• جمعه / ۲ آذر ۱۳۸۶ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 8609-00198

پنجمين دوسالانه‌ي مجسمه‌ي تهران آغاز و ماموريت داوران تمام شد

پنجمين دوسالانه‌ي مجسمه‌ي تهران آغاز و ماموريت داوران تمام شد

موزه‌ي هنرهاي معاصر تهران يكي از شلوغ‌ترين روزهاي دوسال گذشته‌اش را پشت سر گذاشت تا ميزبان پنجمين دوسالانه مجسمه‌سازي معاصر تهران باشد. دوسالانه‌اي كه بيش از آنكه از نامش انتظار مي‌رود كه مجسمه‌ها و حجم‌هايي را با مهارت دست، در هر سبك و سياقي عرضه كند، مخاطب را با شكل‌هاي زيادي از هنر جديد روبه‌رو مي‌كند.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مراسم افتتاحيه، به‌رسم هميشه‌ي برنامه‌هاي موزه‌ي هنرهاي معاصر تهران بود؛ برخي از سفيران و نمايندگاني از كشورهاي خارجي و مسوولان فرهنگي كشور آمده‌ بودند و هنرمندان مجسمه‌ساز و بعضا نقاش به‌همراه دانشجويان و جمع زيادي از جواناني كه نخستين حضورشان را در دوسالانه‌اي ملي تجربه مي‌كردند، ورودي موزه را تا پايين رمپ‌ها دربر گرفته بودند.

حبيب‌الله صادقي در جايگاه قرار گرفت و در حالي‌كه طبق معمول، توسط مترجمي گفته‌هايش براي ميهمانان خارجي ترجمه مي‌شد، از استادان ماندگاري چون علي‌اكبر صنعتي‌زاده، ابوالحسن صديقي، محمدعلي مددي، چنگيز شهوق، ايرج كريم‌خان زند و ديگراني ياد كرد كه در ميان ما نيستند.

سرپرست موزه‌ي هنرهاي معاصر تهران از برپايي نمايشگاهي در ارديبهشت‌ماه سال آينده هم خبر داد كه آثار "ژازه طباطبايي" را كه به‌تازگي به ايران بازگشته است، عرضه خواهد كرد.

سپس طاهر شيخ‌الحكمايي - رييس انجمن مجسمه‌سازان - به ارايه‌ي گزارش دبيرخانه پرداخت؛ از آمار حضور زنان و مردان در دوسالانه‌ي پنجم گفت و تاكيد كه اين دوسالانه در ادامه‌ي دوسالانه‌ي چهارم با رفع كمبودهاست.

در ادامه‌ي مراسم، سعيد شهلاپور را فراخواندند تا به‌عنوان دبير چهارمين دوسالانه‌ي مجسمه‌ي تهران، پرده‌ي پنجمين نمايشگاه را كنار بزند كه مجسمه‌هاي كوچك و بزرگ كه با تعريف دكوري مي‌شناسيمشان، چيدمان‌ها و ويديو آرت‌هايي كه با عنوان "صلح، زندگي و افق آينده" خلق شده‌اند، رونمايي شوند.

سپس سيل جمعيت از بالاترين و پايين‌ترين گالري درچشم‌ برهم زدني تمامي گالري‌ها را دربر گرفتند.

ارايه‌ي ويدو ‌آرت‌هايي مرتبط با موضوع و حتا بي‌ارتباط با مقوله تا ميزان زيادي نمايشگاه را پر كرده بودند.

برخي از ويديو‌ها گزارشي از يك اثر محيطي بودند، اما در برخي ديگر گويا صرفا موضوع "صلح، زندگي و افق آينده" بهانه‌ي ساخت چيدمان يا ويديو شده بود.

رابرت سي‌مورگان - منتقد سرشناس هنر دنيا - به خبرنگار ايسنا گفت كه اعتقاد دارد تا جايي كه ويديو آرت با فضا ارتباط داشته باشد، مي‌تواند در دوسالانه‌ي مجسمه ارايه شود.

او براي داوري آثار به‌ تهران آمده است و به‌همراه هيات داوران ايراني و خارجي، روز پنج‌شنبه و صبح جمعه را به‌داوري آثار گذرانده است.

برگزاركنندگان اعلام كرده‌اند با پايان نمايشگاه برگزيدگانشان را معرفي مي‌كنند. 

اين دوسالانه‌ي 45 روزه تا نيمه‌ي دي‌ماه‌ سال جاري برپاست.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha