• سه‌شنبه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ / ۱۵:۵۳
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 91012910551

مديركل پيش‌بيني سازمان هواشناسي كشور هشدار داد:

باد و باران و تگرگ در راه است

باد و باران و تگرگ در راه است

مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور نسبت به بارش باران، تگرگ و گرد و خاك در حداقل 15 استان كشور هشدار داد.

مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور نسبت به بارش باران، تگرگ و گرد و خاك در حداقل 15 استان كشور هشدار داد.

مهندس عبدالرضا اميدوار شهري روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: به سبب افزايش سرعت وزش باد در روي عراق، پيش‌بيني مي‌شود كه از عصر سه‌شنبه و طي روز چهارشنبه گرد و خاك در مناطق مرزي استان‌هاي كردستان، كرمانشاه، ايلام و خوزستان سبب كاهش ديد افقي و كيفيت هوا شود.

وي افزود: از عصر سه‌شنبه و طي روز چهارشنبه بارش باران گاهي با وزش باد و تگرگ به ترتيب در استان‌هاي كردستان، كرمانشاه، ايلام، همدان، لرستان، مركزي، خوزستان، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد و هرمزگان و سپس در خراسان رضوي و شمال سمنان و در روز پنجشنبه در استانهاي كرمان، هرمزگان و سيستان و بلوچستان از شدت بيشتري برخوردار است. از اين رو آب گرفتگي معابر عمومي و خسارت به محصولات باغي در اين مناطق پيش‌بيني مي‌شود.

مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور با اشاره به اين كه در روزهاي پيش به سبب ذوب برف و ريزش بارش‌هاي مناسب رودخانه‌ها پر آب شده‌اند خاطرنشان كرد: بنابراين در مناطق ياد شده احتمال تشديد اين وضعيت و بالا آمدن آب رودخانه‌ها نيز وجود دارد.

نقشه هواشناسي 29 فروردين 91

وي به ايسنا گفت: بر اساس نقشه‌هاي پيش‌يابي تا روز چهارشنبه در شمال غرب، غرب، دامنه‌هاي زاگرس، نواحي مركزي،‌ سواحل شمالي، شمال شرق، شرق، در دامنه‌هاي جنوبي البرز و جنوب شرق كشور ابرناكي، رگبار و رعد و برق و وزش باد و در مناطق مستعد بارش تگرگ پيش‌بيني مي‌شود. از سوي ديگر از چهارشنبه بعد از ظهر بتدريج بارش در نيمه غربي قطع شده ولي در نيمه شرقي ادامه خواهد داشت و از بعدازظهر چهارشنبه و طي روز پنجشنبه بارش در جنوب شرق كشور بويژه جنوب سيستان و بلوچستان و هرمزگان شديد خواهد بود.

مديركل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور تصريح كرد: بر اين اساس در روز چهارشنبه آسمان تهران كمي ابري در بعد از ظهر افزايش ابر و بارش پراكنده گاهي وزش باد خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به 12 و 21 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي‌رسد. همچنين در روز پنجشنبه نيز براي پايتخت آسماني نيمه ابري در ارتفاعات با افزايش ابر پيش‌بيني شده است كه حداقل و حداكثر دما در اين روز به 15 و 25 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي‌رسد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha