• یکشنبه / ۲۰ آذر ۱۳۸۴ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8409-10701

سردار زارعي خبرداد: دستگيري اعضاي باند زورگيري از متخلفان ساخت و سازهاي غيرمجاز دستگيري قاتل 16 ساله كه جواني را به اتهام تخلف اخلاقي كشت كاهش جرايم مسلحانه

سردار زارعي خبرداد:
دستگيري اعضاي باند زورگيري از متخلفان ساخت و سازهاي غيرمجاز
دستگيري قاتل 16 ساله كه جواني را به اتهام تخلف اخلاقي كشت
كاهش جرايم مسلحانه

افزايش جرايم به عنف و كاهش جرايم مسلحانه و سرقت از بانك

فرمانده نيروي انتظامي استان تهران با اعلام وقوع 10 هزار فقره جرم در استان و كشف 7 هزار جرم از اين تعداد تصريح كرد: سرقت از منازل، مغازه، احشام، آدم ربايي، كلاهبرداري، جرايم مسلحانه و سرقت از بانك طي اين مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته كاهش و سرقت خودرو، موتور سيكلت، جيب بري، كيف قاپي و جرايم به عنف افزايش داشته است.

فرمانده نيروي انتظامي استان تهران افزود: در مجموع در 8 ماه اول امسال از 6 هزار متهم به عنوان مجرم شناسايي و دستگير شدند.

دستگيري 1262 تن از اراذل و اوباش در مرحله دوم طرح ظفر

به گزارش خبرنگار حوادث ايسنا سردار زارعي در نشست خبري خود با بيان اين كه طرح افزايش امنيت اجتماعي در استان تهران (ظفر) با توجه به ميزان رضامندي مردم ادامه مي‌يابد، گفت: مرحله دوم طرح از 5 تا 15 آذر ماه به اجرا درآمد و مرحله سوم آن نيز بزودي اجرا خواهد شد.

وي در خصوص نتايج اجراي مرحله دوم طرح افزايش امنيت اجتماعي با اشاره به بيشترين تمركز فعاليت‌هاي پليسي بر روي كنترل اعمال مجرمانه اراذل و اوباش بوده است نه معتادان و سارقان، افزود: در مجموع، طي اجراي مرحله دوم طرح، يكهزار و 262 تن دستگير و تعداد 878 متهم سابقه‌دار نيز احضار شدند.

وي افزود: سنين 45 درصد افراد بين 15 تا 20، 45 درصد بين 20 تا 30 و 10 درصد بالاي 30 سال سن داشتند.

سردار زارعي با اعلام اين كه 3 درصد افراد دستگير شده، بي‌سواد، 22 درصد داراي تحصيلات ابتدايي، 51 درصد زيرديپلم، 21 درصد ديپلم و 2 درصد بالاي ديپلم هستند، تأكيد كرد: 43 درصد اين افراد داراي مشاغل آزاد، 26 درصد بيكار، 14 درصد كارگر، يك درصد كارمند، 3 درصد اصناف، 4 درصد كشاورز، 7 درصد محصل يا دانش‌آموز و 5/1 درصد نيز دانشجو بوده‌اند.

به گفته‌ فرمانده انتظامي استان تهران از اين تعداد، 239 تن داراي سابقه حبس و 160 تن به ترتيب مربوط به شهرستانهاي ورامين، پاكدشت و كرج بودند.

سردار زارعي با اعلام اين كه 161 تن از اين افراد با وثيقه تحت قرار بوده و 896 تن نيز با اخذ تعهد آزاد شدند، خاطرنشان كرد: 11 تن اين افراد شرور به دليل سابقه و تعدد ارتكاب به جرم‏ در شهرستانهاي كرج،‏ ساوجبلاغ، رباط كريم و ورامين در محل ارتكاب جرم گردانده شدند.

دستگيري اعضاي باند زورگيري از متخلفان ساخت و سازهاي غيرمجاز با همكاري تعدادي از عناصر قانوني

وي با اشاره به دستگيري اعضاي باند زورگيري و قمه كشي در محله‌ «اهري» استان تهران خاطرنشان كرد: با دستگيري «ميرداوود» سردسته 30 ساله اين باند در تاريخ 12آذر ماه، ديگر اعضا كه اقدام به زورگيري از منازل مردم مي‌كردند نيز دستگير شدند و تعدادي اسناد جعلي مربوط به زمينهايي كه با زورگيري آنها را تصاحب كرده بود، كشف و ضبط شد.

سردار زارعي افزود: بدين ترتيب چندين قبضه اسلحه سرد به همراه اين فرد و همدستان وي موسوم به « داود ژاپني»‏، «جمال» و «داريوش» معروف به «داريوش غربتي»، «رضا»، «روح‌الله» و «علي» كشف و توقيف شد.

فرمانده نيروي انتظامي استان تهران با بيان اين كه بيشتر دستگيرشدگان، داراي سوابقي در زمينه شرارت و زورگيري بودند، گفت: اين در حاليست كه سردسته باند با فنون رزمي‌ آشنايي كامل داشته و داراي توانمندي‌هاي بدني بود.

به گفته‌ سردار زارعي، سردسته اين باند اعتراف كرده است كه بخشي از عناصر شاغل در يكي از سازمانها كه موظف به برخورد با ساخت و سازهاي غيرمجاز هستند نيز با او همكاري داشته و بخشي از درآمد حاصله را به اين عناصر اختصاص داده است.

وي افزود: بر اساس اين اعترافات، بين 300 هزار تا يك ميليون تومان از مالباختگان، زورگيري شده است.

سردار زارعي در ادامه با بيان اين كه گرداندن 11 تن از اين افراد در شهرهاي مختلف استان اثرات مثبت داشته است، گفت: اين مهم همواره رضايتمندي مردم را به همراه داشته است.

دستگيري سارق 30 فقره سرقت پرايدهاي سفيد

به گزارش ايسنا فرمانده نيروي انتظامي استان تهران همچنين با اشاره به يكي از دستگيري‌هاي انجام شده در اين استان اعلام كرد: چندي پيش سارق 28 ساله‌اي با هويت «علي» كه علاقه‌ فراواني به سرقت خودروهاي پرايد سفيد داشت از سوي مأموران اداره آگاهي استان تهران شناسايي و دستگير شد.

وي گفت: اين متهم به سرقت در تحقيقات انجام شده به 30 فقره سرقت خودروهاي پرايد سفيد و سپس اوراق و فروش آنها اعتراف كرده و اين در حاليست كه وي داراي 6 سابقه كيفري بوده است و در اين رابطه 13 مالخر نيز در كرج شناسايي و دستگير شدند.

 دستگيري رباينده دختر 17 ساله در كرج

به گزارش ايسنا سردار زارعي، وقوع يك فقره آدم ربايي در منطقه «حصارك» كرج را نيز اين گونه تشريح كرد:

در تاريخ يكم آذرماه دختري با هويت «مينا» 17 ساله از سوي چند جوان توسط يك دستگاه خودروي پيكان قرمز رنگي ربوده شد.

در پي تحقيقات انجام شده از سوي واحد كشف جرم اداره آگاهي شهرستان كرج شخصي به نام مجيد در تاريخ دوم آذرماه در ارتباط با اين آدم ربايي شناسي و دستگير شد.

بدنبال دستگيري اين فرد، دختر ربوده شده به خانواده خود تحويل داده شد و متهم به همدستي سه تن ديگر از جمله شخصي به نام علي اعتراف كرد. اين در حاليست كه «مجيد» پيش از اين به دليل جرايم اخلاقي تحت تعقيب بوده است.

 دستگيري باند جاعلان و كلاهبرداران

به گزارش ايسنا سردار زارعي همچنين در خصوص دستگيري باند جاعلان و كلاهبرداران توضيح داد: در تاريخ يكم آذرماه پرونده‌اي مربوط به يك شركت با نام «گيل» به اداره آگاهي استان تهران ارجاع شد. در اين پرونده تحت عنوان «خيانت در امانت» ، شخصي با افتتاح حساب در بانك از طريق اسناد جعلي و تاسيس موسسات توزيع مواد غذايي در تهران، كرج و رباط كريم اقدام به كلاهبرداري 430 ميليون توماني كرده بود كه توسط ماموران آگاهي شناسايي و دستگير شد.

دستگيري اعضاي باند سرقت كابلهاي برق در كرج

زارعي همچنين از دستگيري سه عضو باند سرقت كابل‌هاي برق در منطقه‌ آق تپه شهرستان كرج خبر داد و افزود: در رابطه با فعاليت اعضاي اين باند و در پي تحقيقات پليسي شخصي به نام رضا دستگير و به 50 فقره سرقت كابلها و سيم‌هاي برق با همدستي چندين نفر اعتراف كرد و در اين ميان 40 مورد از اموال مسروقه توسط ماموران پليس كشف و ضبط شد.

به گفته وي اين متهمان در ادامه تحقيقات معترف شدند هر كيلو سيم‌ و كابل برق مسروقه را يكهزار و 500 تومان به دو مالخر مي‌فروختند.

دستگيري قاتل 16 ساله كه جواني را به اتهام تخلف اخلاقي كشت

فرمانده نيروي انتظامي استان تهران در ادامه به وقوع يك فقره قتل توسط يك نوجوان 16 ساله در ساعت 18 روز 17 آذرماه اشاره كرد و گفت: در تحقيقات به عمل آمده مشخص شد قاتل يك نوجوان 16 ساله است كه از طريق وارد كردن چندين ضربه چاقو به قلب نوجوان 19 ساله‌اي منجر به مرگ وي شده است.

در اين ميان پس از انجام بررسي‌هاي پليسي متهم به قتل در شهرستان فيروزكوه در حالي كه در منزل يكي از اقوام خود مخفي شده بود در ساعت 12 ظهر روز 18 آذرماه توسط ماموران پليس شناسايي و دستگير شد. اين شخص در اعترافات خود اظهار داشته است كه از چندي پيش با چند تن ديگر از دوستان خود نزد مقتول به آموزش درس‌هاي عرفاني مي‌پرداخته كه پس از مشاهده چندين مورد تخلفات اخلاقي از سوي مقتول تصميم به قتل وي گرفته است؛ بنابراين با رفتن به درب منزل وي او را با چندين ضربه چاقو به قتل رسانده است.

دستگيري شرور سابقه‌دار

وي همچنين به دستگيري شرور سابقه داري به نام عيسي اشاره كرد و افزود: اين شخص كه از شهرستان كرمانشاه به شهرستان ورامين مهاجرت كرده بود تا كنون مرتكب چندين فقره شرارت در مناطق مختلف شهرستان ورامين شده كه در پي دستگيري وي يك قبضه سلاح كلت كمري كشف شد.

فرمانده انتظامي استان تهران گفت: اين متهم در ادامه تحقيقات به همدستي سه نفر ديگر اعتراف كرد كه در پي تحقيقات پليسي اين سه نفر شناسايي شده و از آنها پنج قبضه سلاح كلت كمري كشف شد.

دستگيري «حسين دست‌چپ»

سردار زارعي در ادامه به دستگيري شخصي با هويت «اسحاق» متهم به شرارت سرقت مسلحانه و سرقت و زورگيري، درگيري، قمه كشي و اخلال در نظم عمومي اشاره كرد و افزود: اين شخص پس از ارتكاب يك فقره سرقت مسلحانه در سال 83 از شركتي واقع در خيابان چمن شهرستان كرج اقدام به مجروح كردن صندوقدار شركت و سرقت 16 ميليون تومان كرد.

وي افزود: در مرحله جديد طرح ظفر كه در تاريخ پنجم آذرماه اجرا شد اين شخص پس از دستگيري در شهر گردانده و با قرار وارد زندان مي‌شود.

فرمانده نيروي انتظامي استان تهران از دستگيري شخصي به نام حسين معروف به حسين دست چپ در منطقه مارليك شهرستان كرج در تاريخ پنجم آذرماه خبر داد و گفت:اين شخص از سال 82 به اتهام قمه كشي شرارت ضرب و جرح سرقت و ايجاد مزاحمت براي دانش‌آموزان تحت تعقيب است كه سرانجام در تاريخ پنجم آذرماه پس از دستگيري در منطقه مارليك شهرستان كرج گردانده شد.

دستگيري اعضاي باند خريد و فروش اسلحه و زورگيري مسلحانه

به گزارش ايسنا فرمانده نيروي انتظامي استان تهران در ادامه از دستگيري اعضاي باند خريد و فروش اسلحه و زورگيري مسلحانه در استان خبر داد و گفت: با دستگيري شخصي به نام «غلام» در منطقه ماهدشت و مشكين‌دشت و كسب اطلاعاتي در رابطه با فعاليت اعضاي اين باند، سرانجام در ساعت 16 يازدهم آذرماه سال جاري، دو تن به نامهاي «ايرج» و «غلامرضا» كه اقدام به خريد يك قبضه سلاح كلت كمري از شخصي به نام «شعبانعلي» كرده‌ بودند، شناسايي و دستگير شدند.

وي گفت: همچنين از اعضاي اين باند، سه قبضه سلاح كلت كمري به همراه 9 كيلوگرم حشيش كشف و ضبط شد. اين در حالي بود كه در ادامه تحقيقات پليسي نيز يكي از متهمان به نام «غلامرضا» به قتل برادر و برادرزاده خود به دليل اعتياد و اذيت و آزار خانواده‌اش، 45 روز پيش از دستگيري اعتراف كرد.

به گفته سردار زارعي اين افراد همچنين به چندين فقره سرقت مسلحانه از منزل و خودرو اعتراف كردند.

شناسايي و دستگيري اعضاي 33 باند با 598 فقره سرقت

فرمانده نيروي انتظامي استان تهران همچنين با اعلام اينكه از حدود يكماه پيش، 33 باند سرقت در حوزه استان شناسايي و دستگير شده‌اند، عنوان كرد: اين 33 باند با 129 متهم تا كنون به 598 فقره سرقت اعتراف كرده‌اند كه 528 فقره از سرقت‌هاي اعترافي از سوي مأموران آگاهي استان تهران كشف شده است.

وي افزود: سرقت خودرو، جعل اسناد، زورگيري، اخاذي، كف زني، سرقت تجهيزات برقي و منازل عمده‌ترين سرقت‌هاي انجام شده از سوي اعضاي اين باندهاست.

سردار زارعي با اشاره به فعاليت يكي از 33 باند دستگير شده، خاطرنشان كرد: اعضاي اين باند با 29 متهم تاكنون به 120 فقره سرقت خودرو اعتراف كرده‌اند كه در اين ميان 68 خودرو كشف شد وكشف ساير خودروهاي مسروقه از سوي مأموران همچنان ادامه دارد.

به گفته‌ وي 14 مالخر نيز در اين رابطه شناسايي و دستگير شدند.

شناسايي باند سرقت از منازل

فرمانده نيروي انتظامي استان تهران همچنين با اشاره به شناسايي باند سرقت از منازل، تأكيد كرد: 17 عضو اين باند تا كنون به 85 فقره سرقت از منازل اعتراف كرده‌اند.

سردار زارعي همچنين افزود: در اين ميان 72 فقره سرقت تجهيزات برق نيز از سوي 13 عضو اين باند انجام شده كه تمامي آنها شناسايي و دستگير شدند.

دستگيري كارمندان سارق لوله‌هاي آب

فرمانده نيروي انتظامي استان تهران در ادامه اين نشست به شناسايي يك فقره سرقت خاص اشاره كرد و گفت: چندي پيش از سوي سازمان آب شهرستان رباط كريم گزارشي مبني بر وقوع سرقت 250 لوله و 50 تن ميلگرد به ارزش ريالي 300 ميليون تومان به اداره آگاهي استان تهران ارائه و در پي آن تحقيقات پليسي جهت شناسايي عامل يا عاملان اين سرقت آغاز شد.

وي افزود: بدين ترتيب با تحقيقات انجام شده مشخص شد: پدر و پسري كه به عنوان كارمند در اين سازمان مشغول به فعاليت بوده‌اند از موقعيت شغلي خود سوءاستفاده كرده و اقدام به ارتكاب سرقت كرده‌اند.

سردار زارعي گفت: در تحقيقات انجام شده مشخص شد: سارقان قصد داشتند با انتقال اين لوله و ميلگردها به استان اصفهان آنها را به فروش برسانند اما پيش از اجراي نقشه خود توسط مأموران شناسايي، دستگير و به همدستي 7 تن ديگر معترف شدند.

وي افزود: تحقيقات در زمينه شناسايي ديگر اعضاي اين باند همچنان ادامه دارد.

 

افزايش 15 برابري كشفيات مشروبات الكلي

وي در خصوص دستگيري اعضاي باند تهيه و توزيع مشروبات الكلي در استان تهران نيز با اشاره به افزايش هر ساله‌ ورود و كشفيات مشروبات الكلي در استان تأكيد كرد: مسوولان ذيربط بايد در برخورد با توليد و توزيع مشروبات اقدامات جدي‌تري اتخاذ كنند.

سردار زارعي افزود: تنها طي هفته گذشته در يك مرحله عملياتي از سوي نيروي انتظامي استان تهران، 27 هزار و 400 ليتر مشروبات الكلي در منزلي واقع در «شهرك ناز» فرديس كرج كشف و ضبط شد.

فرمانده نيروي انتظامي استان تهران، با اشاره به كشف 300 هزار بطر و ليتر مشروبات الكلي افزود: در اين ميان 80 هزار بطر مشروبات الكلي در حوزه استان تهران و 250 هزار بطر و ليتر نيز در حوزه مبارزه با مفاسد اجتماعي كشف و ضبط شده است.

سردار زارعي با اشاره به افزايش 15 برابري كشفيات مشروبات الكلي در 8 ماه امسال نسبت به سال گذشته در خصوص علل افزايش روند كشف مشروبات الكلي گفت: صرفه اقتصادي و وجود تقاضا و عرضه مشروبات الكلي خود عاملي در افزايش كشفيات بوده است، اين در حاليست كه عمدتا مشروبات الكلي به صورت شرطي و با قيمت پايين عرضه مي‌شوند.

به گفته‌ فرمانده نيروي انتظامي استان تهران تا كنون 6 كارگاه توليد مشروبات الكلي در اين استان شناسايي و منهدم شده است.

رشد 13 درصدي كشف سلاح غيرمجاز

دستگيري يكهزار تبعه غيرمجاز مشغول به كار در ارگانها

وي با ارايه گزارش عملكرد نيروي انتظامي استان تهران در 8 ماهه گذشته خاطرنشان كرد: در اين مدت بالغ بر 215 قبضه سلاح غيرمجاز كشف شد كه رشد 13 درصدي نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان مي‌دهد.

سردار زارعي در خصوص دستگيري و خروج اتباع غيرمجاز از استان تهران تصريح كرد: طي 8 ماهه اول سال جاري، نزديك به 14هزار تبعه غيرمجاز از استان تهران طرد شدند.

به گفته‌ وي با توجه به وجود 500 هزار تبعه غيرمجاز در استان تهران، 30 سال زمان براي خروج تنها 200 هزار تن اتباع بيگانه نياز است، چراكه در حال حاضر نيروي انتظامي استان به طور سهميه‌اي امكان خروج هفته‌اي 150 تبعه غيرمجاز را دارد.

فرمانده نيروي انتظامي استان تهران افزود: از آنجايي كه نزديك به يكهزار تبعه غيرمجاز به صورت غيرقانوني مشغول فعاليت در برخي سازمانها و ارگانها شده بودند، همگي شناسايي و دستگير شدند، اين در حاليست كه اماكن مذكور به دليل بكارگيري اين افراد نيز محكوم به پرداخت جريمه شدند.

تشكيل 200 پرونده قاچاق كالا

سردار زارعي در ادامه در خصوص كشفيات كالاي قاچاق در استان تهران با بيان اينكه طي 8 ماهه اول امسال تا كنون كالاهاي قاچاق به ارزش 3 ميليارد تومان كشف شده است، افزود: سيگار، مواد سوختي، لوازم آرايشي، لوازم خانگي و قطعات خودرويي از جمله‌ كالاهاي قاچاق كشف شده است.

وي تصريح كرد: كشف كالاهاي قاچاق در اين مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 20 درصد رشد داشته كه در اين ميان نزديك به 200 پرونده قاچاق تشكيل و تحويل مقامات قضايي شده است.

كاهش تلفات تصادفات جاده‌اي استان تهران

به گزارش ايسنا فرمانده نيروي انتظامي استان تهران در خصوص حوادث جاده‌اي استان تهران نيز با بيان اينكه طبق آمارهاي 7 ماهه نخست سال جاري يكهزار و 786 نفر در جاده‌هاي استان كشته شده‌اند اذعان داشت: در مدت مشابه سال گذشته 2هزار و 85 نفر در جاده‌هاي استان كشته شدند كه تلفات جاده اي سال جاري نشان دهنده كاهش 299 نفري اين تعداد است.

كشفيات مواد مخدر

سردار زارعي در خصوص كشفيات مواد مخدر در استان افزود: يك هزار و 430 كيلوگرم مواد مخدر طي يك عمليات مشترك با مركز مبارزه با مواد مخدر استان سيستان و بلوچستان در استان تهران كشف و ضبط شد و در اين ميان نزديك به 3 هزار و 300 كيلوگرم مواد مخدر در تهران كشف شد كه بيشترين فراواني اين كشفيات به ترتيب مربوط به ترياك، حشيش، مرفين و هروئين است.

وي با بيان اينكه كشف 50 كيلوگرم هروئين نشان دهنده افزايش دو برابري كشف اين نوع مواد مخدر است گفت: در مجموع كشف مواد مخدر در سراسر استان افزايش يافته است.

سردار زارعي در اين زمينه از دستگيري 304 قاچاقچي، 44 حمل كننده، 927  نگهدارنده‌ مواد مخدر و بيش از 15 هزار معتاد به همراه 378 تبعه غير مجاز و كشف 217 دستگاه خودرو، 98 دستگاه موتور سيكلت، بيش از 30 قبضه سلاح و نزديك به 70 ميليون تومان وجه نقد از بيش از 19 هزار متهم خبر داد.

فرمانده انتظامي استان تهران همچنين از دستگيري اعضاي باند تهيه و توزيع مواد مخدر در تاريخ 16 آذرماه در شهرستان شهريار خبر داد و افزود: ازاعضاي دستگير شده اين باند يك دستگاه خودرو خاور و يك دستگاه خودرو پرايد با بيش از 54 كيلوگرم مواد مخدر كشف و ضبط شده است و در عملياتي ديگر طي يك ماه گذشته بيش از 11 كيلوگرم مواد مخدر از نوع حشيش در فاز يك شهرك انديشه شهريار نيز كشف و ضبط شد .

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha