• چهارشنبه / ۵ آبان ۱۳۸۹ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8908-03803
  • خبرنگار : 71342

مديرعامل مترو در ايستگاه مقابل تئاتر شهر: شوراي شهر تصويب كند نام ايستگاه را «تئاتر شهر» مي‌گذاريم

مديرعامل مترو در ايستگاه مقابل تئاتر شهر:
شوراي شهر تصويب كند نام ايستگاه را «تئاتر شهر» مي‌گذاريم

مديرعامل مترو تهران كه در ايستگاه مترو مقابل تئاتر شهر در جمع خبرنگاران حضور داشت،گفت:«قول مي‌دهم اگر تئاتري‌ها به نتيجه‌ي واحدي برسند و طرح مشخص‌تري كه همه آن را قبول داشته باشند، ارايه كنند ما حتما اين طراحي را تغيير مي‌دهيم چون اين يك سازه‌ي فلزي قابل تغيير است.»

به گزارش خبرنگار بخش تئاتر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محسن هاشمي مديرعامل مترو تهران با همراهي احمد مسجد‌جامعي عضو شوراي شهر تهران و ايرج راد مدير عامل خانه تئاتر ايران ساعاتي قبل امروز ـ 5 آبان ماه ـ از متروي واقع در چهارراه وليعصر (عج) بازديد كردند.

گرچه انتظار مي‌رفت در اين بازديد نام ايستگاه وليعصر به ايستگاه تئاتر‌شهر تغيير كند، چنين اتفاقي فعلا نيفتاد، اما ايرج راد از هاشمي خواست تا زير نام وليعصر ايستگاه تئاتر‌شهر درج شود و محسن هاشمي هم به شرط تصويب اين موضوع در شوراي شهر تهران با اين درخواست موافقت كرد.

 ايرج راد: قرار بود ايستگاه با نماي تئاترشهر هماهنگ باشد

در ابتداي اين بازديد ايرج راد مديرعامل خانه تئاتر كه سه سال پيش همراه هاشمي و احمد مسجد‌جامعي تفاهم‌نامه‌اي را درباره‌ي ساخت و ساز اين ايستگاه امضا كرده بودند، با اظهار نارضايتي از عدم پايبندي به اجراي اين تفاهم‌نامه خطاب به هاشمي گفت: قرار بود نماي اين ايستگاه با نماي تئاتر‌شهر هماهنگي داشته باشد. قرار بود اين ايستگاه طوري ساخته شود كه جلوي ديد تئاتر‌شهر را نگيرد، اما متاسفانه بخشي از بند‌هاي آن تفاهم‌نامه اجرايي نشده است.

در پاسخ به او محسن هاشمي گفت: اينها يك سازه‌ي فلزي است، هر موقع كه خواستيد آن را بكنيد تا ديده نشود.

پس از آن هاشمي در پاسخ به خبرنگار ايسنا درباره‌ي يكي‌ديگر از بندهاي آن تفاهم‌نامه مبني بر طراحي سالن تئاتر در اين ايستگاه فقط به ذكر اين نكته اكتفاء كرد و گفت: ما هفت سالن معرفي كرده‌ايم اما آقايان نپسنديدند به هرحال طول اين ايستگاه زياد است. تئاتري‌ها مي‌توانند از آن استفاده كنند.

سپس حاضران از پله‌هاي ايستگاه چهارراه وليعصر (عج) پايين رفتند و از دو طبقه آن ديدن كردند.

بنا بر اين گزارش،در شرايطي كه خبرنگاران به دنبال اين هيات مي‌دويدند، ايرج راد درباره‌ي عكس‌هاي طراحي‌شده در اين ايستگاه از هاشمي پرسيد و گفت: بيشتر عكس‌ها به نوعي طراحي شده كه مورد توافق ما نيست، ما خواسته بوديم عكس‌هاي تئاتري‌ها آن هم با ترتيب پيشكسوتي طراحي شود و تنها عكس‌هاي سينمايي‌ها در اينجا طراحي نشود كه هاشمي در پاسخ به اين سخن گفت: هزينه‌اي ندارد، اين عكس‌ها را مي‌توان به سرعت عوض كرد.

به گزارش ايسنا،در اين تصاوير عكس‌هايي از هنرمندان چون فرهاد آييش،بهزاد فراهاني،فاطمه معتمدآريا،اسماعيل خلج،نيما يوشيج و... مشاهده مي‌شود.

مسجدجامعي: تلاش‌شده نمادهاي تئاتري در اينجا حاكم باشد

در ادامه احمد مسجد‌جامعي ـ عضو شوراي شهر تهران ـ هم با اشاره به استفاده از صورتك‌ها و المان‌هاي تئاتري در ايستگاه تاكيد كرد: تلاش شده نمادهاي تئاتري در اينجا حاكم باشد.

سپس محسن هاشمي از راه‌اندازي اين ايستگاه از روز شنبه ـ 8 آبان ماه ـ خبر داد و افزود: از شنبه در اين ايستگاه مسافرگيري مي‌شود كه البته اين مسافرگيري به صورت آزمايشي خواهد بود.

 هاشمي: بايد شوراي‌شهر تغيير نام را مصوب كند

او درباره‌ي تغيير نام تابلوها و جايگزيني نام تئاترشهر گفت: بايد شوراي شهر چنين چيزي را مصوب كند. از آقاي چمران بپرسيد.

و خبرنگاران از احمد مسجد‌جامعي در اين‌باره پرسيدند كه پاسخي نگرفتند.

محسن هاشمي هم‌چنين به تئاتري‌ها پيشنهاد كرد كه المان‌هاي سه‌بعدي تئاتر درست كنند و در اين ايستگاه قرار بدهند.

مديرعامل مترو هم‌چنين قول داد كه تئاتري‌ها بتوانند از فضاي اين ايستگاه براي تبليغات نمايش‌هايشان و اعلام برنامه‌هاي تئاتر‌شهر استفاده كنند.

وي با اشاره به اين‌كه اين ايستگاه چهار ورودي دارد، افزود: همين الان مي‌توانيم نام اين ورودي را بگذاريم، ورودي تئاتر‌شهر چون اين ايستگاه از هر سمت چهارراه وليعصر يك ورودي دارد.

هم‌چنين ايرج راد گفت: به هرحال اينجا جزو ميراث فرهنگي است و براساس قوانين نبايد تا فواصل خاصي از اين مكان‌، مكان‌هاي ديگري ساخته شود كه اين مكان‌هاي فرهنگي تحت‌الشعاع قرار نگيرند.

در پاسخ به اين اعتراض يكي از مسوولان مترو كه محسن هاشمي را همراهي مي‌كرد، گفت: وقتي طراحي اينجا آماده شد، محمد حيدري مدير وقت تئاتر‌شهر آن را تاييد كرد. ما احترام همه‌ي هنرمندان را داريم. اين طراحي‌ها را يكسال پيش به ايشان ارائه كرديم.

ايرج راد خطاب به او گفت: آقاي حيدري در جريان مسائل نبود، چون تفاهم‌نامه در زمان مديريت مهرداد راياني‌مخصوص امضا شده بود.

هم‌چنين هاشمي خطاب به خبرنگاران گفت: بنويسيد قول مي‌دهم اگر تئاتري‌ها به نتيجه‌ي واحدي برسند و طرح مشخص‌تري بكشند كه همه آن را قبول داشته باشند ما حتما اين طراحي را تغيير مي‌دهيم، چون اين يك سازه‌ي فلزي قابل تغيير است.

او در پاسخ به سخن خبرنگاري كه گفت، طراحي نيازمند بودجه است، گفت: طراحي كه پول نمي‌خواهد. ساخت‌وسازش پول مي‌خواهد.

راد با اظهار تاسف از ديگر موارد سرپيچي مترو از تفاهم‌نامه‌ي امضا شده يادآور شد: قرار نبود چنين اتفاقي بيفتد بعد از امضاي تفاهم‌نامه پارتيشن‌ها را جمع كرديد اما از فردا دوباره آنها را نصب كرديد. گفتيد اينجا رمپ نمي‌شود، ولي شد.

به گزارش ايسنا، در شرايطي كه هنوز خبرنگاران سئوالات مختلفي داشتند و مي‌خواستند بدانند سرانجام نامگذاري اين ايستگاه چه خواهد شد؟! ايرج راد توضيح داد: براساس صحبت آقاي هاشمي قرار شد در كنار نام وليعصر ايستگاه تئاتر‌شهر هم قيد شود. آقاي مسجد‌جامعي هم اين مساله را در شوراي شهر مطرح مي‌كند، ضمن اين‌كه تفاهم‌نامه‌ي پيشين هم وجود دارد.

او ادامه داد: بخشي از توافقات قبلي اجرايي نشد، اما درخواست كرديم آنچه را كه قابل تغيير و اجراست، اجرايي كنيم، به هرحال آن تفاهم‌نامه با امضاي آقايان وجود دارد. ضمن اين‌كه فراموش نكنيم هنوز متروي وليعصر ساخته نشده، اين متروي انقلاب است. با تمام اين حرف‌ها ايرادي نمي‌دانيم اگر نام ايستگاه تئاتر‌شهر زير نام وليعصر درج شود.

درحاشيه:

در اين بازديد حاضران بارها و بارها از پله‌هاي مختلف طبقات ايستگاه بالا و پايين شدند، خبرنگاران در تمام مدت به دنبال مسوولان مي‌دويدند، در حالي كه قرار بود در آغاز نشستي در خانه‌ تئاتر برگزار شود و پس از آن همه با هم براي نام‌گذاري به ايستگاه چهارراه وليعصر بيايند، اما مديرعامل مترو تهران تغيير نام را منوط به مصوبه شوراي شهر تهران دانست.

محسن هاشمي در حاليكه خبرنگاران از او سئوال داشتند، ايستگاه مترو چهارراه وليعصر را ترك كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha