• چهارشنبه / ۲۲ فروردین ۱۳۸۶ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8601-15253
  • خبرنگار : 71012

بودجه‌ي المنار نصف الجزيره؛ اين شبكه90 درصد از تبليغات را به خاطر دلايل مذهبي رد مي‌كند

بودجه‌ي المنار نصف الجزيره؛
اين شبكه90 درصد از تبليغات را به خاطر دلايل مذهبي رد مي‌كند
30 تا 40 درصد از بودجه 15 ميليون دلاري المنار از راه فروش سريال‌هاي مشترک با سوريه و کمک خيرين عرب تأمين مي‌شود. به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا،اين شبكه كه هيچ گونه كمک مالي دريافت نمي‌کند، وابسته‌ي كمك ماهانه حزب‌الله است. بر اين اساس، اوي جوريش از پژوهشگران موسسه واشنگتن ادعا مي‌کند: المنار در زمان تأسيس، بودجه عملياتي بالغ بر يک ميليون دلار داشت اما هم اکنون بودجه آن سالانه 15 ميليون دلار است که اين ميزان حدود نصف بودجه سالانه الجزيره است. ضمن اين كه اين شبکه هيچ‌گونه کمک مالي را از دولت‌هاي خارجي دريافت نمي‌کند. شيخ نصيرالاخضرمدير پيشين برنامه‌هاي المنار در روزنامه اردني الرأي نيز تأكيد مي‌كند: المنار بخش مهم بودجه خود را به عنوان «يارانه‌هاي حزب» دريافت مي‌كند. به نقل از امور بين‌الملل شبكه‌ي العالم، بودجه‌ي اين شبكه در حالي نصف شبكه‌ي الجزيره است كه المنار از سال 1991 تاكنون، درخواست‌هاي بسياري از سوي شركت‌هاي لبناني و غربي براي آگهي‌هاي بازرگاني داشته است اما از آغاز راه اندازي، حدود 90 درصد از مشتريان بالقوه خود را به خاطر دليل‌هاي مذهبي رد كرده است. مقام‌هاي المنار گزارش داده‌اند كه تا جولاي 2002، بزرگترين پيام‌دهندگان بازرگاني آمريكايي آنها شامل: پپسي، كوكاكولا، پراكتور اندگمبل و وسترن يونيون بوده است. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha