• جمعه / ۱۰ آبان ۱۳۸۷ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 8708-05145
  • منبع : نمایندگی لرستان

علي‌احمدي: آموزش‌وپرورش نياز به بروز و اسلامي شدن دارد آموزش‌وپرورش و آموزش عالي از مقصران بيكاري در كشورند

علي‌احمدي:
آموزش‌وپرورش نياز به بروز و اسلامي شدن دارد
آموزش‌وپرورش و آموزش عالي از مقصران بيكاري در كشورند

وزير آموزش و پرورش گفت: از جمله مقصران بيكاري در كشور، آموزش و پرورش و آموزش عالي هستند كه نيروها را بر اساس نياز جامعه تربيت نكرده‌اند، لذا اين غفلت بايد جبران شود.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي‌احمدي در جلسه شوراي اداري شهرستان اليگودرز گفت: در اين دولت چرخه توليد ثروت در كشور شكل گرفته و اين چرخه شامل تربيت نيروهاي متخصص، توزيع سهام عدالت و پرداخت وام‌هاي زودبازده است.

وي افزود: بايد كار را به مردم سپرد و در كنار آن، به بخش خصوصي وام داد و اشتغالزايي كرد، چراكه در بخش دولتي ديگر خبري از استخدام نيست و ديگر نبايد دنبال استخدام در ادارات دولتي را بگيريم.

وي در جمع مديران آموزش و پرورش شهرستان‌هاي لرستان در سالن كنفرانس خانه معلم خرم‌آباد، نيز گفت:بايد در آموزش و پرورش تحول بنيادي در ابعاد فعاليت‌هاي علمي، ارزشي و مكتبي اين دستگاه، ايجاد شود.

وي اظهار كرد: آموزش و پرورش نياز به بروز و اسلامي شدن دارد و اسلامي شدن در ايران كه پيشينه تمدن و فرهنگ باروري و مردم خوبي دارد، معني پيدا مي‌كند.

وي گفت: ستاد تحولي را در وزارتخانه تشكيل داده‌ايم و در اين ستاد از وزراي فرهنگي، نمايندگان مردم در مجلس، اعضاي شوراي انقلاب فرهنگي وآموزش وپرورش و اساتيد دانشگاه و حوزه حضور دارند.

وزير آموزش و پرورش گفت: برنامه جامعي در برگيرنده همه اقدامات يعني سرمايه‌گذاري، جهت‌گيري، توسعه كمي و ارتقا كيفي در زمينه تامين وارتقا نيروي انساني، فني وحرفه‌اي، استثنايي، تيزهوشان، مسائل رفاهي و منزلتي و آموزشكده‌ها بايد تدوين و اجرا شود كه در اين راستا اميدوارم به توازن منطقه‌اي دست پيدا كرده و توسعه عدالت‌محور براي آموزش و پرورش به ارمغان آيد.

علي احمدي بيان كرد: سطح عمومي علمي آموزش و پرورش در شهرهاي مختلف، متفاوت بوده و نياز است در اين راستا سرمايه‌گذاري عادلانه‌اي صورت گيرد.

وي گفت: در هفت ماهه امسال با وجود كسري مالي، وضع تخصيص منابع براي تامين ضروريات از هر سال ديگري مناسب‌تر بود و در اين راستا مديريت متمركز صورت گرفت.

وزير آموزش وپرورش اظهار كرد: امروز در شرايطي هستيم كه حتي براي سه ماهه پاييز، مطالبات حق التدريس و اضافه كاري را تخصيص داده‌ايم وحتي بعضي از استان‌ها نيز حق التدريس مهر پرداخت شده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha