• شنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ / ۰۷:۲۲
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 9001-07968
  • خبرنگار : 71214

/پيشگيري از عوارض چربي خون با دمنوش ايراني/ چاي جايگزين با قابليت كنترل چربي و فشار خون با تلاش محققان كشور توليد شد

/پيشگيري از عوارض چربي خون با دمنوش ايراني/
چاي جايگزين با قابليت كنترل چربي و فشار خون با تلاش محققان كشور توليد شد

محققان علوم پزشکي كشور موفق به تهيه و توليد چاي جايگزين «ساتوركس» براي پيشگيري از ابتلا به چربي خون ناشي از مصرف غذاهاي چرب شدند.

دكتر علي صالح‌نيا، مديرعامل لابراتوار تحقيقات كاربردي گياهان دارويي لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار«پژوهشي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار كرد: با توجه به مصرف غذاهاي چرب، کم تحرکي و نداشتن فعاليت بدني و به تبع آن مصرف نشدن کالري دريافت شده، معمولاً چاقي، حادث و نهايتاً خون، چرب و نارسايي‌ها و بيماريي‌هاي گوناگوني از جمله فشار خون، سردرد، بي حوصلگي و نهايتاً ناآرامي و در برخي موارد حتي ديابت ايجاد مي‌شود. از آنجا که، اين موضوع يکي از معضلات مهم و به شکل بيماري پيشرونده سلامت جسمي ورواني جامعه را تهديد مي کند، ضروري است که در تغذيه دخالت کرده و فرمول هاي سالم، موثر و کارآمد را در اختيار جامعه قرار دهيم.

وي افزود: نظر به اين که اغلب افراد جامعه، چاي مي‌نوشند، بر آن شديم با استفاده از گياهان دارويي منحصر به‌فرد ايران، فرمولي گياهي به شکل دمنوش تحت عنوان «ساتوركس» طراحي و عرضه كنيم. اين دمنوش مانع جذب چربي‌هاي غذايي شده و همچنين با تنظيم اعمال کبدي علاوه بر تنظيم چربي خون، سبب کاهش بافت‌هاي چربي ذخيره شده در بدن مي‌شود.

صالح‌نيا درخصوص ويژگي‌هاي مصرف اين دمنوش گياهي اظهاركرد: اين چاي به دلايل ياد شده و همچنين جذب راديکال هاي آزاد، موجبات آرامش مصرف کنندگان را فراهم مي‌كند. با توجه به تعداد زياد بيماران قلبي عروقي، مصرف ساتورکس باعث کاهش بيماري آترواسکلوروزيس از طريق مهار «هايپرليپيدمي» ناشي از تغذيه ي چرب و پرکالري مي‌شود.

وي در پايان با بيان اين كه اين دمنوش گياهي در حال ورود به مرحله صنعتي و توليد انبوه است، اظهار اميدواري كرد با حمايت مسؤولان هرچه زودتر دمنوش «ساتورکس» به عنوان يکي از فرآورده‌هاي مکمل غذايي و دارويي به جامعه ارائه شده و شاهد ارتقاء سلامت عمومي جامعه باشيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha