• سه‌شنبه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ / ۰۸:۵۹
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 91012910093
  • خبرنگار : 71365

/عطر كتاب در ارديبهشت تهران/

آخرين مجموعه‌ي شعر منتشرشده‌ي بكتاش آبتين در نمايشگاه كتاب

آخرين مجموعه‌ي شعر  منتشرشده‌ي بكتاش آبتين در نمايشگاه كتاب

بکتاش آبتین كه به تازگي پنجمين مجموعه‌ي شعرش را با عنوان «در ميمون خودم پدربزرگم» به چاپ سپرده است، از عرضه‌ي «پتك»، آخرين مجموعه‌ي شعر منشرشده‌اش، در نمايشگاه كتاب تهران خبر داد.

بکتاش آبتین كه به تازگي پنجمين مجموعه‌ي شعرش را با عنوان «در ميمون خودم پدربزرگم» به چاپ سپرده است، از عرضه‌ي «پتك»، آخرين مجموعه‌ي شعر منشرشده‌اش، در نمايشگاه كتاب تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار كتاب خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين شاعر گفت: «در میمون خودم پدربزرگم» 55 شعر كوتاه و بلند سه سال اخير من است كه در 86 صفحه گردآوري شده و از سوي انتشارات نگاه براي گرفتن مجوز نشر ارائه شده است.

او درباره‌ي اين مجموعه‌ كه به گفته‌ي خودش، مضاميني عاشقانه و مرگ‌انديش دارد، توضيح داد: مضمون مرگ در ساير مجموعه‌هاي شعري كه از من منتشر شده است، وجود دارد كه شايد به اين دليل باشد كه مرگ در كشور ما خيلي ارزان و در دسترس است.

آبتين در همين‌باره افزود: در واقع از ابتداي خلقت انسان، پرسش‌هاي اساسي درباره‌ي عشق و مرگ مطرح بوده است؛ انسان درباره‌ي عشق تا حدود زيادي به كشف رسيده است؛ اما درباره‌ي مرگ پيوسته اين پرسش وجود داشته كه مرگ چيست؟ همه‌ي شاعران، نويسندگان و هنرمندان نيز همواره به دنبال اين چيستي بوده‌اند و هر كسي به سهم تفكر و نگاه خود به دنبال اين سؤال بزرگ و چيستي بوده است. من هم در شعرهاي مجموعه‌ي شعر «در ميمون خودم پدربزرگم» به اين مسأله پرداخته‌ام.

او همچنين از عرضه‌ي مجموعه‌ي شعر «پتک» در نمايشگاه كتاب تهران خبر داد و گفت: مجموعه‌ي شعر «پتك» حدود سه ماه است كه از سوي نشر چشمه وارد بازار كتاب شده است. اين مجموعه حجمی در حدود 89 صفحه دارد و شعرهاي سپيد را شامل می‌شود.

بكتاش آبتين پيش‌تر نيز مجموعه‌هاي شعر «و پاي من كه قلم شد، نوشت برگرديم»، «مژه‌ها چشم‌هايم را بخيه كرده‌اند» و «شناسنامه‌ي خلوت» را به چاپ رسانده است. انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha