• چهارشنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۱ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 91013010765
  • خبرنگار : 71424

مديركل سازمان غذا ودارو خبر داد: افزايش 20 تا45 درصدي تعرفه واردات تجهيزات پزشكي

مديركل سازمان غذا ودارو خبر داد: افزايش 20 تا45 درصدي تعرفه واردات تجهيزات پزشكي

مدير كل تجهيزات پزشكي سازمان غذا و دارو از افزايش 20 تا 45 درصدي تعرفه واردات تجهيزات پزشكي در راستاي حمايت از توليدات داخلي خبر داد.

مدير كل تجهيزات پزشكي سازمان غذا و دارو از افزايش 20 تا 45 درصدي تعرفه واردات تجهيزات پزشكي در راستاي حمايت از توليدات داخلي خبر داد.

مهندس سعيد شاهمرادي در گفت و گو با خبرنگار سلامت خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه به طور كلي تعرفه واردات كالا در كميسيون ماده يك تعيين مي‌شود، گفت: وزارت بهداشت از جمله دستگاه‌هايي است كه در روند تايين تعرفه‌هاي مربوط به تجهيزات پزشكي تاثيرگذار است.

وي ادامه داد: سابقا وزارت بهداشت به اين علت كه مصرف كننده بود، به دنبال پايين بودن تعرفه‌هاي واردات بود. اما اكنون اين رويكرد به وجود آمده است كه تعرفه‌هاي ورود كالاهايي را كه توليد داخلي دارند و مي‌توانند جوابگوي نيازهاي كشور باشند را افزايش دهيم.

به گفته مدير كل تجهيزات پزشكي سازمان غذا و دارو، ميزان افزايش تعرفه‌ها نسبي است اما از حداقل 20 درصد و حداكثر 45 درصد متغير خواهد بود.

وي همچنين با بيان اينكه در سال جاري روند صدور مجوزها سرعت مي‌يابد، گفت: كالاهاي توليد داخل بايد در شان ملت ايران باشند. به همين خاطر توليد با كيفيت تجهيزات پزشكي، از جمله مطالبات اساسي ما از شركت‌هاي توليد كننده بوده و در اين راستا از ورود تجهيزاتي كه توليد مشابه داخلي و داشته از كيفيت قابل قبولي برخوردارند ممانعت به عمل آورده و محدوديت قائل مي‌شويم.

شاهمرادي اضافه كرد: از وارد كننده انتظار داريم كالاهايي را توليد كند كه ضمن برخورداري از استانداردهاي لازم و ارتقاي كيفيت، بتواند وسايل پزشكي خود را با قيمت مناسب در اختيار مراكز درماني قرار دهد. به هر روي نبايد فراموش كرد كه وسايل و تجهيزات پزشكي به طور مستقيم با جان مردم سر و كار دارند و نمي‌توانيم از وجوب كيفيت آن چشم بپوشيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha