• چهارشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۰ / ۰۷:۵۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9008-05665
  • منبع : نمایندگی گیلان

نماينده مردم رشت در مجلس: گيلان قطب داروسازي منطقه خواهد شد

نماينده مردم رشت در مجلس:
گيلان قطب داروسازي منطقه خواهد شد

نماينده مردم رشت در مجلس گفت: با موافقت احداث دانشكده داروسازي در استان گيلان و اتصال حلقه علمي به بخش توليد دارو، گيلان قطب داروسازي منطقه مي‌شود.

حسن تاميني ليچاني در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه خزر، اظهار داشت: اين پروژه در سه مرحله آغاز به كار خواهد كرد كه در مرحله نخست با توجه به امكانات بالقوه استان بايد شرايط لازم درخصوص امكانات و تجهيزات اعم از فيزيكي، آموزشي، پژوهشي، هيات علمي، پرسنلي و غيره فراهم شود.

وي با اعلام موافقت ضمني شوراي تخصصي گسترش دانشكده‌هاي داروسازي گفت: در مرحله دوم اين پروژه، با توجه به امكانات و بازديدهاي به عمل آمده بايد مورد موافقت اصولي قرار گيرد كه طي صورت جلسه‌اي به شوراي تخصصي گسترش دانشكده‌هاي داروسازي، اين موافقت را اخذ خواهيم كرد.

نماينده مردم رشت به استاندارهاي لازم در خصوص داشتن يك دانشكده داروسازي موفق اشاره کرد و افزود: درصدد برپايي دانشكده داروسازي با كلاس‌هاي كافي و آزمايشگاه‌هاي مجهز با كميت و كيفيت بالا هستيم كه با اعضاي هيات علمي فرهيخته و كاردان اداره شود.

تاميني متذكر شد: با اجرايي كردن پروژه احداث دانشكده داروسازي طي فراخواني اعضاي هيات علمي را تعيين خواهيم كرد.

سخنگوي كميسيون بهداشت و درمان مجلس ابراز اميدواري كرد كه با پيگيري‌هاي مستمر در بخش‌هاي دولتي و خصوصي استان گيلان اعم از جامعه داروسازان و انجمن‌هاي داروسازي، دانشگاه علوم‌پزشكي استان و نمايندگان استان گيلان در مجلس شوراي اسلامي و با حضور افراد حقيقي و حقوقي كه دغدغه داشتن دانشكده داروسازي در استان را دارند بتوان در اسرع وقت دانشكده داروسازي را در استان گيلان و بالاخص در شهرستان رشت احداث و شرايط را براي آغاز به كار آن مهيا كرد.

وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر گيلان داراي 4 مركز توليد دارو مي‌باشد كه يك مركز توليد داروهاي ضدسرطان آن با 24 قلم دارو در حال فعاليت است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha