• شنبه / ۶ مهر ۱۳۸۷ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 8707-02830
  • منبع : وزارت دادگستری

سازمان تعزيرات حكومتي اعلام كرد: *محكوميت مديرعامل يك شركت خصوصي *جزاي نقدي براي يك شركت توليد روغن نباتي و...

سازمان تعزيرات حكومتي اعلام كرد:
*محكوميت مديرعامل يك شركت خصوصي
*جزاي نقدي براي يك شركت توليد روغن نباتي و...

پرونده يك شركت خصوصي به علت عدم ايفاي تعهدات ارزي در تعزيرات حكومتي استان تهران مطرح و مديرعامل شركت به جريمه نقدي و استرداد وجه محكوم شد.

به گزارش كميته مشترك اطلاع‌رساني سازمان تعزيرات حكومتي و سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليد‌كنندگان، حسب شكايت بانك تجارت عليه يك شركت خصوصي مبني بر عدم ايفاي تعهدات ارزي صادركنندگان و ارسال پرونده به تعزيرات حكومتي تهران، رئيس شعبه 56 بدوي پس از رسيدگي به موضوع ، اتهام وارده را محرز تشخيص و مديرعامل شركت را به استرداد بيش از 000 /107 دلار برابر با ارزش تقريبي بيش از 102 ميليون تومان و بيش از 155 ميليون ريال جزاي نقدي در حق دولت محكوم كرد.

توقيف دو دستگاه كاميون حامل كالاي قاچاق

با توقيف دو دستگاه كاميون حامل انواع كالا و داروي خارجي قاچاق در گلوگاه توره (محور اراك – بروجرد) 4 متهم در اين راستا شناسايي و شعبه تعزيرات حكومتي مستقر در گلوگاه متهمين را به پرداخت بيش از 14 ميليارد ريال جريمه محكوم كرد.

به گزارش كميته مشترك اطلاع‌رساني سازمان تعزيرات حكومتي و سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليد‌كنندگان مأمورين فرماندهي انتظامي استان مركزي با مظنون شدن به دو دستگاه كاميون ضمن انجام بازرسي‌هاي لازم مقادير زيادي كالاي قاچاق شامل پوشاك ، كفش ، لوازم آرايشي ، ال سي دي و انواع دارو و پودرهاي نيروزا كه فاقد هرگونه بارنامه و مدارك مثبته گمرك بود كشف كرند.

با اعلام شكايت گمرك و دانشگاه علوم پزشكي استان مركزي پرونده در شعبه ويژه رسيدگي به جرائم قاچاق كالا و ارز مستقر در گلوگاه توره ارجاع و منتهي به صدور رأي ‌شد. اين گزارش حاكي است 4 متهم پرونده با حضور در شعبه و اعتراف صريح به تخلف انجام شده و ايراد دفاعيات غير موجه و ضد و نقيض علاوه بر ضبط كالا به نفع دولت به پرداخت مبلغ 110/ 857/ 335/ 14 ريال جزاي نقدي در حق دولت محكوم شدند.

توقيف يك دستگاه اتوبوس به علت قاچاق فرآورده‌هاي سوختي

راننده يك دستگاه اتوبوس به علت قاچاق مقدار 1450 ليتر نفت و گاز توسط مأمورين مديريت مبارزه با جرائم اقتصادي شناسايي و به اداره‌كل تعزيرات كرمان معرفي كه پس از بررسي و رسيدگي در شعبه ششم اداره‌كل تعزيرات حكومتي متهم پرونده به مبلغ سيزده ميليون و پانصد‌و پنجاه و هفت‌هزار و پانصد ريال جزاي نقدي و ضبط فرآورده‌هاي مكشوفه در حق دولت محكوم شد.

پرونده يك شركت توليد روغن نباتي در تعزيرات حكومتي تهران

سازمان تعزيرات حكومتي براي يك شركت سهامي توليد روغن نباتي به اتهام عدم رعايت فرمول ساخت بيش از 200 ميليون ريال رأي محكوميت صادر كرد.

به گزارش كميته مشترك اطلاع‌رساني سازمان تعزيرات حكومتي و سازمان حمايت مصرف‌كنندگان حسب شكايت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي تهران عليه يك شركت سهامي توليد روغن نباتي مبني بر عدم رعايت فرمول ساخت كالاي توليدي پرونده به تعزيرات حكومتي تهران ارسال و در شعبه 55 ويژه رسيدگي به تخلفات پزشكي و دارويي مورد رسيدگي و منجر به صدور محكوميت شد.

گزارش ارسالي حاكي از آنست كه عدم رعايت فرمول در ساخت حلب‌هاي روغن نباتي موجب نفوذ ذرات قلع به داخل محصول توليدي شده لذا محصول توليدي غير قابل مصرف اعلام شده است. از اين رو تخلف منتسبه به مديرعامل شركت محرز تشخيص و متهم به پرداخت جزاي نقدي در حق دولت محكوم شد.

توقيف يك دستگاه كاميون و كشف كالاي قاچاق

مأموران انتظامي در حين كنترل خودروهاي عبوري يك دستگاه كاميون 10 چرخ را به ظن حمل كالاي قاچاق متوقف كرده و با انجام بازرسي‌هاي لازم مقادير متنابهي از انواع نوشابه خارجي و شربت كشف مي‌كنند كه با اعلام جرم گمرك استان و سير مراحل قانوني در مراجع قضايي پرونده در اداره‌كل تعزيرات خوزستان مطرح و منتهي به صدور رأي شد.

در اين خصوص شعبه ويژه رسيدگي به جرائم قاچاق كالا و ارز با احضار متهم پرونده و اخذ دفاعيات آن و به استناد گزارشات موجود پرونده و اظهارات بلاوجه متهم، وي را به پرداخت مبلغ 010 /227/ 220 ريال جزاي نقدي و ضبط كالاي مكشوفه در حق دولت محكوم كرد.

جريمه قاچاقچيان گوشي موبايل

افرادي كه اقدام به قاچاق 80 دستگاه گوشي موبايل كرده و گوشي‌ها را در خودرو سمند جاسازي كرده بودند ، توسط مأموران نيروي انتظامي دستگير و پرونده ايشان به تعزيرات حكومتي ارسال شد كه پس از طي مراحل قانوني متهمان در شعبه گلوگاهي شهيد زارعي تعزيرات حكومتي همدان علاوه بر ضبط كالاي كشف شده به پرداخت مبلغ 840/ 547/ 344 ريال در حق دولت محكوم شدند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha