• چهارشنبه / ۲ فروردین ۱۳۸۵ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8501-00189
  • منبع : سازمان هواشناسی

پيش‌بيني وضعيت جوي كشور آسمان استان تهران فردا نيمه ابري گاه تمام ابري همراه با رگبار پراكنده و وزش باد خواهد بود

پيش‌بيني وضعيت جوي كشور 
آسمان استان تهران فردا نيمه ابري گاه تمام ابري همراه با رگبار پراكنده و وزش باد خواهد بود

سازمان هواشناسي كشور با اشاره به توده هواي كم فشار در نقشه سطح زمين حاكم بر بيشتر مناطق كشور اعلام كرد: تصاوير دريافتي از ماهواره‌هاي هواشناسي حاكي از پوشش ابر در شمالغرب، شمال و جنوب ايران و ابرهاي پراكنده در ديگر بخشهاي كشور است. همچنين نقشه‌هاي پيش يابي در تراز مياني جو بيانگر گذر ناوه حاكم از شمالغرب با حركت كند و شرق سو بوده كه روز شنبه آينده از مرزهاي شرقي خواهد گذشت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بدين ترتيب پيش‌بيني وضع هواي كشور در 24 ساعت اول از ساعت 10 صبح امروز به اين شرح است:

***آسمان استانهاي كردستان، زنجان، آذربايجان شرقي و غربي، نيمه ابري و در پاره‌اي از نقاط تمام ابري همراه با رگبار پراكنده و وزش باد و بارش در مناطق سردسير اين استانها بصورت برف خواهد بود.

***آسمان استانهاي اردبيل و گيلان نيمه ابري تا ابري همراه با بارندگي پراكنده، وزش باد و در پاره‌اي از نقاط مه‌آلود.

*** آسمان استانهاي مازندران و گلستان صاف تا قسمتي ابري بتدريج با افزايش ابر و در پاره‌اي از نقاط مه صبحگاهي و از اواخر روز همراه با بارندگي پراكنده.

*** آسمان استانهاي بوشهر، سيستان و بلوچستان، هرمزگان و جزاير تنب بزرگ و كوچك، قشم، كيش، سيري لاوان و ابوموسي قسمتي ابري در بعضي ساعات همراه با ورزش باد و گرد و خاك يا غبار آلود و در پاره‌اي از نقاط نيمه ابري تا تمام ابري گاه رگبار موقتي و رعد و برق و در برخي از شهرهاي ساحلي و جزاير مه صبحگاهي.

*** آسمان استانهاي قزوين، مركزي، قم و سمنان قسمتي ابري و در پاره‌اي از نقاط نيمه ابري تا تمام ابري همراه با رگبار پراكنده و وزش باد آسمان استانهاي خراسان شمالي، خراسان رضوي، خراسان جنوبي و كرمان صاف تا قسمتي ابري در بعضي از ساعات همراه با وزش باد و گرد و خاك و در پاره‌اي از نقاط با افزايش ابر و احتمال رگبار موقتي يا مه صبحگاهي، آسمان استانهاي ايلام، كرمانشاه، ارستان، همدان، چهارمحال و بختياري، كهكيلويه‌و بويراحمد، ارتفاعات زاگرس و فارس صاف تا قسمتي ابري و در پاره‌اي از نقاط با افزايش ابر، وزش باد و گرد و خاك احتمال رگبار موقتي در ارتفاعات اين استانها.

*** آسمان استان تهران قمستي ابري گاهي با افزايش ابر و وزش باد و احتمال رگبار پراكنده، آسمان ساير مناطق كشور صاف و در پاره‌اي از نقاط قسمتي ابري با وزرش باد.

همچنين دماي بيشينه و كمينه اين روز تهران بدون تغيير با شبانه‌روز گذشته به ترتيب 18 و 7 درجه سلسيوس پيش‌بيني مي‌شود.

به گزارش ايسنا، سازمان هواشناسي كشور همچنين وضع هواي كشور در 24 ساعت دوم از ساعت 10 صبح روز سوم فروردين ماه را اين گونه اعلام كرد:

***آسمان استانهاي گيلان، مازندران و گلستان ابري همراه با بارندگي پراكنده، وزش باد يا مه صبحگاهي، آسمان استانهاي زنجان، قزوين، مركزي، قم و سمنان قسمتي ابري و در پاره‌اي از نقاط نيمه ابري تا ابري همراه با رگبار پراكنده و وزش باد.

***آسمان استان اردبيل صاف تا قسمتي ابري و در پاره‌اي از نقاط نيمه ابري همراه با رگبار پراكنده و وزش باد يا مه صبحگاهي.

*** آسمان استان خراسان شمالي صاف تا قسمتي ابري و در پاره‌اي از نقاط با افزايش ابر وزش باد و احتمال رگبار موقتي.

***آسمان استانهاي چهار محال و بختياري، كهكيلويه و بويراحمد و ارتفاعات زاگرس صاف تا قسمتي ابري و در پاره‌اي از نقاط با افزايش ابر، وزش باد و احتمال رگبار موقتي.

*** آسمان استانهاي سيستان و بلوچستان، كرمان، هرمزگان و جزاير تنب بزرگ و كوچك، قشم، كيش، سيري، لاوان و ابوموسي صاف تا قسمتي ابري در بعضي از ساعات همراه با وزش باد و گرد و خاك يا غبار آلود و در پاره‌اي از نقاط نيمه ابري با احتمال رگبار پراكنده و در برخي از شهرهاي ساحي و جزاير مه صحبگاهي.

*** آسمان استانهاي خراسان رضوي و خراسان جنوبي صاف تا قسمتي ابري و در پاره‌اي از نقاط با افزايش ابر، وزش باد يا مه صبحگاهي آسمان.

*** استان تهران قسمتي تا نيمه ابري گاهي تمام ابري همراه با رگبار پراكنده و وزش باد.

بنا بر اعلام اين سازمان، آسمان ساير مناطق كشور صاف و در پاه‌اي از نقاط قسمتي ابري و وزش باد.

به گزارش ايسنا، دماي پيشينه و كميته اين روز تهران به ترتيب 16 و 6 درجه سلسيوس پيش‌بيني مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha