• پنجشنبه / ۱۱ فروردین ۱۳۸۴ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 8401-00978

تـهــران گـرمـتـر مـي‌شـود

سازمان هواشناسي كشور اعلام كرد: بررسي نقشه‌هاي پيش‌يابي بيانگر نفوذ زبانه يك سامانه كم‌فشار، كه مركز آن روي درياي مديترانه واقع شده، به كشور است كه جريانات جنوبي و مرطوب ناشي از آن به تناوب با گذر امواج ناپايدار لايه مياني جو همراهي مي‌شود.

به گزارش سرويس «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين سامانه تا روز شنبه سبب ناپايداري به صورت گاهي افزايش ابر، وزش باد، گرد و خاك يا رگبار و رعد و برق روي نوار شمالي كشور و دامنه‌هاي غربي رشته كوه زاگرس مي‌شود.

ضمن اينكه از اواخر وقت روز شنبه با تقويت زبانه پرفشار روي باند شمالي كشور علاوه بر كاهش دما بر شدت بارشها بويژه بر روي سواحل شمالي كشور افزوده خواهد شد.

بر اين اساس طي 24 ساعت آينده آسمان سواحل درياي خزر كمي تا قسمتي ابري در برخي مناطق مه‌آلود از اواخر وقت از سمت غرب با افزايش ابر و احتمال بارندگي پراكنده، آسمان استانهاي آذربايجان شرقي، غربي، اردبيل، كردستان و كرمانشاه قسمتي تا نيمه‌ابري بتدريج ابري همراه با رگبار پراكنده و وزش باد و آسمان استانهاي سمنان، خراسان شمالي و خراسان رضوي قسمتي تا نيمه‌ابري گاهي با رشد ابر و وزش باد و رگبار پراكنده خواهد بود.

طي مدت ياد شده آسمان استانهاي كرمان، يزد و خراسان جنوبي كمي تا قسمتي ابري با وزش باد در بعد از ظهر گاهي با رشد ابر و احتمال رگبار پراكنده و رعد و برق، آسمان استان هرمزگان و جزاير تنب بزرگ و كوچك، قشم، كيش، لاوان، سيري و ابوموسي صاف تا قسمتي ابري در بعد از ظهر گاهي با رشد ابر و وزش باد و آسمان استانهاي چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بوير احمد، غرب استان خوزستان، شمال استان بوشهر و دامنه‌هاي غربي زاگرس كمي تا قسمتي ابري بويژه در ساعات بعد از ظهر وشب گاهي با رشد ابر، وزش باد واحتمال رگبار و رعد و برق پراكنده خواهد بود.

به گزارش ايسنا، سازمان هواشناسي كشور طي شبانه‌روز آينده آسمان استان تهران و ساير مناطق كشور را صاف تا قسمتي ابري در دامنه‌هاي البرز گاهي با رشد ابر و وزش باد پيش‌بيني كرد كه حداكثر دماي تهران در اين روز با 3 درجه افزايش به 25 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي‌رسد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha