• جمعه / ۲۱ آبان ۱۳۸۹ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8908-13200.168342
  • خبرنگار : 71165

/همايش بسيج‌ و رسانه/‌ نقدي:زرادخانه‌ها براي جنگ نرم پر هستند جزايري:سامانه‌هاي فعلي پاسخگوي تهديدات نيست نوباوه:هك كردن،راحتترين روش مقابله با تهاجمات است

/همايش بسيج‌ و رسانه/‌
نقدي:زرادخانه‌ها براي جنگ نرم پر هستند
جزايري:سامانه‌هاي فعلي پاسخگوي تهديدات نيست
نوباوه:هك كردن،راحتترين روش مقابله با تهاجمات است

هشتمين همايش «بسيج و رسانه» روز پنجشنبه با سخنراني افرادي از جمله رييس سازمان بسيج مستضعفين، معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح، نماينده ولي فقيه در سازمان بسيج مستضعفين، نوباوه نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و .... در مشهد برگزار شد.

تبديل سرمايه نرم به قدرت نرم، ماموريت‌ مهم رسانه‌ها در مقابله با جنگ نرم است

معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: هيچ كدام از سامانه‌هاي فعلي در جمهوري اسلامي پاسخگوي جنگ نرم فعلي و تهديدات نرم دشمن نيست.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار سرتيپ پاسدار سيدمسعود جزايري در هشتمين همايش «بسيج و رسانه» در مشهد تاكيد كرد: رسانه‌ها هستند كه مي‌توانند خلاء بزرگ فقدان سامانه جنگ نرم در كشور را مطرح كرده و آن را مطالبه كنند.

وي با بيان اين‌كه «حركتي كه سپاه و بسيج در ارتباط با رسانه‌ها دارند را بايد به فال نيك گرفت» افزود: تعاملي كه بين مجموعه‌هاي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي و رسانه‌ها برقرار است به لحاظ جنس كار با برخي ساختارهاي كشورهاي ديگر تفاوت دارد و هر چه اين تعامل و ارتباط برقرار شود، در چارچوب اقتدار و امنيت ملي كشور است. امروز هر چه سند از سوي دشمنان مي‌بينيم، بيشتر به اين پي مي‌بريم كه جنگ نرم يك واقعيت مسلم است و كسي نمي‌تواند در آن ترديد كند.

وي خاطرنشان كرد: البته در ميان خواص ما و حتي در بين نيروهايي كه پا به ركاب هستند، كساني وجود دارند كه در شرايط امروز هم مساله جنگ نرم دشمن را قبول نمي‌كنند، زماني كه دشمنان ما به صراحت مي‌گويند كه بايد جمهوري اسلامي را از پا درآوريم و بهترين راه مساله جنگ نرم است، ما ديگر نبايد ترديدي نسبت به اين مساله داشته باشيم.

جزايري با تاكيد بر اين‌كه «درك شرايط امروز مساله بسيار مهمي است» تصريح كرد: اگر درك درستي از جنگ نرم دشمن داشته باشيم، بايد لوازم و تجهيزات مقابله با آن را در اختيار بگيريم و اگر اين كار را نكنيم، يعني درك درستي در مورد هجمه دشمن نداريم، در جنگ تحميلي هم بعضا مي‌ديديم كه سال‌ها از شروع جنگ گذشته بود، ولي باز هم همه بخش‌هاي نظام هنوز پاي كار نبودند و به همين دليل مشكلاتي براي ما فراهم مي‌شد كه مي‌توانست ايجاد نشود، امروز هم با وجود اين‌كه درگير يكي از بزرگترين جنگ‌هاي تاريخي هستيم، شاهد درك درست عملياتي در همه سازمان‌ها، نهادها و رفتارها و عملكردهاي خود نيستيم و اين يك نقص اساسي است.

وي با بيان اين‌كه »مقام معظم رهبري 20 سال است كه درباره مساله تهاجم فرهنگي و جنگ نرم دشمن صحبت مي‌فرمايند و اخيرا نسبت به اين مساله حساسيت بيشتري نشان داده‌اند» افزود: اگر شناخت ما از شرايط امروز وارد صحنه عمل شد، آن وقت باور مي‌كنيم كه جنگ نرم دشمن عليه جمهوري اسلامي جدي گرفته شده است. تا زماني كه در يك طرف شيطان و در طرف ديگر حق است، اين نزاع وجود دارد و در حال افزايش نيز هست. مبادا اشتباه كنيم و قطعه‌اي از جنگ نرم كه در سال 88 خود را نمايان كرد، ما را از اصل قضيه دور كند، چرا كه قضاياي سال 88 تنها قطعه‌اي از پازل بزرگ جنگ نرم دشمن بود و ما بايد براي كل اين پازل فكري كنيم.

معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح، شرايط امروز را شرايط مناسبي براي شكوفايي مجدد جهان اسلام توصيف كرد و گفت: در طول تاريخ غرب، براي اولين بار است كه تمدن غربي خود را دچار چالش مي‌بيند، به طوري كه از حرف‌هاي خود آن‌ها مي‌توان به وجود اين چالش پي برد، جهان اسلام و به خصوص جمهوري اسلامي بايد از ضعفي كه امروز غرب در خود احساس مي‌كند، بيشترين استفاده را ببرد و اين بهترين شرايط براي شكوفايي جهان اسلام است و اگر اين باور در غرب نبود، شايد اين همه هجمه عليه جمهوري اسلامي انجام نمي‌شد.

جزايري با اشاره به اين‌كه از منظر‌هاي مختلف مي‌توان به مساله جنگ نرم نگاه كرد، افزود: سدسازي در برابر تهديد نرم دشمن يك اصل است كه اجزاي آن بايد شناسايي شود و نكته ديگر، ايجاد قدرت پايدار است. در عرصه جنگ نرم بايد از طرفي در برابر تهديدات برخورد مناسبي داشته باشيم و از سوي ديگر بايد قدرت پايدار ايجاد كنيم. اگر هدف جنگ نرم را تغيير باورها و ساختارها بدانيم، نياز است كه به اين دو عنصر به قدر لازم توجه كنيم.

وي با تاكيد بر اين‌كه بايد تعريف روشني همراه با مصاديق و شاخص‌ها در مورد تهديد نرم ارائه دهيم، اظهار كرد: در كنار اين مساله بايد نسبت به قدرت نرم خود شناخت درستي داشته باشيم. سرمايه نرم، امكان نرم و عمليات نرم مفاهيمي هستند كه كمتر به آن‌ها توجه شده است. امكان نرم بايد قدرت و تواني پيدا كند تا به سرمايه نرم تبديل شود و بعد هم بايد عملياتي صورت گيرد كه اين امكان را به سرمايه تبديل و در نهايت به قدرت نرم مبدل كند كه ما اسم آن را «عمليات نرم» گذاشتيم و در همين بخش است كه غفلتي در جمهوري اسلامي وجود دارد.

معاون فرهنگي و تبليغات ستاد كل نيروهاي مسلح ادامه داد: فرايند امكان نرم، سرمايه نرم و قدرت نرم يكي از حلقه‌هاي گمشده‌اي است كه بايد بيشتر به آن توجه كنيم. زماني كه به قدرت نرم رسيديم، نيز بايد عملياتي انجام دهيم تا در مصاف فرهنگ‌ها، بتواند مبتني بر آموزه‌هاي ديني كارساز باشد. درك و كشف تهديدات نرم و فرايند جنگ نرم دشمن، راه‌هاي پيش رو، فرايندسازي تبديل امكانات به قدرت و نيز تحرك زايي قدرت نرم در عرصه فرهنگ‌ها و تمدن‌ها از جمله مهمترين مولفه‌هايي است كه بايد به آن‌ها توجه شود.

جزايري در پايان تحرك زايي براي مقابله با جنگ نرم دشمن، تقويت بنيان‌هاي دفاعي در برابر تهديدات و سرعت بخشي به فرايند تبديل سرمايه نرم به قدرت نرم را از جمله مهمترين ماموريت‌هاي رسانه در مقابله با جنگ نرم دشمن برشمرد و گفت: اين فرايند مي‌تواند توسط رسانه‌ها مورد مطالبه قرار گيرد تا به سامانه‌هاي مناسب براي مقابله با جنگ نرم دشمن دست پيدا كنيم.

رسانه‌ها جوابگوي دروغ پراكني‌هاي دشمن باشند

هم‌چنين نماينده ولي فقيه در سازمان بسيج مستضعفين، با اشاره به مهمترين ويژگي‌هاي اسلامي اصحاب رسانه، گفت: اصحاب رسانه بايد داراي تعهد، تقوا و تخصص باشند و همچنين فهيم، مطلع، نويسنده‌اي خوب، آشنا به مسايل مختلف روز، خوش سابقه و خوش نام بوده و معتعقد به پاسخگويي در روز جزا باشند.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين كدخدايي در هشتمين همايش "بسيج و رسانه" در مشهد به جنگ نرم دشمن اشاره و اظهار كرد: دشمن خبر توليد مي‌كند و به دروغ به خورد مردم مي‌دهد و ما بايد در جبهه حق بيشتر از اين‌ها نقش ايفا كنيم تا بتوانيم پاسخ حداكثري به اين كار دشمن بدهيم.

وي با بيان برخي ويژگي‌هاي محتوايي رسانه‌ها از منظر امام خميني (ره) گفت: رسانه بايد آموزنده باشد، اخلاق جامعه را اصلاح كند، انقلابي ساز و مربي جوانان و خنثي كننده كارهاي دشمن باشد، به وحدت جامعه لطمه وارد نكند، مايوس كننده نباشد، خدمات نظام جمهوري اسلامي را بيان كند، جوابگوي دروغ پراكني‌هاي دشمن باشد، راه و رسم زندگي شرافتمندانه را نشان دهد و انسان متفكر درست كند.

نماينده ولي فقيه در سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به برگزاري سالانه همايش بسيج و رسانه اظهار كرد: در اين هشت سال كه بسيج، همايش بسيج و رسانه را برگزار مي‌كند توانسته است براي اصحاب رسانه محور باشد تا همه بتوانند با هم تعامل داشته باشند و در عرصه‌اي كه بسيج اظهار نياز مي‌كند قلم بزنند.

وي بر ضرورت استمرار و افزايش هر چه بيشتر همايش‌هايي از اين دست تاكيد كرد و افزود: برگزاري چنين همايشي به صورت هر سال يك بار، كم است و پاسخگوي نيازهاي بسيج نيست و در نتيجه بايد بيش از اين‌ها تعامل، نشست و همفكري داشته باشيم.

كدخدايي همچنين با اشاره به اهداف هشتمين همايش بسيج و رسانه، خاطر نشان كرد: انتظارات رسانه از بسيج و بسيج از رسانه، تبادل نظر پيرامون سازمان بسيج و رسانه، نقش بسيج در مقابله با حوادث سال قبل، جنگ نرم رسانه و نقش بسيج در مقابله با جنگ نرم و تبيين چهره بسيج در پي تلاش دشمن براي تخريب آن به ويژه‌ در سال گذشته، از جمله مهمترين اهداف هشتمين همايش بسيج و رسانه است.

دشمن به زور رسانه‌هايش سرپا ايستاده است

رييس سازمان بسيج مستضعفين نيز با اشاره به پتانسيل‌هاي موجود در كشور براي مقابله با جنگ نرم دشمن گفت: اگر ديروز زرادخانه‌هاي ما براي جنگ سرد خالي بودند، امروز زرادخانه‌هاي ما براي جنگ نرم پر هستند و تنها بايد بتوانيم اين پتانسيل را به فعليت برسانيم.

به گزارش ايسنا، سردار محمدرضا نقدي در هشتمين همايش بسيج و رسانه در مشهد تاكيد كرد: امروز وضع دشمن وضعي درهم پاشيده و شكست خورده است و به زور رسانه‌هاي خود توانسته‌اند سر پا بايستند.

وي با اشاره به تلاش‌هاي دشمن در سال‌هاي اول انقلاب اسلامي و نيز جنگ تحميلي، خاطرنشان كرد: دشمنان بعد از جنگ نيز برنامه‌ريزي كردند، فرزندان برخي از افراد اين نظام را اجير و از آن‌ها استفاده كردند و همه امكانات خود را پاي كار آوردند كه اوج آن را در حوادث سال گذشته شاهد بوديم، ولي ملت ما حماسه‌اي را آفريد كه هيچ امتي در طول تاريخ مانند آن را نيافريده است، چراكه اين ملت زير بمباران سنگين بي‌نظيرترين هجوم رسانه‌اي كه در تاريخ مشابه آن عليه هيچ كشوري وجود ندارد، ايستادگي و با بصيرت راه خود را پيدا كرد.

رييس سازمان بسيج مستضعفين اضافه كرد: امروز ملت ايران راه خود را به پيش مي‌برد به طوري كه امروز ملت ايران به پشت خيمه فرماندهي آمريكا رسيده است و رييس‌جمهور آمريكا مجبور است كه خودش هدايت جريان قرآن‌سوزي را به عهده بگيرد و يا از يك زن فاسد حمايت كند.

نقدي افزود: امروز آمريكا به منفورترين كشور دنيا تبديل شده است و در عوض كشوري كه زير چكمه‌هاي آمريكا بود، به جايي رسيده است كه هر كجا برويم به عنوان يك آزادي‌خواه ما را مي‌شناسند. در سفر اخير رييس‌جمهور به لبنان هزاران نفر ايستادند تا رييس جمهور ما را ببينند و مطمئن باشيد كه اين مساله در هر جاي ديگر همين طور است. چراكه اين انقلاب با رهبري ولايت و ايستادگي مردم توانسته است سنگرهاي اصلي يعني قلب‌ها را فتح كند.

وي با طرح اين پرسش كه آيا بسيج و رسانه‌ها كاري درخور شان اين ملت عزيز انجام داده است؟ اظهار كرد: امروز ملت ما جهاني است و رسانه‌هاي ما هم بايد جهاني باشند و به روز پيش بروند. امروز دهكده جهاني كه غربي‌ها مي‌خواستند بسازند، يقه خود آن‌ها را گرفته است. ما امروز ميليون‌ها نفر خبرنگار افتخاري در كل دنيا داريم كه با يك تماس تلفني مي‌توانند اخبار جاهاي مختلف را به ما برسانند ولي چقدر از اين ظرفيت استفاده كرده‌ايم؟

نقدي در پايان با تاكيد بر اين‌كه وحدت و يكپارچگي، محل نزول بركات الهي است، تصريح كرد: جزيره‌اي عمل كردن و پراكنده بودن، آن هم در شرايطي كه اين همه هجمه‌ها و ابزارهاي دشمن و بويژه ارتش‌هاي رسانه‌اي آن‌ها عليه ما كار مي‌كنند، عجيب است. رسانه‌هاي ما بايد مردمي باشند و بسيج بايد در اين عرصه‌ها حضور جدي داشته باشد، چراكه اگر از اين ظرفيت عظيم استفاده كنيم، در فضاي مجازي مي‌توانيم به رده‌هاي اول دنيا برسيم.

هك كردن، راحت‌ترين روش مقابله با تهاجمات سايبري دشمن است

هم‌چنين نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: امروز ظرفيت ما در امر رسانه بسيار بالا است و توانسته‌ايم در برابر بزرگترين هجمه تبليغاتي دشمن كه در واقع يك جنگ واقعي است، ايستادگي كنيم.

به گزارش ايسنا، بيژن نوباوه در هشتمين همايش بسيج و رسانه در مشهد، به ويژگي‌هايي جمهوري اسلامي نظير وسعت سرزميني و كميت و كيفيت نيروي انساني اشاره كرد و گفت: مطمئنا تهديد نظامي عليه ما به شكلي كه براندازي نظام صورت گيرد، نخواهيم داشت.

وي با اشاره به جنگ سرد ميان آمريكا و شوروي اضافه كرد: تمام ظرفيت‌هاي رسانه‌اي آمريكا عليه كمونيسم در دوران جنگ سرد محدود به يك راديو بود، ولي امروز بيش از 18 هزار بنگاه ماهواره‌اي در دنيا فعال است كه چهار هزار عدد آن در ايران قابل رويت و نيمي از اين تعداد كاملا قابل استفاده در كشور ماست، امروز حدود 90 شبكه فارسي زبان ماهواره‌اي قابل رويت است و حتي كشورهايي همچون هند و چين نيز عليه ما برنامه‌هاي را پخش مي‌كنند.

اين نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اين‌كه يكي از مولفه‌هاي جنگ نرم اين است كه نشان دهند كشورهاي غربي برتر از كشورهاي شرقي هستند، افزود: تلاش آمريكا اين است كه به فرزندان ما نشان دهد كه آمريكا برتر از ماست. وقتي زن ايراني فكر مي‌كند كه مانتو بهتر است يا اين‌كه بچه ما فكر مي‌كند كه موي ژل زده قشنگ‌تر است، اين تاثير كار فرهنگي غرب و از هر فسادي بدتر است، چرا كه ناهنجاري را به هنجار تبديل مي‌كند. زماني اگر كسي حتي سايه چشم مي‌كشيد جلوي ورودش به سازمان (صدا و سيما) را مي‌گرفتيم، ولي ببينيد امروز چه خبر است.

نوباوه ادامه داد: امروز دشمن بر روي مساله جنگ نرم و استفاده‌هاي رسانه‌اي در اين زمينه بسيار كار مي‌كند ولي متاسفانه هنوز ساز و كار منسجم و مناسب براي مقابله با اين مساله در كشور ما درست نشده است. ماجراي ندا آقا سلطان يك شاهكار هنري بود و نشان داد كه دشمن به شدت بر روي اين چنين مسايلي كار مي‌كنند، امروز آمريكايي‌ها تقريبا همه تخم مرغ‌هاي خود را در سبد حركت‌هاي سايبري گذاشته‌اند و بر روي اين مساله كار زيادي مي‌كنند، بخش مهمي از افراد درگير در حوادث سال 88 افراد بي‌سواد بودند و عليرغم برچسب‌هاي قشنگي كه داشتند در دام حركت‌هاي آمريكا افتادند.

وي در ادامه به اهميت بسيج در بحث مقابله با جنگ نرم اشاره كرد و گفت: ما تشكيلاتي به نام بسيج داريم كه در دنيا بي نظير است و مي‌تواند قدرت خود را به عنوان يك سايبر در مقابل دشمن نشان دهد پس بايد از اين ظرفيت به درستي استفاده كرد تا يك حركت منسجم و مناسب در برابر جنگ نرم دشمن انجام دهيم.

وي همچنين با اشاره به مولفه‌هاي جنگ سايبري دشمن اظهار كرد: ايجاد نگرش منفي در مردم نسبت به مسوولان نظام، القاي ياس و نااميدي در مردم، تحريك عليه نظام، تضعيف روحيه نيروهاي نظام، ايجاد شكاف در بين جامعه و حتي نظاميان، تقويت گروه‌هاي اپوزيسيون، ترغيب مردم به عدم مشاركت سياسي، القاي نگرش نقض حقوق بشر، تاكيد بر وجود ناامني در ايران، برجسته سازي اعتراضات صنفي و اجتماعي و ايجاد هراس و نگراني در افكار عمومي جهان از جمله مهمترين مولفه‌هاي جنگ سايبري دشمن محسوب مي‌شود.

نوباوه با تاكيد بر اين‌كه امروز مهمترين روش براي مقابله با تهاجمات سايبري دشمن، روش ايجابي است، افزود: هك كردن راحت‌ترين راه است، ولي منحرف كردن اطلاعات دشمن به صورتي كه مد نظر ما است، با اهميت‌تر است و وزارت اطلاعات و سپاه در اين زمينه بسيار فعال هستند، امروز نسل بعدي اينترنت به طور اختصاصي براي پنتاگون طراحي مي‌شود و همان طور كه آمريكا با اينترنت مي‌تواند تهاجم كند، از همين طريق نيز آسيب پذير است.

اين نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در پايان گفت: امروز اينترنت در خانه‌هاي ماست و اگر ديروز يك زبان فارسي براي اينترنت تهيه مي‌كرديم يا فيلترينگ درستي انجام مي‌داديم، امروز وضع بهتري داشتيم. امروز بسيج بايد زيباترين وبلاگ‌ها و وب سايت‌ها را در موضوعات مختلف در اختيار داشته باشد، چرا كه هر چقدر در ميزان جريان سازي عليه غربي‌ها موفق‌تر عمل كنيم، به همان ميزان آسيب پذيري ما كمتر مي‌شود.

پيشنهاد سردار نقدي مبني بر تشكيل هيات موسس سازمان بسيج رسانه

هشتمين همايش سراسري بسيج و رسانه عصر روز پنج‌شنبه 20 آبان در مشهد مقدس با ارائه پيشنهادي براي تعيين اعضاي اوليه هيات موسس سازمان بسيج رسانه به كار خود پايان داد.

به گزارش ايسنا، در پايان دومين بخش از هشتمين همايش بسيج و رسانه در مشهد، سردار محمدرضا نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين پيشنهاد تشكيل هيات موسس سازمان بسيج رسانه را ارائه كرد.

وي در پايان اين همايش ضمن يادآوري پيشنهاد ارائه شده در همايش سال گذشته مبني بر تشكيل سازمان بسيج رسانه، به پيشنهادهاي ارائه شده در همايش امسال اشاره كرد و پيشنهاد داد كه روساي كميته‌هاي تخصصي هشتمين همايش بسيج و رسانه به علاوه برخي افراد داوطلب ديگر، هيات موسسي را براي ايجاد نهاد بسيج رسانه و تهيه اساسنامه براي آن تشكيل دهند.

به گزارش ايسنا، مرتضي نبوي مدير مسوول روزنامه رسالت، به عنوان مسوول كارگروه مطبوعات، فرجي مدير شبكه اول سيما به عنوان مسوول كارگروه سيما، مقدم‌فر مديرعامل خبرگزاري فارس به عنوان مسوول كارگروه خبرگزاري‌ها و كاظم‌زاده به عنوان مسوول كارگروه صدا در بخش دوم هشتمين همايش بسيج و رسانه حضور داشتند.

رييس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه صحبت‌هاي خود در بخش پاياني اين همايش خاطرنشان كرد: نبايد انگيزه‌ تشكيل بسيج رسانه اين شائبه را ايجاد كند كه قرار است سازماني تشكيل شود كه رسانه‌ها را در احاطه‌ خود بگيرد. وظيفه بسيج رسانه پرداختن به ولايت است نه سازمان بسيج مستضعفين و ما نسبت به برخي رسانه‌ها انتقاد هم داريم كه زيادي به ما مي‌پردازند و من معتقدم اخبار بايد همانطور كه ارزش خبري دارند منتشر شوند نه اين‌كه هر كاري بدون ارزش خبري تبديل به تيتر شود بلكه اين كار يعني پرداختن به بسيج نبايد ناقض كار حرفه‌اي رسانه‌ها باشد.

نقدي با ذكر نمونه‌هايي از فداكاري‌ها و نيز فعاليت‌هاي مختلف توسط بسيجيان تاكيد كرد: اگر فردي بسيجي وجود دارد كه جان خود را فدا مي‌كند يا كار ارزشمندي انجام مي‌دهد بايد به اين مساله‌ در رسانه‌ها پرداخته شود چراكه پرداختن به بسيج در رسانه‌ها به معني پرداختن به چنين مسائلي است و پرداختن به رييس و روسا نيست.

وي هم افزايي و همگرايي ميان رسانه‌ها، تبيين انديشه‌هاي ولايت، شناخت دشمن و بصيرت افزايي و آموزش و تربيت نيروهاي بسيجي براي فعال‌تر شدن در عرصه‌هاي رسانه‌اي را از جمله اهداف تشكيل بسيج رسانه برشمرد و اظهار كرد: امروز ما درگير يك جنگ تمام عيار فرهنگي هستيم و نياز زيادي به فرهنگسازي از سوي رسانه‌ها وجود دارد. براي مثال بحث بسيج سازندگي يك الگوي جديد براي توسعه‌ در كشور است. مساله‌ ديگر اين است كه در ميان بسيجيان ظرفيت‌هاي عظيمي براي انجام كارهاي مختلف وجود دارد كه بايد بر استفاده هر چه بيشتر از اين ظرفيت‌ها بيش از پيش تاكيد شود.

به گزارش ايسنا، در بخش دوم از هشتمين همايش بسيج و رسانه كه در مشهد مقدس برگزار شد، پيش از صحبت‌هاي سردار نقدي، مسوولان كارگروه‌هاي تخصصي اين همايش به ارائه گزارش‌هايي مختصر از جلسه‌ اين كارگروه‌ها كه در بعدازظهر روز پنجشنبه برگزار شد پرداختند.

مرتضي نبوي مسوول كارگروه مطبوعات در ارائه گزارش خود، ترويج فرهنگ و تفكر بسيجي، مقابله با جنگ نرم، آموزش و تربيت نيروهاي ماهر را از جمله اهداف تشكيل بسيج رسانه برشمرد و بر لزوم گسترده‌ بودن چنين نهادي تاكيد كرد.

همچنين فرجي مدير شبكه اول سيما، به عنوان مسوول كارگروه سيما، در ارائه گزارشي از جلسه‌ اين كارگروه گفت: تقويت همسويي فعاليت‌هاي فرهنگي، تمركز در حوزه فعاليت سايبري و آموزش نيروها به ويژه در حوزه‌ فعاليت‌هاي سايبري از جمله مهمترين اهدافي بود كه در جلسه‌ كارگروه سيما بر روي آن‌ها اتفاق‌نظر وجود داشت. همچنين پيشنهاد تهيه‌ پيش‌نويس و برپايي جلسات تصميم‌گيري و جمع‌بندي با حضور مسوولان رسانه‌ها در جلسه كارگروه سيما ارائه شد.

مقدم‌فر به عنوان مسوول كارگروه خبرگزاري‌ها دو مساله‌ هويت ساختاري و هويت نرم‌افزاري را براي نهادي تحت عنوان بسيج رسانه عنوان كرد و افزود: چنين نهادي بايد يك اتاق فكر باشد، به مساله‌ آموزش و نيز بحث دشمن‌شناسي كمك كند و در بين رسانه‌ها هماهنگي، همگرايي و هم‌افزايي ايجاد كند.

كاظم‌زاده مسوول كارگروه صدا نيز با تاكيد بر ضرورت آموزش كادر حرفه‌اي رسانه‌اي اظهار كرد: گسترش تفكر بسيجي يك ضرورت است، ولي بايد از شعاردهي و كلي‌گويي پرهيز كنيم و اين مساله را در عرصه‌ عمل نشان دهيم. در زمان حاضر و با توجه به تهديدات موجود ضرورت دارد كه جريان‌سازي كنيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha