• سه‌شنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ / ۱۶:۵۵
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 8702-06328
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران خبر داد: اجراي 300 برنامه در هفته معلم افتتاح هفت کتابخانه در تهران؛ به زودي برگزاري جشنواره مطهري پژوهان در سال جاري

رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران صبح امروز در نشستي خبري از راه‌اندازي موزه مرحوم سيد جعفر شهيدي در منزل شخصي‌اش در آينده نزديک خبر داد.

به گزارش سرويس «شهري» ايسنا، احمد نوريان صبح امروز در نشست خبري برنامه‌هاي هفته معلم اين سازمان و برنامه‌هاي شهرداري تهران در بيست و يکمين نمايشگاه بين المللي کتاب تهران که در خانه موزه شهيد مطهري برگزار شد، با بيان اين که سازمان فرهنگي هنري شهرداري و ساير مراکز مرتبط با آن در هفته معلم 300 برنامه مختلف اجرا خواهند کرد، گفت: ويژه برنامه‌هايي در فرهنگسراهاي مختلف اجرا خواهد شد؛ در فرهنگسراي مدرسه همايش "معلم؛ ديروز، امروز و فردا" و نيز همايش "نگاه معلم" برگزار خواهد شد. وي افزود: جشن الفبا و انتخاب بهترين معلم نمونه نيز در فرهنگسراي نوجوان و همايش "نقش معلم" در فرهنگسراي سلامت برگزار مي‌شود.

وي افزود: تقدير از معلمان، برگزاري مسابقه کتابخواني "حکمت مطهر" و نيز تقدير از چهره هاي ماندگار محلات و مناطق مختلف تهران از ديگر برنامه هاي سازمان در هفته معلم است.

نوريان در ادامه از افتتاح هفت کتابخانه عمومي در مناطق مختلف تهران در آينده نزديک خبر داد و گفت: دو کتابخانه در منطقه هفت، سه کتابخانه در منطقه 18، يک کتابخانه در منطقه 15 و يک کتابخانه در منطقه 22 به زودي افتتاح مي‌شود. علاوه بر اين، حدود 90 کتابخانه ديگر در دست احداث است که کار آن‌ها در مرحله تملک زمين، طراحي فضا، فونداسيون و اسکلت بندي ساختمان است. ضمن اين که برخي از آن‌ها پيشرفت‌هاي ساختماني هم داشته‌اند و اميدواريم در ماه‌هاي آتي افتتاح شوند.

رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با بيان اين که در سال گذشته 15 ميليارد و 600 ميليون تومان صرف کتابخانه‌هاي عمومي اين شهر شده است، از تصويب و اختصاص بودجه اي تکميلي براي ادامه اين فعاليت در سال جاري خبر داد، اما به ميزان آن اشاره‌اي نکرد.

رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران به برنامه‌هاي اين سازمان در نمايشگاه بين‌المللي کتاب هم اشاره کرد و گفت: در سطح تهران 71 کتابخانه رسمي و 9 کتابخانه شبانه روزي وجود دارد، ما براي تقويت کتابخانه‌هاي شهر تهران علاوه بر بودجه يک ميلياردي که به انجمن کتاب خانه‌هاي عمومي اختصاص داده‌ايم دو ميليارد نيز پيش بيني کرده‌ايم که به زودي اين بودجه براي تجهيز کتابخانه‌ها اختصاص مي‌يابد.

وي زمان برگزاري مراسم تقدير از 500 کتابدار تهراني را 20 ارديبهشت و مکان آن را سالن شهيد آويني فرهنگسراي بهمن اعلام کرد.

احمد نوريان از افتتاح موزه استاد فقيد سيد جعفر شهيدي خبر داد و گفت: بخشي از خانه استاد را شهرداري بنا به خواسته خانواده وي براي نگهداري از آثار گرانبهاي ايشان تبديل به موزه کرده و قرار است، همزمان با هفته معلم در روز 15 ارديبهشت ماه امسال و در منزل شخصي اين استاد در ميدان 58 نارمک افتتاح شود.

رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران همچنين خبر از راه‌اندازي 10 خانه فرهنگ سيار با محوريت موضوعي کتاب داد و گفت: 10 دستگاه اتوبوس تحويل گرفته‌ايم که با تجهيز آن‌ها به کتاب و محصولات فرهنگي در سطح شهر ارائه خدمات خواهند داشت. ما در ادامه طرح کتاب اتوبوس، طرح کتاب قطار و هواپيما را اجرا خواهيم کرد. توافقاتي نيز در اين زمينه با هواپيمايي شده و حتي کتابي نيز توزيع شده است که با استقبال مواجه شد.

وي افزود: در مجموع ما از اول دي ماه 85 تا اسفند 86، يک ميليون و 500 هزار جلد کتاب را در 400 عنوان به 10 هزار اتوبوس داديم.

نوريان در ادامه از عضويت رايگان خانم‌هاي خانه دار در کتابخانه‌هاي سطح شهر تهران خبر داد و با بيان اين مطلب که در روز 20 ارديبهشت تجليل از کتابداران را داريم در هفته معلم طي مراسمي از کتابدان نمونه در سالن شهيد آويني فرهنگسراي بهمن تقدير به عمل مي‌آيد.

در اين نشست خبري که در خانه موزه شهيد مطهري برگزار شد، علي دژاکام ـ مسوول اين خانه موزه ـ در سخنان کوتاهي از قصد مسوولان آن براي تبديل اين محل به قطب فرهنگي و علمي و پژوهشي کشور خبر داد و گفت: ما براي اين منظور تمام کارهايي را که به نوعي به استاد مطهري برمي گردد در يک بانک اطلاعاتي گردآوري کرده‌ايم و قرار است اين اطلاعات بر روي سايت خانه موزه هم قرار بگيرد.

وي همچنين از برگزاري جشنواره "مطهري پژوهان" در سال جاري خبر داد و گفت: با مراکز مختلفي در اين زمينه مذاکره شده و اطلاعات لازم براي آن را جمع آوري کرده‌ايم و در سال جاري برگزار مي‌شود.

در ادامه اين نشست نوريان همچنين در نمايشگاه بين‌المللي کتاب سازمان فرهنگي هنري فرهنگسراي کتاب را تدارک ديده است که در اين فرهنگسرا کتاب‌هاي مختلف عرضه شده و علاوه بر آن کارگاه‌هاي آموزشي در زمينه طنز، برگزار مي‌شود.

وي ادامه داد: برگزاري مسابقات ادبي، قصه گويي، اجراي نمايش از ديگر برنامه‌هاي فرهنگسراي کتاب در نمايشگاه بين‌المللي خواهد بود.

نوريان در ادامه اين نشست به برنامه هاي موزه استاد شهيد مطهري اشاره کرد و خاطرنشان كرد: سال گذشته مسئله تملک و بازسازي خانه استاد مطهري را انجام داديم و بخشي از آن نيز تجهيز شده است. با مشخص شدن مديريت اين موزه کار خود را در هفته معلم آغاز مي‌کند.

وي ادامه داد: اين موزه به مرکز نشر افکار، شناخت شخصيت، منش شهيد مطهري تبديل مي‌شود و سعي خواهيم کرد در اين موزه تمام آثار شهيد مطهري را جمع‌آوري کنيم.

وي از راه‌اندازي سايت شهيد مطهري به سه زبان انگليسي، فارسي، عربي خبر داد و در ادامه گفت: تمرکز ما امسال در تورهاي تهران‌گردي بر موضوع کتاب، خانه استاد شهيد مطهري خواهد بود و در اين ميان سعي مي‌کنيم تا کتابخانه تخصصي و بانک اطلاعاتي اين شهيد بزرگوار را تهيه و ايجاد کنيم.

رييس سازمان فرهنگي هنري همچنين در ادامه به ساخت فيلمي کوتاه درباره زندگي شهيد مطهري اشاره کرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha