• شنبه / ۱۷ آذر ۱۳۸۶ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8609-09945

مرحله ديگري از برخورد با بدپوششي از فردا آغاز مي‌شود رييس پليس پايتخت مأمورانش را توجيه كرد: با كسي تعارف نداريم، اما مصداق‌تراشي و زياده‌روي هم نكنيد!

مرحله ديگري از برخورد با بدپوششي از فردا آغاز مي‌شود
رييس پليس پايتخت مأمورانش را توجيه كرد:
با كسي تعارف نداريم، اما مصداق‌تراشي و زياده‌روي هم نكنيد!

با توجه به آغاز مرحله ديگري از اجراي طرح برخورد با بدپوششي در فصل زمستان در ادامه طرح ارتقاء امنيت اجتماعي، سردار رادان، رييس پليس پايتخت طي نشستي، ماموران عمل‌كننده خود را اين گونه توجيه كرد:

«زياده‌روي نكنيد، با سليقه‌هاي شخصي برخورد نكنيد و از خود، مصداق‌تراشي نكنيد. حواستان باشد كه يكنواختي در روحيه شما حاكم نشود، چون از آسيب‌هاي جدي است؛ با كسي تعارف نداريم و طرح تعطيلي ندارد؛ مگر اين كه ديگر نيرويي نباشد، اجراي آن كاملا جدي است.»

بر اين اساس مرحله جديد اين طرح نيز از امروز شنبه هفدهم آذرماه در پايتخت كليد خورد.

بايد ناسازگاري‌ها را به جان بخريم

به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، سردار احمدرضا رادان در جلسه توجيهي كه با حضور نيروهاي بكارگرفته شده در گشتهاي ارشاد برگزار شد، فعاليت نيروها در اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي را همرديف مجاهدت در دوران جنگ توصيف كرد و افزود: هر چقدر هم سرزنش كردند، شما مصمم‌تر شويد، منتظر تعريف و تمجيد نباشيد، بايد ناسازگاري‌ها و خبرسازي‌ها را به جان بخريم؛ چون مردم به شدت راضي هستند، اما اين كافي نيست و نبايد قانع شويم، ما بايد راهمان را ادامه دهيم.

با شما هم برخورد مي‌كنيم!

وي با بيان اين كه مجرمان بايد بدانند هزينه جرم بالا رفته است، خطاب به فروشندگان سي‌دي‌هاي غيرمجاز اولتيماتوم داد: يا به سرعت فعاليتهاي مجرمانه خود را جمع و جور مي‌كنيد يا اين كه با شما هم برخورد مي‌كنيم. در اين رابطه هماهنگي‌هاي لازم با دستگاه قضايي به عمل آمده و پليس امنيت عمومي موضوع را پيگيري مي‌كند.

بانوان بدحجاب 4 برابر بيشتر در معرض مزاحمت قرار مي‌گيرند

سردار رادان با اعلام اين كه «خانم‌هاي بدحجاب 4 برابر بيشتر مورد مزاحمت قرار مي‌گيرند»، افزود: ما مسووليت خود را در برابر اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي انجام داده و اين مسير را ادامه مي‌دهيم.

به گزارش ايسنا، بر اساس اعلام رييس پليس پايتخت، استفاده از پوتين‌هاي بلند، كلاه بدون مقنعه يا روسري، پوشيدن پالتو يا كاپشن كوتاه بدون مانتو، لباس‌هاي تنگ و چسبان به جاي مانتوهاي مناسب از جمله مصاديق بدپوششي در فصل زمستان است.

پوتين روي شلوار «تبرج» است!

خبرنگاري پرسيد: «چندي پيش رييس عقيدتي سياسي ناجا اعلام كرد كه در برخورد با نوع پوشش، شرع مدنظر قرار مي‌گيرد، نه عرف! بر اين اساس استفاده از پوتين‌هاي بلند چه تناقضي با احكام شرعي دارد؟»

سردار رادان پاسخ داد: پوتين بر روي شلوار از لحاظ شرعي نوعي تبرج به شمار مي‌رود و بر اين اساس با توجه به اين كه تبرج از مصاديق بد پوششي است، با اين قبيل موارد نيز برخورد خواهد شد، چراكه براي نمونه قرار گرفتن چكمه بر روي شلوار به دليل نشان دادن بخشي از برجستگي‌هاي بدن از مصاديق شرع است و تبرج به حساب مي‌آيد.

به گزارش ايسنا وي با اشاره به آغاز به كار مرحله جديد طرح امنيت اخلاقي با موضوع برخورد با بدپوششي زمستاني گفت: با افزايش گشت‌ها، از فردا پرسنل زن و مرد در موضوع برخورد با پوشش زمستاني وارد عمل مي‌شوند.

بنا بر اعلام سردار رادان، برخورد با فروشندگان سي‌دي‌هاي غيرمجاز و مراكز عرضه‌كننده قليان نيز از جمله اقدامات آتي نيروي انتظامي است.

مظاهر بدپوششي، زمستان و تابستان ندارد

رييس پليس پايتخت، تفاوت زيادي ميان مظاهر بد پوششي در زمستان با تابستان قايل نشد؛ مگر از نوع پوشش و جنس آن كه طبيعتا متفاوت خواهد بود و در عين حال تاكيد كرد: آن چيزي كه اهميت دارد اينست كه پليس وظيفه دارد در ناهنجاري‌ها ورود پيدا كند و مردم نيز همواره اين تقاضا را مطرح كرده‌اند.

به گفته وي، پليس امنيت عمومي در بخش اماكن حتي موارد بدپوششي و ناهنجاري را رصد كرده و موضوع را با تمامي صنوف در ميان گذاشته است؛ صنوفي كه جزو گروه هدف هستند تا از ورود اين افراد خودداري كنند؛ رستوران‌ها، كافي‌شاپ‌ها و ... از اماكني هستند كه مسؤول‌اند از ورود اين افراد جلوگيري كنند و در غير اين صورت با اقدامات غيرقانوني به صورت جدي برخورد مي‌شود.

سردار رادان با بيان اين كه با صنوف متخلف نيز برابر قوانين و مقررات اماكن عمومي برخورد مي‌شود، عنوان كرد: تذكر، اخطار به پلمپ شدن و پلمپ مراحل برخورد با اماكن متخلف خواهد بود.

وي در خصوص نحوه برخورد ماموران كه مورد پرسش خبرنگاران بود، با تشريح مراحل برخورد توضيح داد: افراد بدپوششي كه در حد تذكر باشند، در همان محل مورد تذكر قرار مي‌گيرند، اما در غير اين صورت افراد به مراكز امنيت عمومي پليس منتقل مي‌شوند و در آنجا پس از انجام مشاوره، پس از اخذ تعهد، درج سابقه انتظامي و تغيير در پوشش تحويل خانواده‌هايشان مي‌شوند.

برخورد نامناسب قابل‌قبول نخواهد بود

برخورد خشن و بعضا نامناسب برخي ماموران در گشتهاي ارشاد، موضوعي بود كه از سوي يكي از خبرنگاران مطرح شد و از فرمانده انتظامي تهران بزرگ خواست توضيحاتي درباره تدابير انديشيده شده در اين رابطه ارايه دهد.

به گزارش ايسنا سردار رادان با بيان اين كه برگزاري كارگاه‌هاي مختلف جهت بالا بردن آستانه تحمل واحدهاي گشتي از جمله اهداف پليس است، خاطرنشان كرد: برخورد نامناسب به رغم حجم ماموريت‌ها براي پليس قابل قبول نخواهد بود.

رييس پليس پايتخت همچنين درباره سابقه‌داران در اين طرح، گفت: به طور قطع تعداد اين افراد بسيار انگشت‌شمار است، اما افراد با سابقه حتي اگر در مرحله قبلي طرح تابستاني سابقه انتظامي داشته باشند، با رفع وضعيت در محل، پرونده‌اي براي آنها تشكيل شده و به مرجع قضايي معرفي مي‌شوند تا برايشان تصميم‌گيري شود.

به گفته سردار رادان، مصاديق بدپوششي در طرح ارتقاء امنيت اخلاقي در ستاد جرايم خاص متشكل از قوه قضاييه، پليس و ساير دستگاه‌هاي امنيتي از جمله سپاه، وزارت اطلاعات و دستگاه‌هاي فرهنگي بررسي شده است.

وي در برابر اين پرسش كه آيا در مرحله جديد نيز از كارشناسان اجتماعي و روانشناسي كمك گرفته شده است يا خير؟ پاسخ داد: شروع اجراي طرح امنيت اخلاقي و اجتماعي مبناي علمي داشته و انتخاب مصاديق طرح برگرفته از نظرات علمي و نظرسنجي‌هاي انجام شده از سوي مراكز علمي، جامعه‌شناسان و حتي روانشناسان بوده و بر اين اساس نيروي انتظامي همچنان از راهنمايي و مشاوره اين افراد بهره‌مند است.

پليس زن در پيست‌هاي اسكي هم مستقر مي‌شود

به گزارش ايسنا، استقرار پليس زن با فراگيري دوره‌هاي خاص اسكي در پيست‌هاي اسكي در زمستان امسال خبر ديگري بود كه فرمانده انتظامي تهران بزرگ در جمع خبرنگاران اعلام كرد.

وي گفت: پليس‌ زن در كنار پليس مرد با پوشش خاص براي اسكي بانوان بدون داشتن تبرج در پيست‌هاي اسكي انجام وظيفه مي‌كنند.

سرنشينان خودروها نيز مشمول طرح مي‌شوند

خبرنگار ايسنا از سردار رادان درباره نحوه برخورد با سرنشينان داخل خودروها پرسشي مطرح كرد كه وي در پاسخ، به بيان اين مطلب بسنده كرد كه ماموران پليس اعم از راهنمايي و رانندگي و انتظامي با آنچه از مصاديق مطروحه مي‌بينند، برخورد خواهند كرد.

حتي اگر اعضاي شوراي اجتماعي كشور تأييدمان نكنند، به وظيفه ذاتي خود عمل مي‌كنيم

وي همچنين در پاسخ به پرسش ديگر ايسنا مبني بر اين كه اساسا مصاديق طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و اخلاقي در شوراي اجتماعي كشور مطرح و از سوي اعضاي اين شورا تأييد مي‌شود، گفت: آنچه بايد بيشتر مدنظر قرار گيرد، توجه به موضوع عفاف و حجاب است و در اين رابطه نيروي انتظامي براي اجراي قانون، وظيفه خود را انجام مي‌دهد و كسي هم نمي‌تواند از او خرده بگيرد، چراكه خرده گرفتن براي زماني است كه وظيفه قانوني انجام نمي‌شود.

سردار رادان ادامه داد: مصاديق بدپوششي در ستاد جرايم خاص مطرح شده و مورد تاييد قرار گرفته است؛ اگرچه شوراي اجتماعي كشور مخالفتي با ما بر سر اين موضوع نداشتند، اما حتي در غير اين صورت نيز ما همچنان به وظيفه ذاتي خود عمل مي‌كنيم، حتي اگر آنها تاييدمان نكنند.

بلوتوث‌هاي غيراخلاقي بدون شاكي خصوصي هم مورد پيگرد قرار مي‌گيرد

خبرنگار ايسنا درباره پيگيري بلوتوث‌هاي غيراخلاقي بدون داشتن شاكي خصوصي از فرمانده انتظامي تهران بزرگ پرسيد كه وي پاسخ داد: تهيه‌كنندگان، توزيع‌كنندگان و نشردهندگان بلوتوث‌ها و فيلم‌هاي غيراخلاقي از لحاظ قانون مورد پيگرد قرار مي‌گيرند، حتي اگر شاكي خصوصي نداشته باشند و موضوع از لحاظ قضايي هم قابل رسيدگي است.

جابه‌جايي مديريتي در راهور به خاطر ايجاد و يا رفع ترافيك صورت نگرفت

مردم از گذراندن وقت خود در ترافيك نگران هستند

فرمانده نيروي انتظامي تهران درباره پرسش ديگر ايسنا با موضوع اتخاذ تمهيدات براي روان‌تر شدن ترافيك در فصل زمستان با توجه به جابه‌جايي مديريتي در بخش راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ، گفت: جابه‌جايي مديريتي به خاطر ايجاد و يا رفع ترافيك صورت نگرفت، بلكه قرار بود از سردار هاشمي، رييس سابق راهنمايي و رانندگي تهران در ناجا استفاده شود، از اين رو سرهنگ هاشمي كه نامش در ميان برجسته‌ترين افراد در حوزه راهنمايي و رانندگي بود، براي مديريت اين بخش انتخاب شد.

وي افزود: ترافيك، موضوعي است كه همه بايد به آن توجه كنند، مردم از گذراندن وقت خود در ترافيك نگران هستند. بر اين اساس توجه به حمل و نقل عمومي به صورت آسان براي كاهش تمايل مردم به استفاده از وسيله نقليه شخصي تاثير فراواني دارد كه البته اين موضوع نياز به اعمال قانون صحيح، منطقي و اثرگذار دارد.

چهره شهر تغيير كرده است 

سردار رادان همچنين در خصوص تغيير چهره شهر پس از اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي كه از سوي يكي از خبرنگاران مطرح شد، گفت: بر اساس گزارش‌ها و بررسي‌هاي مختلف اعلام شده از سوي مراكز علمي و دانشگاهي مشخص شد كه چهره شهر تغيير كرده و حتي اثر آن را در مغازه‌هاي مختلف نيز شاهد هستيم، چرا كه افرادي كه پيش از اين در تهيه لباس مناسب مشكل داشتند، هم اكنون براحتي لباس دلخواه و مناسب خود را تهيه مي‌كنند.

وي تصريح كرد: چنانچه شوراي حجاب و عفاف بتواند جدي‌تر، سريعتر و به هنگام‌تر حضور پيدا كند، اثرگذاري‌اش نيز بيشتر مي‌شود.

هر جا كه نياز باشد، حضور مي‌يابيم

از رييس پليس پايتخت درباره استقرار پليس مترو سؤال شد كه وي پاسخ داد: استقرار پليس مترو به تصويب رسيده و پليس مي‌تواند با اقدام ويژه و كمك فرماندهي ناجا، نيروهاي خود را در اين اماكن به طور چشمگيري نسبت به گذشته افزايش دهد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، سردار رادان در برابر اين پرسش كه آيا گشتهاي ارشاد به داخل مترو نيز ورود پيدا خواهند كرد يا خير؟، تاكيد كرد: حضور پليس در طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و اخلاقي مكان و زمان ندارد، هر جا كه نياز باشد حضور پيدا مي‌كنيم.

نبايد از حكومت انتظار داشت كه زندان‌ها را از اتباع افغاني پر كند

برخورد با اتباع افغاني پرسش ديگر پيش‌روي فرمانده انتظامي تهران بزرگ بود كه وي با بيان اين كه يكسري واقعيات را بايد در موضوع اتباع بيگانه در نظر گرفت و آن نيز انتخاب مناسبترين مسير براي برخورد با اين افراد است، خاطرنشان كرد: در خصوص حضور، ورود و دستگيري اين افراد بايد به يك روش مناسب رسيد.

سردار رادان گفت: تامين امنيت در مرزهاي كشور به خصوص مرزهايي كه از سوي كشور مقابل براي تامين امنيت آن اقدام نمي‌شود، از جمله موضوعات بسيار اساسي است و بايد ديد قانون ما چه ميزان مي‌تواند در برخورد و بكارگيري اتباع افغاني بازدارنده باشد. نبايد از حكومت انتظار داشت كه زندان‌ها را از اتباع افغاني پر كنند، چرا كه اين موضوع منطقي به نظر نمي‌رسد بلكه قوانين بايد به گونه‌اي باشد كه خودبخود بازدارندگي ايجاد كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha