• دوشنبه / ۱۴ فروردین ۱۳۹۱ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 91011401947

دبيركل خانه صنعت و معدن ايران:

نبايد به هر قيمت از همه توليدكنندگان حمايت كرد

نبايد به هر قيمت از همه توليدكنندگان حمايت كرد

دبيركل خانه صنعت و معدن ايران با تاكيد بر ضرورت حمايت هدفمند از توليد و صنعت گفت: من اعتقاد ندارم كه بايد به هر قيمت ممكن از همه توليدكنندگان و صنايع حمايت كرد.

دبيركل خانه صنعت و معدن ايران با تاكيد بر ضرورت حمايت هدفمند از توليد و صنعت گفت: من اعتقاد ندارم كه بايد به هر قيمت ممكن از همه توليدكنندگان و صنايع حمايت كرد.

محسن شركا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، توضيح داد: بايد از توليد و صنعتي حمايت كرد كه از نظر اقتصادي به صرفه بوده و محصول آن نيز باكيفيت و داراي استانداردهاي لازم است.

او با بيان اين‌كه بهتر است در هر استان به صورت منطقه‌اي و فدرالي اقدام به حمايت از توليدكنندگان و صنايع شود، اضافه كرد: به اعتقاد من سفرهاي استاني ستاد تسهيل وزارت صنعت، معدن و تجارت كارآيي لازم را نداشته و بهتر است به صورت فدرالي براي هر يك از استانها يا مناطق كشور تصميمات اقتصادي گرفته شود.

شركا يادآوري كرد: به نظر مي‌رسد اجرا نشدن اهداف سال جهاد اقتصادي و نبود درك مشترك از اين اهداف در بين مسئولان باعث شد تا سال 1391 سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني اعلام شود و امسال در واقع ادامه سال جهاد اقتصادي است.

دبيركل خانه صنعت و معدن ايران تاكيد كرد: مسئولان امسال هيچ بهانه‌اي براي حمايت نكردن از توليد و صنعت ندارند و در اولين گام بايد استراتژي صنعتي و تجاري كشور تدوين شود تا سرمايه‌گذاريها در صنايع هدفمند شوند.

به گفته وي با اجراي طرح آمايش صنعت و معدن مي‌توان پتانسيلهاي صنعتي هر استان را مشخص كرد.

شركا با بيان اين‌كه طرح آمايش صنعتي و معدني كه در زمان محرابيان اجرا شد در واقع طرح آمايش نبود، افزود: در آن زمان طرحهاي ديگري به نام طرح آمايش به اجرا در آمدند. متاسفانه در حال حاضر سرمايه‌گذاريها در برخي حوزه‌هاي صنعتي هدفمند نيست.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha