• پنجشنبه / ۱۰ فروردین ۱۳۸۵ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 8501-01129
  • خبرنگار : 71216

اعلام آخرين وضعيت هواشناسي كشور پيش‌بيني وضع هوا طي 24 ساعت آينده

اعلام آخرين وضعيت هواشناسي كشور 
پيش‌بيني وضع هوا طي 24 ساعت آينده

آخرين وضعيت هواشناسي كشور و پيش‌بيني وضع هواي كشور طي 24 ساعت آينده اعلام شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، آخرين نقشه‌هاي هواشناسي زبانه‌ پر فشار را بر روي سواحل درياي خزر و سامانه‌ كم فشار را در نيمه‌ شرقي كشور نشان مي‌دهد.

در لايه‌هاي مياني جو جريانات ناپايدار در نيمه‌ شرقي و نواحي جنوب، مركز و تا حدودي غرب كشور فعال بوده و سبب بارشهايي در اين نواحي شده است و انتظار مي‌رود كه اين سامانه بارش‌زا به تدريج از اواخر وقت امروز از مرزهاي شرقي كشور خارج شود.

بر پايه‌ اين گزارش، از روز شنبه با نفوذ جريانات ناپايدار از سمت نيمه‌ غربي به كشور، مجددا رگبار و رعد و برق و وزش باد آغاز مي‌شود و اين سامانه تا روز سه شنبه در كشور فعال خواهد بود.

همچنين براساس پيش‌بيني وضع هواي كشور طي 24 ساعت آينده، هواي سواحل درياي خزر نيمه ابري تا ابري همراه با بارندگي و مه‌آلود به تدريج و از سمت غرب با كاهش ابرناكي است.

هم‌چنين هواي استانهاي سمنان، خراسان شمالي، رضوي و جنوبي، كرمان، سيستان و بلوچستان، يزد، هرمزگان، جزاير تنب بزرگ و كوچك و ابوموسي، سواحل خليج فارس نيمه ابري تا ابري همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد از اواخر وقت با كاهش ابرناكي است.

براساس اين گزارش، هواي استانهاي خوزستان، فارس، بوشهر، اصفهان، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، لرستان، مركزي و برخي نقاط ابري همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد به تدريج از سمت غرب با كاهش ابرناكي است.

هواي استانهاي آذربايجان شرقي و غربي، اردبيل، زنجان، كردستان، كرمانشاه، همدان و ايلام كمي تا نيمه ابري در برخي نقاط با رگبار و رعد و برق پراكنده و وزش باد و به تدريج صاف است.

هواي استانهاي تهران، قم و قزوين نيمه ابري در برخي نقاط ابري همراه با رگبار پراكنده با رعد و برق و وزش باد و از بعدازظهر به تدريج با كاهش ابرناكي همراه است.

بر پايه‌ي اين گزارش، بيشينه و كمينه دماي هواي تهران با دو درجه افزايش نسبت به شبانه‌روز گذشته به ترتيب به 17 و 10 درجه مي‌رسد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha