• سه‌شنبه / ۲۲ دی ۱۳۸۸ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8810-11618
  • خبرنگار : 71091

بني‌اعتماد و مستند «حياط خلوت خانه خورشيد»: كاش قبل از جشنواره‌ي فجر، فيلمم به ياد آورده مي‌شد

بني‌اعتماد و مستند «حياط خلوت خانه خورشيد»:
كاش قبل از جشنواره‌ي فجر، فيلمم به ياد آورده مي‌شد

رخشان بني‌اعتماد در پي اتفافات اخير و اظهارنظرات مختلف درباره شركت مستند «حياط خلوت خانه خورشيد» در جشنواره فيلم فجر، يادداشتي را در اختيار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گذاشت.

در اين متن آمده است:«نمايش فيلم مستند «حياط خلوت خانه‌خورشيد» در پرديس‌هاي سينمايي، تصميم مدبرانه معاونت فرهنگي هنري شهرداري است که در تنگناي نمايش فيلم‌هاي مستند مي‌تواند به فال نيک گرفته شود به اين اميد که اين حرکت ادامه يابد و منحصر به يک فيلم و يک زمان محدود نشود.

نزديک به يک سال از توليد و تحويل اين فيلم مي‌گذرد و بعد از دو نمايش در جشنواره فيلم شهر، هيچ خبر و اثري از آن ندارم تا اين که دفعتا حضور آن در ليست فيلم‌هاي پذيرفته شده جشنواره فجرامسال اعلام مي‌شود. اين که مسئوليت و اختيار سرمايه‌گذار و تهيه‌کننده و فيلمساز در آداب حرفه‌اي چه تعريفي دارد و آيا فيلمساز حق شرکت يا عدم شرکت درهر جشنواره را دارد يا نه امري روشن است که نياز به توضيح ندارد.

بحث در اين جاست که به فيلمي که مجوز نمايش داده نشده، براي شرکت در جشنواره مجوز صادر مي‌کنند (که اگر پيش از آن صادر شده من بي‌اطلاعم) و جدولي پرتر مي‌شود و جشنواره تمام مي‌شود و دوباره آن را به فراموش خانه آرشيو مستند برمي‌گردانند.

کاش پيش از اين و قبل از حضور در جشنواره فجر اين فيلم به‌ياد آورده مي‌شد، با توجه به مضمون اجتماعي آن بي‌هيچ رقابت و مسابقه‌اي، در مراکز و نهادهاي مختلف اجتماعي به نمايش در آمده بود که بي‌شک حاصل اثرگذاري آن براي فيلمساز و تهيه‌کننده و سرمايه‌گذار موثرتر و لازم‌تر از هر موفقيت جشنواره‌اي بود.

هر چند که تصميم جديد سازمان فرهنگي هنري شهرداري در نمايش اين فيلم خود به منزله دريافت جايزه‌اي ارزشمند براي سازندگان اين فيلم خواهد بود. به اميد آن‌که اين تصميم بدعتي مداوم در فضاي ديده شدن آثار باارزش سينماي مستند ميهن‌مان به وجود آورد.»

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha