنیوی است، چیزی جز لاپوشانی و شانه خالی کردن از زیر بار تقصیرات و مسوولیت‌ها نیست و یقینا در این فضاسازی‌ها، دست حلقه‌های قدرت و ثروت در کار است.

استفاده دشمنان از سیاست تنش زدایی:

ثابت شده است که هرگاه ایران با هدف کاهش فشارها، سیاست خارجی خود را در راستای تنش زدایی تنظیم نموده و راه گفت‌وگو با مستکبرین را در پیش گرفته است، آن‌ها این سیاست را نشانه ضعف ما تلقی نموده و سعی کرده‌اند با افزودن بر درگیری‌ها و تنش‌ها، بر شدت فشارها بیافزایند تا بتوانند ضربه‌های بعدی را کاری‌تر وارد کنند.

غنی‌سازی باید ادامه یابد:

بنابراین، هرگونه توافقی در ایجاد محدودیت برای پیشرفت دانش هسته‌يی کشورمان پذیرفتنی نیست. رشد علمی و تحقیقاتی کشور در این حوزه به هیچ وجه نباید متوقف شود. توقف پیشرفت در بحث هسته‌يی مثال توقف حرکتی است که جبهه کفر از آن واهمه دارد و تمام تلاشش برای مقابله با آن است. ادامه غنی سازی و حفظ تکنولوژی غنی سازی به دلیل وابسته بودن مصارف صلح آمیز داخلی به آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

بازگشت به بیانیه تهران و یا پذیرش پروتکل الحاقی؛ خط قرمز اساسی:

علاوه بر این، بازگشت به بیانیه تهران و یا پذیرش پروتکل الحاقی که می‌دانیم با هیچ منطق عقلایی سازگاری ندارد، خط قرمز اساسی ماست. باتوجه به سابقه بازرسان آژانس در مراقبت نکردن از اطلاعات محرمانه ایران و درز اطلاعات محرمانه مراکز نظامی و همچنین دانشمندان هسته‌يی ایران و پیامدهای آن- از جمله ترور دانشمندانمان- عاقلانه نیست اجازه دسترسی نامحدود و بدون هماهنگی به همه نقاط نظامی و غیرنظامی کشور با استفاده از اختیارات پروتکل، به بازرسان آژانس داده شود.

مردم باید در جریان مواضع تیم مذاکره کننده قرار بگیرند

در پایان ذکر این نکته لازم است که پیش از مذاکرات بغداد، باید حدود همکاری‌هایی که در مذاکرات بر سر آن‌ها توافق خواهد شد مشخص شود و در این زمینه به حق مردم شریف ایران مبنی بر مطلع بودن از مواضع تیم مذاکره کننده احترام گذاشته شود؛ امری که در دور اول مذاکرات به آن توجه نشد. قطعا ادامه این روند باعث بی اعتمادی مردم نسبت به تیم مذاکره کننده خواهد شد.

امیدواریم نتیجه این گفت‌وگوها موجب ادامه پیشرفت‌های ایران اسلامی در زمینه‌های گوناگون علمی و گفتمانی و تقویت موضع ایران اسلامی و جبهه جهانی مستضعفان جهان در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی شود و فکر شکستن تفکر انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را از سر مستکبران عالم بدر کند.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha