• سه‌شنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91022615933
  • منبع : وزارت دفاع

وزير دفاع: قادريم زنجيره كاملي از فناوري‌هاي فضايي را طراحي، توليد و اجرا كنيم

وزير دفاع: قادريم زنجيره كاملي از فناوري‌هاي فضايي را طراحي، توليد و اجرا كنيم

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از روند همكاري و تعامل وزارت دفاع و صنايع وابسته به اين وزارتخانه با دانشگاه‌هاي كشور ابراز خرسندي كرد و اين همكاري را اقتدارآفرين و آينده‌ساز دانست.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از روند همكاري و تعامل وزارت دفاع و صنايع وابسته به اين وزارتخانه با دانشگاه‌هاي كشور ابراز خرسندي كرد و اين همكاري را اقتدارآفرين و آينده‌ساز دانست.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي كه به منظور انجام يكصدمين سفر استاني به همراه هيات دولت به مشهد مقدس سفر كرده است، طي سخناني در جمع مسئولان، اساتيد و اعضاي هيات علمي دانشگاه فردوسي مشهد، با اشاره به اينكه "در حال حاضر بيش از يك‌هزار پروژه در حوزه‌هاي مختلف دفاعي با همكاري دانشگاه‌هاي كشور در جريان است، گفت: دانشگاه فردوسي مشهد به عنوان سومين دانشگاه كشور با قدمتي 60 ساله در عرصه توليد علم و فناوري مي‌تواند در همه حوزه‌ها از جمله حوزه دفاعي نقش‌آفرين باشد.

وي با بيان اينكه "راهبرد وزارت دفاع بهره‌برداري حداكثري از ظرفيت‌هاي علمي و پژوهشي نخبگان دانشگاهي و مراكز علمي كشور است"، اظهار كرد: اين روند بايد با كيفيت و توسعه بيشتري تداوم يابد و ان‌شاءالله آثار علمي گسترده آن را در سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني مشاهده كنيم. يكي از بزرگترين سرمايه‌هاي ايراني، استعداد، دانش و فن‌آوري بومي است و اين سرمايه بايد در خدمت پيشرفت و تعالي ايران اسلامي باشد و در همه عرصه‌ها فعال شود.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، پيشرفت‌ها، موفقيت‌ها و دستاوردهاي علمي، فني، صنعتي و دفاعي را حاصل انقلاب اسلامي دانست و تاكيد كرد: با وقوع انقلاب اسلامي، خلاقيت و استعدادهاي جوانان اين مرز و بوم در همه حوزه‌ها شكوفا شد.

وحيدي تصريح كرد: كار پژوهشي عميق و تعامل و همكاري صنايع با دانشگاه‌ها، ضمن تسهيل در روند اجرايي پروژه‌هاي مورد نياز كشور، زمينه‌ساز آن خواهد شد تا ديگر پايان‌نامه‌هاي دانشگاهي كه محصول تلاش علمي و عملي دانشجويان و اساتيد عزيز است، در كتابخانه‌ها خاك نخورد.

وي با اشاره به دستاوردهاي فضايي كشور نيز گفت: پرتاب موفقيت‌آميز سه ماهواره بومي توسط سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع و قرار دادن موفق آن در مدار زمين از درون اين تعامل و همكاري‌ها بوجود آمده است و ما را قادر ساخته است تا بتوانيم بدون حضور خارجي، زنجيره كاملي از فناوري‌هاي فضايي را طراحي، توليد و اجرا كنيم. امروز جمهوري اسلامي ايران از اعماق دريا تا فضا، كار و پروژه دارد و اين عرصه عظيم حضور فعال‌تر و گسترده‌تر دانشگاه‌ها و مراكز علمي را طلب مي‌كند.

وزير دفاع با قدرداني و تشكر از اساتيد، اعضاي هيات علمي، دانشجويان و دانش‌پژوهان دانشگاه فردوسي مشهد و ساير مراكز علمي كشور اظهار كرد: اميدواريم در سايه اين تعاملات و به بركت توسل به صاحب اين كشور، حضرت علي‌بن موسي‌الرضا‌(ع) بتوانيم رضايت خداوند و مردم را جلب كنيم و ايراني در طراز، شان و منزلت ايراني متمدن و بزرگ بسازيم.

بر اساس اين گزارش، بازديد از نيروگاه سوخت تركيبي خيام، نيروگاه بادي بينالود و صنايع مهم استان، جلسه با فرماندهان ارشد نظامي و انتظامي استان، بازديد از پادگان در حال احداث نيروي زميني ارتش و بازديد از پژوهشكده‌هاي دانشگاه فردوسي مشهد از ديگر برنامه‌هاي سفر وزير دفاع به استان خراسان رضوي بوده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha