• چهارشنبه / ۸ بهمن ۱۳۸۲ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: بین الملل2
  • کد خبر: 8211-03070
  • خبرنگار : 71233

دبيركل شوراي بين‌المللي سياست ملي جوانان: جمعيت جوان ايران تا سه سال آينده حدود 3 درصد افزايش مي‌يابد

دبيركل شوراي بين‌المللي سياست ملي جوانان اعلام كرد: ايران با نرخ باسوادي 96 درصد پسران و 95 درصد دختران در مقايسه با كشورهاي جنوب آسيا با نرخ باسوادي 75 درصد پسران و 55 درصد دختران جايگاه ويژه‌اي دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري دانشجويان ايران ، «ويليام ديويد آنجل» در جمع خبرنگاران، اردن با 39 درصد و ايران با 32 درصد جمعيت جوان را نخستين و دومين كشورهاي جوان جهان دانست و يادآور شد: طبق آمارهاي موجود، جمعيت جوان ايران تا سال 2007 به 8/34 درصد مي‌رسد.

وي «اشتغال» و «بيكاري»، را مشكل اكثر جوانان دنيا عنوان كرد و گفت: سيستمهاي آموزشي جوانان را براي نيازهاي بازار كار آماده نكرده‌اند.

«ويليام ديويد آنجل»، همچنين «ايدز»، «مواد مخدر»، «بزهكاري» و «تاثيرات منفي جهاني شدن» را از جمله تهديدات جدي عليه جوانان دنيا توصيف و تصريح كرد: متاسفانه با جهاني شدن، جوانان وقت زيادي را صرف جست‌وجو در اينترنت مي‌كنند؛ لذا سياست ملي جوانان، راهكارها و استراتژيهايي مدون، به مشاركت و جامعه‌پذيري بيشتر و دور شدن از خانه‌نشيني آنان كمك مي‌كند.

وي در ادامه، ارائه مشاوره در زمينه امور جوانان به كشورها را از جمله اهداف ايجاد شوراي بين‌المللي سياست ملي جوانان برشمرد و خاطرنشان كرد: جمعيت رو به رشد جوانان، طي دو دهه اخير سبب شده تا دولتها براي اين گروه سني، برنامه‌ريزي ويژه‌اي كنند.

به گفته وي، تاثير و نفوذ جمعيت جوان ايران نسبت به كشورهاي ديگر بيشتر است و آنان پس از انقلاب اسلامي، آزادي عمل بيشتري يافته‌اند.

دبيركل شوراي بين‌المللي سياست ملي جوانان كه بتازگي به ايران سفر كرده است، آگاهي‌بخشي بين‌المللي به سازمان ملي جوانان در خصوص امور جوانان ساير كشورها را از دلايل سفر خويش به كشورمان عنوان كرد و افزود: در ديدار با رييس سازمان ملي جوانان چگونگي تشكيل سياست ملي جوانان تشريح شد و در اين زمينه كمكهاي ويژه‌اي به اين سازمان ارائه خواهد شد.

وي از نكات قابل توجه در خصوص امور جوانان طي سالهاي اخير را همكاري يونيسف و برنامه عمران ملل متحد در زمينه ابتكار دولتها در تدوين سياستهاي جوانان دانست و گفت: در حال حاضر پروژه‌هايي در اردن، بحرين و لبنان جهت تدوين سياست ملي جوانان اجرا مي‌شود كه از جمله برنامه‌هاي عمران ملل متحد به شمار مي‌رود.

دبيركل شوراي بين‌المللي سياست ملي جوانان در پايان از برگزاري همايش آموزشي منطقه‌اي در زمينه تدوين سياست‌هاي جوانان و ارائه نقطه‌نظرات كشورها در بيروت خبر داد و اعلام كرد: كشورهاي اسلامي شمال آفريقا و خاورميانه در روز 28 سپتامبر به منظور بررسي سياستهاي جوانان گردهم مي‌آيند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha