• چهارشنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۱ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 91013011060

مدير امور بين‌الملل شركت ملي نفت:

صادرات نفت به يونان و اسپانيا قطع نشده است

مدير امور بين‌الملل شركت ملي نفت قطع صادرات نفت خام ايران به دو كشور يونان و اسپانيا را رد كرد.

مدير امور بين‌الملل شركت ملي نفت قطع صادرات نفت خام ايران به دو كشور يونان و اسپانيا را رد كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محسن قمصري امروز در حاشيه نمايشگاه هفدهم نفت اعلام كرد: تاكنون دستوري مبني بر قطع صادارت نفت خام ايران به دو كشور اسپانيا و يونان به ما اعلام نشده است.

وي در پاسخ به اين سوال كه پيش از اين وزير نفت اعلام كرده بود كه صادرات نفت خام به اين دو كشور نيز قطع خواهد شد، گفت: اين صحيح نيست، چرا كه اين خبر توسط شبكه‌ تلويزيون پرس‌تي‌وي اعلام شده بود نه وزير.

وي در پاسخ به اين سوال خبرنگار ايسنا مبني بر اين‌كه آيا امكان دارد قطع صادرات نفت خام به دو كشور اسپانيا و يونان به دليل پرداخت‌نشدن بدهي‌هاي آنها باشد كه وي اين موضوع را رد كرد.

قمصري در پاسخ به اين‌كه آيا ايران علي‌رغم قطع صادرات به يونان به اين كشور دو محموله نفتي صادر كرده است، گفت: من به عنوان يك مقام دولتي آنچه را كه وزارت نفت اعلام كرده است موظف به انجام آن هستم. وزارت نفت نيز تنها دو كشور فرانسه و انگليس را تحريم كرده است.

وي با تاكيد بر اين‌كه فروش و دريافت پول نفت خام يك ارتباط تجاري است، گفت: كساني را كه پول نفت ما را ندهند، شايد به آنها ديگر نفت ندهيم كه اين موضوع يك بحث تجاري است، اما در زمينه‌ سياسي تنها صادرات نفت به انگليس و فرانسه متوقف شده است.

مدير امور بين‌الملل شركت ملي نفتاعلام كرد: اين در اختيار ماست كه در صورت پرداختن پول نفت فروش رفته از سوي كشور خريدار به آنها نفت بدهيم يا ندهيم و اين موضوع يك امر طبيعي است، چرا كه وظيفه‌ ما تامين بودجه‌ كشور است و به همين علت است كه براي راه‌اندازي بورس نفت كشور با كمي تامل حركت مي‌كنيم.

وي در پايان هم‌چنين يادآور شد كه ما نفت را به كسي مي‌دهيم كه پولش را بدهد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha