• سه‌شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 91021911077
  • منبع : مطبوعات

/عطر كتاب در ارديبهشت تهران/

برگزاري نشست‌هاي فردوسی‌پژوهی و شاهنامه‌خوانی در نمایشگاه کتاب

با همکاری سرای اهل قلم خانه‌ي کتاب و بنیاد فردوسی، نشست‌های فردوسی‌پژوهی و شاهنامه‌خوانی در بیست‌وپنجمین دوره‌ي نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور شاهنامه‌پژوهان و شاهنامه‌خوانان برگزار می‌شود.

با همکاری سرای اهل قلم خانه‌ي کتاب و بنیاد فردوسی، نشست‌های فردوسی‌پژوهی و شاهنامه‌خوانی در بیست‌وپنجمین دوره‌ي نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور شاهنامه‌پژوهان و شاهنامه‌خوانان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، «شاهنامه‌خوانی» با حضور استاد اسماعیل قادرپناه ـ شاهنامه‌خوان ـ و سارا عباسپور و مجتبی حس‌بیگی از نقالان کشور با برخوانی داستان‌هایی از شاهنامه‌ي فردوسی 20 اردیبهشت‌ماه از ساعت 10:30 تا 13 در سرای اهل قلم واقع در طبقه‌ي دوم شبستان مصلای تهران برپا می‌شود.

نشست «فردوسی‌پژوهی» با حضور نویسندگان کتاب «دفتر دوم فرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وسی‌‌‌‌‌پژوهی» از جمله دکتر عزیزالله جوینی، دکتر سیدجعفر حمیدی، دکتر تورج عقدایی، دکتر عبدالله رجبی و مهندس یاسر موحدفرد برپا مي‌شود و به بررسی آخرین پژوهش‌های مرتبط با شاهنامه‌ي فردوسی خواهد پرداخت.

در نشست «فردوسی‌پژوهی» شاهنامه‌پژوهان یادشده درباره‌ي «طنز در شاهنامه»، «رستم، افسانه یا حقیقت»، «اسطوره زروان و بازتاب آن در شاهنامه»، «شمس‌الدین سامی فراشری و شاهنامه فردوسی» و «جهان شاهنامه» به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

کتاب «دفتر دوم فرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وسی‌‌‌‌‌پژوهی» با همکاری نشر خانه‌ي کتاب و بنیاد فردوسی در 16 اسفندماه سال گذشته هم‌زمان با نخستین دوره‌ي جایزه‌ي پژوهش پروفسور آقابزرگ ویژه‌ي شاهنامه‌پژوهی و فردوسی‌شناسی رونمایی شد. کتاب «دفتر دوم فرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وسی‌‌‌‌‌پژوهی» به کوشش یاسر موحدفرد در 703 صفحه گردآوری شده که گزیده‌ای از دستاوردهای علمی شاهنامه‌پژوهان برجسته‌ي 10 کشور ایران، تاجیکستان، افغانستان، قزاقستان، ازبکستان، آلمان، اتریش، آلبانی، سوئد و بوسنی و هرزگوین را دربرمی‌گیرد و اکنون برای نخستین‌بار در غرفه‌ي خانه کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، راهی بازار نشر کشور شده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha