کاربران اينترنت تا چه حد از دانش فنآوري اطلاعات سر در ميآورند و چه ميزان بايد بدانند؟
![کاربران اينترنت تا چه حد از دانش فنآوري اطلاعات سر در ميآورند و چه ميزان بايد بدانند؟ کاربران اينترنت تا چه حد از دانش فنآوري اطلاعات سر در ميآورند و چه ميزان بايد بدانند؟](https://media.isna.ir/oldcontent/3/pics/1385/3/IT/51.jpg)
درمورد فن آوري اطلاعات چقدر ميدانيم ؛ راستي در مورد کاربري صحيح کامپيوتر؛ اينترنت و يا تکنولوژي آيتي به چه ميزان از حداقل دانش لازم برخورداريم ؛ امروز ديگر لازم نيست که مهندس يا تکنسين کامپيوتر باشيد تا روزانه با رايانه سرو کله بزنيد؛ در هر شغل و سمت کامپيوتر خورهي جان شما خواهد بود البته اگر درکش نکنيد و نتوانيد با کامپيوترتان به تفاهم برسيد وگرنه اگر بلد باشيد خوب با کامپيوتر کار کنيد کامپيوتر دوست شماست و تمام توان خود را درجهت کار شما صرف ميکند.
به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگهاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نويسندهي وبلاگ "فنآوري اطلاعات يزد" به نشاني http://www.yazdit.mihanblog.com در ادامه دربارهي "كاربران كامپيوتر و حداقل دانش لازم" نوشته است: كاربران يكي از مولفههاي مهم در يك سيستم كامپيوتري هستند كه نحوهي عملكرد آنان بر ادامه حضور مستمر، بهينه و موثر كامپيوتر در يك سازمان، تاثيري غير قابل انكار دارد . يكي از چالشهاي اساسي در خصوص به كارگيري منابع انساني در سيستمهاي كامپيوتري، نبود حداقل دانش لازم در خصوص فنآوري اطلاعات و ارتباطات است. ايجاد حداقل توانمندي لازم براي استفاده از كامپيوتر ميبايست قبل از استفادهي عملياتي از آن انجام شود تا در سرمايههاي ملموس و غيرملموس يك سازمان صرفهجويي شود. به عبارت ديگر ، كاربران ميبايست داراي حداقل دانش لازم در خصوص فنآوري اطلاعات باشند، كه ميزان آن با توجه به نوع محيط به كارگيرندهي كامپيوتر متفاوت خواهد بود .
در اين نوشته، حداقل آموزش، به عنوان نکتهاي مهم در کاربري بهتر و آسان عنوان شده و دربارهي آن آمده است: عليرغم موضوع فوق، در اكثر سازمانها، كاربران ميبايست داراي حداقل دانش لازم در خصوص شناخت و دنبال كردن بهترين توصيههاي امنيتي و ارتباط موثر با كارشناسان فنآوري اطلاعات و ارتباطات باشند : "در صورت بروز مشكل در سيستم ، كاربران به چه صورت آن را به گروه پشتيباني و نگهداري گزارش ميكنند ؟ "، "در صورت حل يك مشكل ، آيا امكان بروز همان مشكل توسط همان كاربر مجددا وجود دارد ؟"، "نحوهي حفاظت و نگهداري از دادههاي مهم موجود بر روي يك كامپيوتر چگونه است و آيا كاربران براي اين كار آموزشهاي لازم را ديدهاند؟"، "جايگاه كاربران در ايجاد و نگهداري يك محيط ايمن چيست و آيا به آنان توصيههاي امنيتي بر اساس يك ساختار سيستماتيك ارايه ميشود؟" ، "آموزش قبل از به كارگيري يك فنآوري و يا آموزش بعد از به كارگيري يك فنآوري؟" يكي از چالشهاي اساسي در زمينهي به كارگيري اكثر فنآوريها ، نبود آموزش قبل از به كارگيري يك فنآوري است.
در بخشي از اين نوشته مهمترين مواردي كه لازم است به كاربران آموزش داده شود تا بتوانند با واحد پشتيباني فني به طرز موثرتري ارتباط برقرار كنند، اشاره شده است كه اين موارد عبارتند از: "راه اندازي مجدد قبل از تماس با واحد پشتيباني"،" نحوهي گزارش يك مشكل"، "نگهداري ايمن رمزهاي عبور"،"ايجاد رمزهاي عبور ايمن"، "حفاظت از كامپيوتر در زمان مسافرت"، " پيشگيري لازم در خصوص از دست دادن داده"، رعايت سياستهاي تعريف شده"، "دقت در ارسال email"، "حفاظت در مقابل ويروسها ، كرم ها و تروجانها".
اين بلاگر در پايان تاكيد كرده است: آموزش، فرآيندي مستمر است كه انجام موفقيت آميز آن، مهمترين دليل حضور موفقيتآميز و موثر يك سازمان در عصر حاضر است.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات