• یکشنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9003-17868
  • خبرنگار : 71379

عضو كميسيون آموزش: برخي هنرپيشه‌ها مروجين بداخلاقي‌ها هستند وضعيت عفاف و حجاب در عرصه سينما، تلويزيون و تئاتر مناسب نيست

عضو كميسيون آموزش:
برخي هنرپيشه‌ها مروجين بداخلاقي‌ها هستند
وضعيت عفاف و حجاب در عرصه سينما، تلويزيون و تئاتر مناسب نيست

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با تاكيد بر وضعيت نامناسب عفاف و حجاب در عرصه سينما، تلويزيون و تئاتر گفت: متاسفانه برخي هنرپيشه‌هاي ما مروجين برخي از بداخلاقي‌ها هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين عليرضا سليمي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، درباره اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي و برخورد با بدپوششي تصريح كرد: به مساله عفاف و حجاب به عنوان يك ركن اساسي در خيمه معتقدين به نظام اسلامي توجه مي‌شود و اتفاقا اين ركن اساسي امروز مورد هجوم جدي دشمنان قرار گرفته است.

وي افزود: دشمنان دين، آرمان‌ها و اعتقادات ما امروز با نگاه به عفاف و حجاب به عنوان يك خاكريز به هر دليلي مي‌خواهند اين خاكريز را فتح كنند، بنابراين بايد اين مساله را به صورت جدي مورد توجه قرار دهيم و بدانيم علاوه بر آموزه‌هاي مذهبي كه در رابطه با عفاف و حجاب وجود دارد، علاوه بر آن‌كه حجاب از ضروريات دين است، علاوه بر آن‌كه حجاب مي‌تواند نقش كليدي در امنيت اخلاقي جامعه ايفا كند و علاوه بر اين‌كه به حجاب به عنوان يك سنگر جدي در مقابله با هجوم بي‌امان بداخلاقي‌هاي مختلف مي‌توان توجه كرد، عفاف و حجاب امروز ابعاد ديگري نيز پيدا كرده كه نبايد از آنها غافل بود.

عضو كميسيون آموزش تصويب طرح عفاف و حجاب در شوراي عالي انقلاب فرهنگي را نقطه عطف و اميدي براي متدينين، متعهدين و دلسوزان نظام دانست و تاكيد كرد: اما متاسفانه به هر دليل اين طرح تا به امروز اجرايي و عملياتي نشده است و سازمان‌هاي متولي در اين رابطه نتوانستند يا نخواستند وظايف قانوني و شرعي خود را ايفا كنند، اتفاقا امروز دغدغه‌هاي بسياري از دلسوزان نظام را نسبت به عدم اجراي اين مصوبه و اباحي‌گري كه امروز در بحث عفاف و حجاب در سطح جامعه وجود دارد را شاهديم، اين دغدغه‌ها رو به افزايش است، لذا هيچ توجيهي در رابطه با موج بداخلاقي‌ها پذيرفته نيست و نمي‌توان در مقابل آن سكوت كرد.

به گفته سليمي، امروز برخي از افراد متهتك كه پيوسته هواهاي نفساني بر آنها غالب بوده مي‌خواهند چهره ديگري از جامعه متدين و بزرگ زنان ما را نمايش دهند، لذا وظيفه داريم از زنان متعهد و متدين كه غالب اكثريت قريب به اتفاق جامعه را تشكيل مي‌دهند، دفاع كنيم، دفاع از مرزهاي اخلاقي يك وظيفه همگاني است و بايد همه مسوولين در اين رابطه احساس وظيفه كنند و به ميدان بيايند.

وي با تاكيد بر اين‌كه اجراي صحيح مصوبه عفاف و حجاب نيازمند يك عزم ملي است، خاطرنشان كرد: نبايد پيوسته بر بي‌عملي خود با اين توجيه كه براي اجراي اين مصوبه نيازمند كار فرهنگي هستيم وجهه عقلاني و منطقي بپوشانيم، متاسفانه برخي از افراد امروز كاملا منفعل عمل و اين اباحي‌گري را در عمل اجرا و پياده و توجيه مي‌كنند مساله حجاب يك امر فرهنگي است، اگر امر فرهنگي است متولي آن چه كسي است؟ چرا در مورد اين امر فرهنگي اقدامات بايسته و شايسته انجام نشده است؟

نماينده مردم محلات و دليجان در خانه ملت، مساله عفاف و حجاب را علاوه بر فرهنگي و اخلاقي بودن يك امر حاكميتي دانست و اظهار كرد: لذا سازمان‌هاي متولي بايد با نگاه حاكميتي بودن مساله عفاف و حجاب به دنبال اجراي آن باشند چراكه امروز نمي‌توانيم به بهانه اين‌كه بايد صرفا كار فرهنگي انجام شود در مقابل شواليه‌هاي ناتوي فرهنگي كه به وسيله برخي از مانكن‌هاي بزك‌شده داخل كشور رسوخ مي‌كنند، سكوت كنيم و تماشاچي باشيم چراكه تماشاچي بودن در اين ميدان قطعا آسيب‌هاي جدي را متوجه كشور مي‌كند.

سليمي با تاكيد بر اين‌كه دشمن به دنبال اين است كه ايران را به يك آندولس دوم تبديل كند، تصريح كرد: اين توطئه دشمن است اگر اين توطئه را حس كرديم و دشمن با توسعه فضاي فساد و شهوت‌راني موفق شد مسلمانان را به عقب براند چه پاسخي داريم، ما در مقابله با اين توطئه چه اقدامي انجام داده‌ايم، آيا اقدام ما در حد و اندازه بزرگي توطئه دشمن بوده است؟

به گفته وي، رسانه‌ها و مسوولان بايد به رسالت خطير خود در راستاي تحقق عفاف و حجاب عمل كنند، متاسفانه در عرصه سينما، تلويزيون و تئاتر فضاي خوبي را مشاهده نمي‌كنيم و برخي هنرپيشه‌هاي ما مروجين برخي از بداخلاقي‌ها هستند كه قابل توجيه نبوده و قطعا از چشم بصير متدينين، علما و دلسوزان نظام پوشيده نخواهد ماند، بنابراين بايد يك اقدام انقلابي، مبتني بر عقلانيت و منطق، هماهنگ با فضاسازي و كار عميق فرهنگي بدون فوت فرصت و درگير شدن در مباحث سياسي براي اجراي اين طرح آغاز شود.

عضو كميسيون آموزش در خاتمه خاطرنشان كرد: ما نمي‌توانيم بپذيريم چهره تهران به عنوان پايتخت شيعه و ام‌القراي جهان اسلام در شأن نظام جمهوري اسلامي نباشد، چهره تهران بايد نشانگر پايتخت ام‌القراي اسلام باشد و اين رسالت سنگين بر دوش وزارتخانه‌هاي مختلف، سازمان تبليغات اسلامي، نيروي انتظامي، قوه قضاييه، صدا و سيما، رسانه‌ها و ده‌ها ارگان و سازمان ديگر است كه با يك اقدام هماهنگ و به موقع ديگر زمان را از دست ندهند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha