• یکشنبه / ۱۵ فروردین ۱۳۸۹ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8901-02418

لاريجاني: *پيش‌قدم در ساماندهي واردات مي‌شويم *فرهنگ كار نبايد تحت‌الشعاع منازعات سياسي قرار گيرد *مجلس نظرات اصلاحي دولت را براي هدفمندي يارانه‌ها مي‌پذيرد

لاريجاني:
*پيش‌قدم در ساماندهي واردات مي‌شويم
*فرهنگ كار نبايد تحت‌الشعاع منازعات سياسي قرار گيرد
*مجلس نظرات اصلاحي دولت را براي هدفمندي يارانه‌ها مي‌پذيرد

علي لاريجاني گفت: فرهنگ كار و تلاش و آباداني به هيچ وجه تحت الشعاع منازعات كم خاصيت سياسي نبايد قرار گيرد، يعني براي وحدت حركت همه نيروهاي خلاق انقلابي، اهميت درجه يك قائل شويم چه در بين قوا و درون هر قوه و چه در بين نخبگان سياسي كه طبعا برون مايه اين موج فكري رفتار صميمانه و همدلانه بين قوا خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، رييس مجلس شوراي اسلامي در نطق پيش از دستور خود ضمن تبريك سال جديد به نمايندگان و آرزوي عزتمندي براي مردم ايران، به آزادي عطارزاده ديپلمات در بند كشورمان در پاكستان از دست گروگانگيران توسط نيروهاي وزارت اطلاعات اشاره كرد و گفت: كار دوستان امنيتي انصافا ارزشمند و قابل تقديراست اما انتظار ما اين است كه دولت پاكستان با جديت به اين گونه مسايل در خاك خود پايان دهد و با افراد شروري كه گاه در قيافه جندالشيطان ظاهر مي‌شوند و دست به ترور مي‌زنند و يا در گروه‌هاي گروگانگير ظهور مي‌نمايند برخورد جدي كنند.

رييس مجلس با اشاره به توجه مقام معظم رهبري به توليدات صنعتي كشور و سفارش ايشان بر اين نكته كه از آسان گيري در واردات اعم از مصنوعات و توليدات كشاورزي، پرهيز شود، گفت: اين راهبردي اساسي براي استقلال كشور ماست و ايشان بهبود كيفيت محصولات را امري لازم دانستند كه به طور جد از طرق مختلف بايد مراقبت شود.

وي افزود: لذا اميدواريم وزارت خانه‌هاي ذيربط در تحقق اين نظر سعي بليغ نمايند. مجلس شوراي اسلامي نيز اين توصيه خيرخواهانه را ارج مي‌نهد و پيش قدم در بازنگري و ساماندهي اين امر خواهد بود.

وي هم چنين به سخنان مقام معظم رهبري در مشهد پيرامون اهميت قانون هدفمند كردن يارانه‌ها اشاره كرد و گفت: سخنان ايشان رافع دغدغه‌ها و خاتمه دهنده به بحث‌هاي مطرح شده در كشور بود و اميدواريم تاكيد ايشان بر اجراي قانون به همه مسوولين كشور به عنوان پايه اصلي حركت دهه پيشرفت و عدالت مدنظر قرار گيرد.

لاريجاني اظهار كرد: البته مقام معظم رهبري در سال گذشته بارها در مسايل مختلف همه را توصيه به رعايت قانون نمودند و روشن است كه توسعه بدون قانون امري پايدار نخواهد بود و عدالت بي قانون امري خود متناقض و مهمل و در واقع بيداد خواهد بود.

وي افزود: در همين امر نظرات معظم له در همكاري قوا با يكديگر و مددرساني قوه مقننه به دولت راهگشا و قطعا مجلس شوراي اسلامي اين سفارش را در مسير اجراي قانون مدنظر قرار داده و همراهي صميمانه با دولت خواهد داشت و در زمان خود پذيراي نظرات و استدلال‌هاي اصلاحي دولت مي‌باشد.

رييس قوه مقننه با اشاره به نامگذاري امسال به سال همت مضاعف و كار مضاعف گفت: امسال فرصت مغتنمي است كه همه دستگاه‌ها به وارسي ظرفيت‌ها و استعدادهاي خود بپردازند و چگونگي بالفعل كردن آنها را در حركت سالانه مورد بررسي قرار دهند.

وي تاكيد كرد: بالا بردن بهره وري يكي از اولويت‌هاي مهم در توسعه كشور است و در سياست‌هاي كلي برنامه پنج ساله نيز مدنظر قرار گرفته است كه اميدواريم با اين شعار ارزشمند سال فرصت برداشتن گامي بلند براي همگان و به خصوص حكمرانان و صاحبان حرفه و توليد كنندگان و نخبگان فراهم شود.

لاريجاني با بيان اين كه در ارزيابي برنامه چهارم مشهود مي‌گردد كه كاستي در تحقق اهداف برنامه بايد با تلاش و كار مضاعف در برنامه پنجم جبران گردد، افزود: اگر رشد 9/8 درصدي براي حصول به سند چشم انداز در برنامه چهارم محقق نگردد معناي آن ترميم رشد و توسعه با كار مضاعف در برنامه پنجم خواهد بود و اين امر امكان پذير است به شرط آنكه با واقع بيني مسير توسعه مورد ارزيابي علمي قرار گيرد و از همه استعدادها به درستي استفاده شود.

رييس مجلس هم چنين به حوادث چند وجهي در فلسطين اشغالي اشاره كرد و گفت: اين حوادث نشانگر طراحي جديد رژيم صهيونيستي و پدرخوانده آن ايالات متحده آمريكاست و گسترش بي رويه اماكن ساختگي صهيونيستي در اطراف مسجد الاقصي و تخريب بناها و آثار تاريخي اسلامي قدس در يك ماه اخير همراه با بي وزني سران كشورهاي عربي و اسلامي رژيم اسرائيل را به قلمروي گستاخي جديدي وارد نموده است و آن تهاجم ناجوانمردانه به زيربناهاي نوار غزه بود.

وي گفت: تعجب آور است كه چگونه برخي كشورهاي عربي كه دم از اسلاميت مي‌زنند نسبت به توهين آشكار به مراكز اسلامي و ملت مظلوم عرب فلسطين باز هم دنبال طرح‌هاي سازش با عقب نشيني بيشتر هستند.

وي اظهار كرد: همه گستاخي‌هاي اخير معلول همين طرح‌هاي پوشالي سازش بوده است و امروز وزن اين طرح‌ها كاملا روشن شده، لذا بايد به داد ملت مظلوم فلسطين رسيد و از همه ظرفيت‌ها براي صيانت از مراكز تاريخي اسلامي قدس بهره جست.

رييس مجلس با اشاره به حضور هيات پارلماني كشورمان در نشست سالانه بين المجالس در روزهاي نخست سال گفت: اين هيات از مظلوميت مردم فلسطين در اين اجلاس دفاع كرد و هم چنين تلاش شد در رايزني با روساي مجالس كشورهاي اسلامي كميته اجرايي بين المجالس اسلامي در تركيه به زودي تشكيل شود.

وي گفت: به نظر مي‌رسد كه ايام عيد پسه - كه بر هموطنان يهودي مبارك باشد- زمينه‌هاي انتفاضه جديد را در فلسطين فراهم مي‌كند و ملت ايران از نيروهاي مقاومت فلسطين و حماس، جهاد و ساير گروه‌ها در اين مجاهدت ارزشمند حمايت مي‌كند و مجلس شوراي اسلامي نيز از سازمان ملل يونسكو و همه مجالس كشورهاي اسلامي مي‌خواهد در دفاع از ميراث اسلامي و ملت مظلوم فلسطين دچار عقب افتادگي نشوند و به وظيفه بين المللي و اسلامي خود عمل كنند.

لاريجاني عنوان كرد: هيات رئيسه مجلس در راستاي شعار سال در حوزه كار داخلي مجلس تمهيداتي را در نظر دارد كه از جمله آن فعالتر شدن كميسيون‌ها كه مغز متفكر مجلس هستند و افزايش جلسات آنها و بالا بردن بهره وري كار در كميسيون‌ها و جلسه علني است كه با اصلاح مجدد آئين نامه محقق مي‌شود و انشاءالله اين مسايل متعاقبا به اطلاع نمايندگان خواهد رسيد.

رييس مجلس همچنين از دستگاه‌هايي كه در ايام تعطيلات نوروز در خدمت به ملت شبانه روز فعاليت مي‌كردند، از جمله نيروي انتظامي، سپاه، بسيج، پليس راه، هلال احمر، وزارت بهداشت و درمان و صدا و سيما تشكر كرد.

وي افزود: از اين كه مردم عزيز در مجموع به مقررات راهنمايي و رانندگي در ايام سفرهاي نوروزي توجه بيشتري كرده‌اند و از اين جهت به آرامش رواني جامعه مدد رسانده‌اند سپاسگزاري مي‌كنم و به اميد روزي كه اين فرهنگ قانون مداري در همه شئون جامعه امر مسلطي گردد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha