• دوشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 91020401832
  • منبع : نمایندگی گیلان

خيلي‌ها تازه متوجه شده‌اند رشته‌اي به نام بوكس وجود دارد!

بوكسور المپيكي ايران: 5 ميليون جايزه گرفته‌ام نه 50 ميليون!

بوكسور المپيكي ايران: 5 ميليون جايزه گرفته‌ام نه 50 ميليون!

دارنده سهميه المپيك 2012 لندن گفت: با تمامي قدرت در المپيك لندن شركت مي‌كنم به اميد آنكه بتوانم نماينده شايسته‌اي براي ايران باشم.

دارنده سهميه المپيك 2012 لندن گفت: با تمامي قدرت در المپيك لندن شركت مي‌كنم به اميد آنكه بتوانم نماينده شايسته‌اي براي ايران باشم.

امين قاسمي‌پور، نفر سوم بوكس آسيا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) - منطقه گيلان، گفت: در مسابقات قهرماني آسيا كه در قزاقستان برگزار شد توانستم با كسب مقام سومي آسيا جواز حضور در بزرگترين ميدان ورزشي جهان را كسب كنم.

قهرمان بوكس ايران و آسيا ادامه داد: بوكس را از سنين نوجواني زير نظر تقي كالوخ در باشگاه بوكس رشت شروع كردم و نزديك به ده سال است كه در مسابقات قهرماني كشور چه در رده سني جوانان و چه در رده سني بزرگسالان شركت مي‌كنم كه ماحصل آن چهار دوره قهرماني اول كشور و چندين مقام نايب قهرماني و سومي بوده است.

وي در خصوص مشكلات ورزشكاران رشته بوكس اظهار داشت: متاسفانه رشته ورزشي بوكس يك رشته كاملا محروم است و از سوي هيچ ارگاني حمايت نمي‌شود، شايد بتوان گفت شرايط ورزشكاران اين رشته ورزشي با تمام رشته‌هاي ورزشي كاملا متفاوت است. بوكس از ورزش‌هاي سنگين محسوب مي‌شود و ما در اردوهاي تيم ملي با تمرينات سخت همواره تلاش مي‌كنيم تا بتوانيم پرچم كشورمان را هم در آسيا و هم در جهان بالا ببريم ولي كسي جوابگوي زحمات ما نيست، ما براي اين دوره المپيك توانستيم چهار سهميه را كسب كنيم كه با شرايط فعلي كه ورزش بوكس دارد كار بسيار بزرگي را انجام داده‌ايم.

وي ادامه داد: شايد اگر كسي خبري از وضعيت بوكسورها نداشته باشد فكر مي‌كند كه ما در آسايش مالي و روحي كامل قرار داريم اما جايگاه ما درست در مقابل اين نقطه قرار دارد و من متاسفم اين حرف را مي‌زنم اما خيلي‌ها تازه متوجه شده‌اند كه رشته‌اي به نام بوكس وجود دارد، زيرا سالهاست كه ما هيچ‌گونه تسهيلاتي در اختيار نداريم. تنها مقدار كمي حقوق به حساب ما مي‌ريزند كه آن هم كفاف زندگي يك ورزشكار حرفه‌اي را نمي‌دهد.

قاسمي‌پور تصريح كرد: چندين سال است كه به صورت مستمر در حال تمرين كردن هستم و خدا را شكر كه توانستم با كسب سهميه المپيك 2012 لندن مزد تلاش‌هاي خودم و خانواده‌ام را بگيرم و ديني كه به كشورم داشته‌ام را ادا كنم.

اين ورزشكار متذكر شد: زمان قهرماني و در اوج قرار گرفتن هر ورزشكار حرفه‌اي بسيار كوتاه است و پس از آن يك ورزشكار حرفه‌اي سالها بايد با درد ناشي از آسيب‌هاي ورزشي كه در تمرينات و مسابقات ديده است زندگي كند با شرايط موجود ورزشكاران رشته ورزشي بوكس كه در محروميت كامل قرار دارند چه آينده‌اي در انتظارشان است؟

وي افزود: من سال‌هاست كه در اردوهاي تيم ملي حضور دارم اما متاسفانه هيچ گونه تسهيلاتي شامل حال من نشده است و تا آغاز مسابقات المپيك زمان زيادي باقي نمانده است و اين روزها روزهايي پر از استرس براي من خواهد بود، چون نمي‌دانم بايد به مسابقات فكر كنم يا به مسائل و مشكلات پيش روي زندگي. من از كسي انتظاري ندارم چون هدف من كسب افتخار براي ايران بوده و هست اما در روز ورود و تجليلي كه از من صورت گرفت تنها مبلغ پنج ميليون تومان به من پرداخت شده است كه بعضي از مطبوعات به اشتباه 50 ميليون تومان به مردم اطلاع‌رساني كرده‌اند. با توجه به اين موضوع با يك برآورد سر انگشتي براي هر كس كاملا مشهود است كه براي فردي كه زندگي خود را صرف ورزش كرده است مبلغ ناچيزي است و از مسولين ورزش استان انتظار مي‌رود تا حمايت بيشتري انجام دهند. من هميشه نمي‌توانم قهرمان باشم و دير يا زود بايد به زندگي معمولي خودم باز گردم و آنچه نياز يك زندگي معمولي، فراهم بودن شرايط كار و اقتصادي مناسب است.

اين قهرمان گيلاني در مورد نحوه حضورش در مسابقات بوكس المپيك لندن ادامه داد: با توجه به اينكه المپيك يك ميدان ورزشي بزرگ محسوب مي‌شود و همه آنهايي كه در اين رقابت حضور دارند همگي از سطح تكنيك و تاكتيك بالايي برخوردارند. من با تمام قدرت در اين مسابقات شركت مي‌كنم و با اين اميد كه بتوانم نماينده شايسته‌اي براي ايران باشم به اين ميدان گام مي‌گذارم.

وي در خصوص آينده بوكس ايران اظهار داشت: باتوجه به پتانسيلي كه بوكس ايران دارد اگر سرمايه‌گذاري در اين رشته به اندازه كافي باشد در آينده نه چندان دور كسب مدال‌هاي جهاني و المپيك دور از دسترس بوكسورهاي ايران نخواهد بود.

قهرمان سوم آسيا در پايان به خبرنگار ايسنا گفت: خانواده‌ام تنها كساني بودند كه در تمام اين سالها به هر شيوه ممكن از من حمايت كرده‌اند و من نمي‌دانم چگونه بايد از زحمات آنها تشكر كنم، همچنين از تمام مربياني كه برايم زحمت كشيده‌اند تشكر مي‌كنم و جا دارد از رييس و مسوولين دانشگاه آزاد واحد رشت به خاطر همكاري كه در طول اين مدت با من انجام داده‌اند كمال سپاسگذاري را داشته باشم.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha