• جمعه / ۴ دی ۱۳۸۳ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 8310-01156

بارش برف و باران كشور را فرا مي‌گيرد هشدار سازمان هواشناسي: كاهش شديد دما و احتمال طغيان رودخانه‌ها در 10 استان

بارش برف و باران كشور را فرا مي‌گيرد
هشدار سازمان هواشناسي: كاهش شديد دما و احتمال طغيان رودخانه‌ها در 10 استان

سازمان هواشناسي نسبت به آبگرفتگي معابر و طغيان رودخانه‌ها در 10 استان كشور هشدار داد.

شاملو، كارشناس مركز پيش‌بيني سازمان هواشناسي كشور در گفت‌وگو با خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: شكل‌گيري يك سامانه كم‌ارتفاع تراز مياني جو در جنوب‌غرب و حركت شرق‌سوي آن از روي مناطق جنوبي به سمت جنوب‌شرق كشور و همچنين وجود جريانات گرم و مرطوب جنوبي ناشي از تقويت كم‌فشار سطح زمين در جنوب ايران و همراهي اين جريانات با سامانه كم‌ارتفاع باعث ناپايداري و بارشهاي رگباري نسبتا شديد و افت دما در مناطق جنوبي مي‌شود. لذا از اواخر جمعه تا پايان هفته ابرناكي، وزش باد، رگبار و رعد و برق ابتدا مناطق جنوب‌غرب و بتدريج نواحي جنوبي و جنوب‌شرقي كشور را در بر مي‌گيرد.

وي افزود: بر اين اساس از اواخر جمعه تا يكشنبه در استانهاي خوزستان، بوشهر، ايلام، لرستان، چهارمحال و بختياري، فارس، كهگيلويه و بويراحمد و هرمزگان و از يكشنبه تا اوايل سه‌شنبه در استانهاي كرمان و سيستان و بلوچستان بارش نسبتا شديد پيش‌بيني مي‌شود كه در برخي نقاط با رعد و برق و وزش باد و در نواحي كوهستاني زاگرس با بارش برف همراه خواهد بود كه آبگرفتگي معابر و طغيان رودخانه‌ها در اين استانها محتمل بوده و خليج‌فارس متلاطم خواهد شد.

كارشناس مركز پيش‌بيني سازمان هواشناسي كشور تصريح كرد: شدت بارش در استانهاي بوشهر، فارس، هرمزگان، كرمان، سيستان و بلوچستان و كهگيلويه و بويراحمد متمركز بوده و انتظار جاري شدن سيلاب در آنها بيشتر است.

وي با اشاره به كاهش محسوس دما در اين مدت به ايسنا گفت: طي 4 روز آينده در مناطق جنوبي كاهش 7 درجه‌اي و در مناطق غربي كاهش 10 تا 12 درجه‌اي دما انتظار مي‌رود.

شاملو در خصوص وضعيت هواي تهران گفت: آسمان تهران از بعد از ظهر و اوايل شنبه شب با بارش باران و در ارتفاعات برف پيش‌بيني و كاهش دما پيش‌بيني مي‌شود كه حداكثر دماي تهران در اين روز به 8 درجه سانتيگراد بالاي صفر مي‌رسد.

به گزارش ايسنا، طي شبانه‌روز آينده هواي استانهاي گيلان، مازندران و گلستان صاف تا قسمتي ابري بتدريج با افزايش ابر و بارندگي و مه رقيق و هواي استانهاي آذربايجان شرقي و غربي، اردبيل، كردستان، زنجان، قزوين و قم قسمتي تا نيمه‌ابري بتدريج با افزايش ابر و بارش پراكنده برف و باران خواهد بود.

طي مدت ياد شده هواي استانهاي خوزستان، فارس، بوشهر، كهگيلويه و بويراحمد، چهارمحال و بختياري، لرستان، ايلام، كرمانشاه، همدان، مركزي و اصفهان نيمه‌ابري تا ابري همراه با وزش باد، رگبار و رعد و برق و در مناطق سردسير با بارش برف و هواي استان هرمزگان و جزاير تنب بزرگ و كوچك، قشم، كيش، ابوموسي و سيري صاف تا قسمتي ابري همراه با مه رقيق و يا غبار بتدريج با افزايش ابر پيش‌بيني مي‌شود.

در اين مدت هواي ساير نقاط كشور صاف تا قسمتي ابري خواهد بود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha